Het is nu do maart 28, 2024 18:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 22:03 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma feb 13, 2017 21:03
Berichten: 5
Beste mensen,

Het volgende: Ik bezit en rijdt een dodge ram 1500 v8 5.2 4x4 Laramie SLT uit 1999. Er staat geen trekgewicht op het kentekenbewijs. Ik wil het trekgewicht erop hebben voor geremde middenas. Ik wist al dat het trekgewicht niet op het kentekenbewijs zat maar ik wist niet wat het in de praktijk inhoud. Dit door verschillende uitleg van mensen waarvan ik dacht dat ze het wisten, onder andere door de verkoper. Er werd me namelijk voorgehouden dat de het met amerikaanse auto's een beetje vreemd in elkaar zit wat de registratie betreft en dat er in de praktijk een uitzondering wordt gemaakt voor deze wagens wat hun toegestane trekgewicht aangaat, en nu kom ik er achter dat ik er helemaal NIKS mee mag trekken.....géén uitzondering; het was allemaal gewoon een leugen, waarschijnlijk om de wagen aan mij te slijten. En dat terwijl de handelaar donders goed wist waar ik voor kwam en waar ik de wagen voor zou gaan inzetten; kiepers en aanhangers met hoogwerkers tot 3500kg. Ik voel me belazerd.
Ik heb de wagen gekocht en nogal wat geïnvesteerd (o.a. nieuwe g3 gas installatie, oliekoeler, een groot deel van de bekabeling opnieuw, verlichting,etc.)
Ik was van plan om er lang in te rijden gezien het fiscale voordeel en de staat van de wagen leek dit gunstig en ik ben gek met de wagen maar nu..... als ik hem verkoop krijg ik de investering er nooit uit.

Niet mogen trekken als bedrijf maar toch doen is illegaal en onverzekerd.

Niets mogen trekken hakt er extreem in voor mijn bedrijf, (dus voor mij) en de vraag is HOE krijg ik in vredesnaam het trekgewicht bij het kenteken erbij op?

Ik ben nu al even aan het lezen op de verschillende fora en naar de RDW lijkt in veel gevallen een onbegonnen zaak.

Exporteren naar Duitsland, laten aanpassen en weer importeren lijkt een goede optie maar ik heb er geen ervaring mee en zie even de bomen door het bos niet meer.

-hoe wordt dit gedaan en wat moet ik doen, bij wie en wat kost het?
-hoe zit het met het soort trekhaak? Welke soort trekhaak wordt erkend door de politie en de verzekering?
-is er bij de rdw toch een optie?
-Welk trekgewicht kan ik dan krijgen?

ik ben dankbaar voor iedere contructieve bijdrage.

Groeten van Dodgeman


Laatst bijgewerkt door Dodgeman op ma feb 13, 2017 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 22:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2012 10:04
Berichten: 478
Woonplaats: drouwenermond
Volgens mij kan je individuele keuring aanvragen bij rdw. Kost rond de 500 euro meen ik. Dan doen ze er een rondje mee op de testbaan in Lelystad

_________________
BART

my dodge sounds beter than a hybrid


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 22:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
Heb je de auto van een particulier of van een bedrijfje gekocht?
je zou kunnen overwegen tot verzoek terugdraai van de koop.
ik ben bekend meteen zaak waar iemand zijn aankoop bedrag terug kreeg plus alle gemaakte kosten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2017 0:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma feb 13, 2017 21:03
Berichten: 5
Diesel-power schreef:
Heb je de auto van een particulier of van een bedrijfje gekocht?
je zou kunnen overwegen tot verzoek terugdraai van de koop.
ik ben bekend meteen zaak waar iemand zijn aankoop bedrag terug kreeg plus alle gemaakte kosten.



Van een bedrijf / usa autohandelaar gekocht. Dat wordt een dure grap voor die jonge.... :evil:
Ik weet niet of het juridisch haalbaar is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2017 9:28 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Jij bent niet de eerste met geen trekgewicht op kent. :(
Je kon ook van te voren even de zoekfunctie van het forum gebruiken :wink:
Hier kan je al het een en ander lezen hoe een lid met een Avalanche dit heeft aangepakt.

viewtopic.php?f=11&t=17483&hilit=Trekgewicht+Avalanche

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2017 14:24 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 13, 2011 22:09
Berichten: 39
Heb je ook je kenteken op de RDW site bekeken bij gewichten?
Bij aanhanger geremd staat bij (lichte)bedrijfswagens / Pickups normaal 0 kg, dit wordt door rdw alleen voor personenauto's aangegeven. en op je kentekencard staat ook 0kg, verwarrend...
Het gaat erom wat er staat achter aanhangwagen middenas geremd en aanhangwagen autonoom geremd, en eventueel oplegger geremd.
Als daar ook niets staat mag je idd wettelijk niets trekken, niet zakelijk en niet als particulier.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2017 0:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Ik persoonlijk zou eerst zorgen dat er een geschikte goedgekeurde trekhaak met geschikte trekhaak constructie op zit. Trekhaak als deze is de juiste als het goed is:
http://www.trekhakenspecialist.nl/index ... pasngnuue4
De trekhaak constructie zal bestaan uit twee dikke zijplaten die aan het chassis gemonteerd worden met een balk van 100x100x4mm er tussen van links naar rechts en daar moet de bovenstaande kogel aan gemonteerd worden op een of andere goedgekeurde manier. Als dit al het geval is, dan zou ik gewoon een keurings afspraak maken bij een rdw vestiging en daar de zaak uitleggen en je plaatje met toegestane voertuig samen doornemen en hopen dat ze het GCW(Gross Combination Weight)-GVW (Gross Vehicle Weight) als trekgewicht op je kenteken willen plaatsen bij middenas aanhangwagen. Uiteraard zullen ze eerst controleren of je trekhaak constructie ook daadwerkelijk volgens de regels is.
Lukt het niet dan kost het je gewoon een keuring van enkele tientjes en kun je wellicht proberen de koop te ontbinden met als argument dat je een officieele keuring bij het rdw hebt ondergaan en het ook daadwerkelijk niet is zoals de verkoper je deed geloven voor aankoop. Lukt het wel, dan heb je geluk en kun je wel officieel aanhangers trekken.

Ik persoonlijk heb jaren geleden ooit een Mercedes 811 chassis/cabine gekocht met frans kenteken. Hierop wou ik zelf een oprijbak maken en daarvoor het chassis ook afschuinen en een trekhaak voor 3500kg aan de bumper vd oprijbak. Vooraf eerst naar het rdw gebeld en een technisch persoon aan de lijn gekregen die me toen precies vooraf wist te vertellen dat ik gerust zelf het chassis mocht doorslijpen en afgeschuind weer terug lassen, mits dit maar achter de achterste bladveer bevestiging gebeurde (dus na de belangrijke dragende en constructieve delen). De trekhaak van 3500kg mocht aan de bumper van de oprijbak komen, maar de bumper constructie moest aan hun maten en eisen voldoen. Dit kon hij ook netjes doorgeven aan de telefoon. Verder moest ik een constructie tekening (zonder sterkte berekening) maken van het achterste gedeelte vd oprijbak/bumper constructie, een materiaal lijst met de maten en wanddiktes van de gebruikte kokers en materialen. En er moest een garantieverklaring van de constructeur vd bak bij zitten. Toen ik meldde dat ik die oprijbak zelf ging maken, zei hij "dan ben jij de constructeur, dus maak jij de garantieverklaring".......... dus zo gezegd zo gedaan. Chassis afgeschuind, oprijbak gemaakt met de achterkant/trekhaak constructie volgens hun specificaties, tekening erbij met materiaallijst en een eigen getypte en ondertekende garantie verklaring waarin ik vermeldde dat ik de gehele oprijbak en bumper constructie bedacht en gemaakt had voor een trekgewicht van minstens 3500kg. Op naar de rdw om de wagen in te voeren, op de franse papieren stonden ook helemaal geen trekgewichten oid vermeld. Toen keken ze op mijn voertuig plaatje en daarop stond max combinatie gewicht 10000kg, max voertuig gewicht 7500kg, dus werd mijn trek gewicht op 2500kg vast gesteld. Ik had 2 opties om het trek gewicht naar 3500kg te krijgen (mijn gehele bak en trekhaak constructie en de trekhaak zelf waren er immers voor geschikt), ik kon mijn voertuig gewicht terug keuren naar 6500kg (10000kg-6500kg=3500kg) of eventueel bij het technisch centrum van Mercedes in Nijkerk het maximum combinatie gewicht naar 11000kg proberen te krijgen (11000kg-7500kg=3500kg). Ik heb het maar gewoon gelaten zoals het was, want om auto's te vervoeren was 2500kg op de aanhanger voor mij ook genoeg, mocht al 4000kg op de oprijwagen zelf laden.
Maar mijn ervaring was dat ze er toen heel open duidelijk en makkelijk in waren, maar het gewicht wat ik op kenteken kreeg werd dus bepaald door de getalletjes op het voertuigplaatje en door de uitvoering van de trekhaakconstructie en de trekhaak zelf.

Niet geschoten is altijd mis.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2017 10:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
Op mijn kentekenbewijs staat ook 0kg,
maar op de site van RDW staat bij Aanhangwagen middenas geremd en Aanhangwagen autonoom geremd wel een gewicht ingevuld.
En die is geldig.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2017 11:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
De RDW zegt dit:


Als u een aanhangwagen of een caravan achter uw voertuig hangt, dan is het belangrijk om te weten welk gewicht u maximaal mag trekken met uw voertuig. Dit is belangrijk om boetes en problemen met het voertuig te voorkomen. De hoogte van het bedrag van de boetes kunt u vinden in de Boetebase van het Openbaar Ministerie (OM).

Op uw papieren kentekenbewijs of op het kentekenbewijs op creditcardformaat (ook wel kentekencard genoemd) staat, in de meeste gevallen, welk gewicht u mag trekken met uw voertuig.

Trekgewicht op het papieren kentekenbewijs
Op het papieren kentekenbewijs staan de trekgewichten vermeld als;

Maximum massa geremd (voor een aanhangwagen met remmen)
Maximum massa ongeremd (voor een aanhangwagen zonder remmen)
Trekgewicht op de kentekencard
Op de kentekencard staan de trekgewichten vermeld als;

Technisch maximum massa AHW (geremd)
Technisch maximum massa AHW (ongeremd)
De volledige trekgegevens staan alleen bij een personenauto op de kentekencard vermeld.

Trekgewicht op conformiteitsbewijs
Heeft u een bedrijfsauto? Dan staan de trekgegevens niet op het kentekenbewijs maar op een conformiteitsbewijs.

U herkent de trekgegevens van een bedrijfsauto als;
Aanhangwagen autonoom geremd
Aanhangwagen middenas geremd

Als u gaat rijden met een aanhangwagen of caravan, is het wettelijk verplicht dat de gewichten geregistreerd staan in het kentekenregister van de RDW. Denkt u dat het trekgewicht in het kentekenregister, op het kentekenbewijs of op het conformiteitsbewijs niet klopt, neem dan contact op met RDW Klantenservice.
U kunt online uw voertuiggegevens bekijken. U vindt de gegevens onder het tabblad technisch > Wettelijke toegestane maximum massa's.

Belangrijk
Vóór 06-04-1998 werden de gegevens over het trekgewicht nog niet op het kentekenbewijs gezet. Toen werd er een inlegvel bij het kentekenbewijs afgegeven. Dit heet aanvullingsblad. Het aanvullingsblad is nog steeds geldig als u geen vermelding op het kentekenbewijs heeft.


Dus:Voer je Kenteken in bij de RDW en kijk wat er bij hun vermeld is, staat daar geen trekgewicht dan heb je inderdaad een probleem en zul je moeten laten keuren.
Staat daar wel een trekgewicht dan is alles in orde, print het dan uit en bewaar het bij je autopapieren

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2017 12:36 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
"""""Op uw papieren kentekenbewijs of op het kentekenbewijs op creditcardformaat (ook wel kentekencard genoemd) staat, in de meeste gevallen, welk gewicht u mag trekken met uw voertuig."""""

Bij mij staat er niets meer op en daar heb ik met de rdw overgebelt omdat, :cry:
En bij het papieren formaat het wel erop stond, voordat ik hem van mijn bv naar de eenmanszaak overschreef. :wink:

Heb het comformiteitsbewijs aangevraagd en gekregen altijd wel handig als ik eens naar het buitenland ga en heb er iets achter hangen.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2017 22:22 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma feb 13, 2017 21:03
Berichten: 5
:cry: :( :evil: :x :D Goed Jongens; even een update van waar ik nu sta;

Het goede nieuws is; ik heb een Dodge Ram 2500 uit 2007 gekocht met 3500 kg trekgewicht op kenteken. Ik kan nu in ieder geval verder met mijn broodwinning.

Het andere goede nieuws is; ik ga ook door met het op kenteken krijgen van het trekgewicht voor de Ram 1500.

Ik heb contact gehad met de rdw; Ik heb advies ingewonnen zowel telefonisch als bij het keuringsstation in Heerenveen; Ik heb daarop per email mijn situtie en verzoek tot het toekennen van een zo hoog mogelijk trekgewicht voorgelegd bij het kantoor in Veendam en binnen drie dagen antwoord gekregen;

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer /mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt in uw mail informatie over het aanhangwagentrekgewicht van uw voertuig met kenteken xx-xx-xx :) .
Er staan inderdaad geen aanhangwagentrekgewichten op het kentekenbewijs omdat deze niet bekend zijn bij de RDW. Van dit voertuig hebben we niks in het register of de typegoedkeuring (TGK) van deze versie en uitvoering staan. Misschien zijn deze trekgegevens op te vragen door middel van een verklaring van de fabrikant.
Deze verklaring van de fabrikant kunt u voor een goedkeuring sturen naar de afdeling TTV in Zoetermeer. Misschien zal er getest moeten worden op ons testcentrum in Lelystad. U dient dan rekening te houden met keuringskosten van ongeveer € 550,00.

Voor het verkrijgen van een verklaring van de fabrikant raad ik u aan om contact op te nemen met de gemachtigde importeur van de fabrikant of de fabrikant zelf.

Een aanvraag voor een goedkeuring kunt u indienen bij de afdeling TTV-PB van de RDW in Zoetermeer. Vul hiervoor online dit formulier in.

https://www.rdw.nl/Lists/Opdrachtformul ... al/IGK/Bus

Deze aanvraag moet binnen 4 weken na verzending van deze mail binnengekomen zijn bij de afdeling TTV-PB.

Kosten TTV
De kosten zijn afhankelijk van de leeftijd van het aangeboden voertuig, de overlegde documenten en in hoeverre het voertuig individueel moet worden beoordeeld of getest. De prijs van een test is opgebouwd uit de volgende componenten:
• De uitvoering van de test en ook de rapportage van de test op basis van het technisch uurtarief.
• De administratieve kosten op basis van het administratieve uurtarief.
• Een toeslag voor het gebruik van de faciliteiten, indien van toepassing op basis van het betreffende uurtarief.
• De uurtarieven vindt u in de tarievenlijst van TTV van de RDW.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur).


(ofobwfjwbfnbkw vwvb :) )
Technisch Medewerker afd. VRD


Postbus 30.000
9640 RA Veendam

T: 0598-692329
M: VRDTM@rdw.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2017 22:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Tis verdorie toch ook 1 grote wassen neus beweging.. Mijn Ram 1500 2wd had een trekgewicht van 3390 kg op kenteken, mijn huidige Ram 2500 4x4 mag 2 ton trekken.. snap dr geen snars van waar dit verschil in zit. Er zijn er idd ook met 3500 kg trekgewicht op kenteken.

Uiteraard ben ik al lang blij met die 2 ton. Veel succes met het leed dat RDW heet.

Groet Pieter.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2017 22:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma feb 13, 2017 21:03
Berichten: 5
Ik heb conract gezocht met chrysler en ik wordt verwezen naar een internationale helpdesk waarbij ik kennelijk automatisch wordt doorverbonden met een nederlands callcentre. Ik heb daar al twe keer mijn situatie voorgelegd (eerst contact met fiat chrysler nederland en later met dodge nederland) (ze hebben hetzelfde nummer.)
Ik kreeg van Dodge nl een bericht terug;
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte ###############,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek eerder vandaag hebben wij intussen onderstaande richtlijnen ontvangen van homologatie die voor u van toepassing zijn.

U dient uw Dodge aan te bieden bij het RDW met een voorstel voor het trekgewicht. Houdt u er rekening mee dat wanneer u een gewicht opgeeft en na het testen blijkt dat dit veel te hoog is, alle kosten verbonden aan de test verloren zijn.

Een advies om in de richting te komen voor een redelijk trekgewicht. Ergens in de auto moet zich een sticker bevinden met daarop 4 gewichten. Gewicht 1 het maximale toelaatbare gewicht. Gewicht 2 is het maximale gewicht incl. een aanhanger (geremd gewicht). U kunt het beste gewicht 1 van gewicht 2 aftrekken. Wat nu overblijft is het trekgewicht, dit trekgewicht verminderd u nog met 200 kg.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

******************,
Customer Care Dodge

U kunt onze afdeling klantenservice telefonisch bereiken op nummer 00800 36343 000 van maandag t/m vrijdag, van 08.00 tot 20.00 uur.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bovensaande is dus officieel van Fiatchrysler Nederland.

Ik heb een bericht teruggedaan en daarin hartelijk bedankt dvoor een snelle reactie (binnen een paar uur!) En ik heb kenbaar gemaakt dat ik officeel een schriftelijk document nodig denk te hebben en dat een emailbericht waarschijnlijk niet voldoende is voor de RDW. Ik wacht nog op een reactie. (Dit was vandaag)

Ik heb ook contact gezocht met chrysler USA maar die verzijzen mij door naar een emailadres en daarop heb ik nog geen reactie. (Is ook pas vandaag verstuurd door mij.)


Verder is het zo dat ik de trekhaak van GDW gekocht heb;

http://www.trekhakenspecialist.nl/index ... pasngnuue4


Ik heb contact gehad met GDW en hun mijn situatie voorgelegd en ze hebben me geadviseerd om het op email aan hun helpdesk toe te sturen en dat dan de technische jongens aldaar waarschijnlijk wel een verklaring kunnen geven of een tekening. (De trekhaak heeft geen europeesche toelating / e-nummer / ekeur of wat het ook is. Wat is het eigelijk?



Ik wil ermee verder en de vragen waar ik nu voor sta zijn;



- Hoe kom ik aan de documenten die door de rdw geaccepteerd worden waarin de fabrikant te kennen geeft wat het trekgewicht mag zijn?
- welke documenten zijn het waaruit dit moet blijken? Heeft zo'n document een specifieke naam?
- De sticker waar in het bovenstaande bericht over gesproken wordt; waar vind ik die in de wagen? Ik heb aardig gezocht maar nog niks gevonden. Waar zou hij zich moeten bevinden?


Ik houdt jullie op de hoogte en rijd ondertussen als een koning in de Ram 2500 5.9 Diesel :D :D :D :D :D :D
En zo lang er geen bloed uit loopt kan het me allemaal niks meer schelen hahaha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door Dodgeman op ma maart 06, 2017 23:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2017 22:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
:mrgreen: :laughing6:

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 07, 2017 17:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Succes met de bureaucratische nonsense, hopen dat er ergens tussen alle regeltjes door iemand gewoon met gezond verstand na denkt en zegt, zo'n auto mag gewoon 3 ton oid trekken en hier heb je de papieren daarvoor.
Ik weet wel dat wanneer je zo'n wagen nieuw aanschaft, het allemaal een stuk makkelijker verloopt bij zo'n importeur of fabrikant, dan wanneer je er een elders tweedehands aanschaft. Dan moeten ze moeite doen als service en verdienen ze er niks aan.

Ik weet nier of je er wat aan hebt, maar ik heb in Augustus het maximum totaal gewicht van mijn opleggertje verhoogd van 3500kg naar 4500kg en dit kon geheel online. Moest daarvoor een TMM formulier vd RDW website downloaden, invullen en opsturen naar Veendam. Daarnaast uiteraard ngo wat betalen en (ook na wat bureaucratisch geneuzel) was daarmee de boel geregeld. Zo zal het voor jou uiteindelijk niet werken, maar het formulier wat ik daarvoor nodig had, was een TMM formulier (Toegestane Maximum Massa).

Maar in principe hebben ze gelijk bij de importeur. Maximaal combinatie gewicht (GCWR) minus Maximaal voertuig gewicht (GVWR) = max aanhanger gewicht.
Wat het verschil tussen de middenas aanhangwagen en de schamelwagen verklaard bij sommigen weet ik ook niet. Maar wellicht heeft dat nog iets te maken met de kogeldruk die je mag hebben en de verhouding tussen aslasten vd auto en de kogeldruk oid.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling