Het is nu do maart 28, 2024 16:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2018 19:00 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo apr 18, 2018 13:03
Berichten: 2
Hoi ik was voor mijn 78er c10 pick up op zoek naar een goedgekeurde trekhaak, of iets wat dicht in de buurt ervan komt met wat aanpassingen. Ook ben ik op zoek naar het trekgewicht van een 78er chevrolet c10 pick up, kan iemand mij hier bij helpen die dit al op kenteken heeft staan. Vr gr marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 13:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Een standaard goedgekeurde trekhaak is niet te vinden. Laat ik het beter zeggen; In de 10 jaar dat ik hier naar zoek heb ik geen EU-goedgekeurde trekhaak kunnen vinden. Ik weet niet hoe het zit met de Amerikaanse trekhaken. Er wordt wel geroepen dat het niet mag maar ik zie toch legio Ram pick-ups rijden met de Amerikaanse trekhaken eronder.

Er zijn wel C10 eigenaren met trekgewicht op hun kenteken maar de ervaringen zijn hierin verschillend. Ik heb een keer (5 jaar geleden) bij de RDW verzocht het trekgewicht op mijn kenteken te zetten en dat kon toen alleen op basis van een verklaring van de importeur wat het toegestane trekgewicht is. Die kon ik niet krijgen, dus werd er geen trekgewicht op het kenteken gezet.

Laatst las ik weer een verhaal van iemand die had gebeld met de RDW en die kreeg als hij niets kon overleggen waarop een hoger gewicht vermeld stond 1400kg als trekgewicht op zijn kenteken. Ik ben bang dat hier de willekeur van de RDW medewerker een rol speelt.

Je kunt ook via de individuele keuring je trekvermogen laten bepalen, kost wel iets van € 500 dacht ik.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 17:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Geen C10, maar wel een mogenlijkheid om het voormekaar te krijgen..
https://www.wee200.nl/w200_tips/trekhaa ... ak_rdw.htm

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling