Het is nu za apr 27, 2024 0:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 18:31 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 12:32
Berichten: 37
Hallo iedereen, vorige keer had ik een post gemaakt dat we een dodge ram 3500 hadden aangeschaft.
Nu zitten we al wat verder en hebben we het chassis al laten maken van de fifth wheel maar nu is er een probleem bij het aansluiten van de kabels (elektriek, luchtdruk)
de garagist waar we onze dodge gekocht hebben zegt van de kabels/darmen van achteren aan het voertuig te bevestigen
en de mensen die de remork maken zeggen dat ze in de koffer moeten.
Er is dus wat discussie dus ik zou graag eens weten wat jullie mening hier van is. :)

Ik zelf zou voor alles in de koffer gaan.

hier nog enkele fotos

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trailer opbouw
http://img209.imageshack.us/img209/5086/cdqx.jpg

dankjewel

Update

Hier het eindresultaat na 3 jaar geduld te hebben :).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Je kan de auto en remork bezoeken in ninove op All american day op 29 mei ;).


Laatst bijgewerkt door Tommeke2229 op zo apr 27, 2014 18:40, in totaal 9 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 18:50 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Dikke Dodge, vind de fifthwheel een beetje raar eerlijk gezegd. Krijg je dit wel op kenteken in België met het bijbehorend trekgewicht op de wagen?

De stekkerdoos zit meestal aan de linkerkant achter je achterklep, in de achterbak dus.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 19:19 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 12:32
Berichten: 37
RickyV8 schreef:
Dikke Dodge, vind de fifthwheel een beetje raar eerlijk gezegd. Krijg je dit wel op kenteken in België met het bijbehorend trekgewicht op de wagen?

De stekkerdoos zit meestal aan de linkerkant achter je achterklep, in de achterbak dus.


ty, uhm de remork word dus nog helemaal opgebouwd en we hebben het kenteken al voor de remork.
We mogen ongeveer 7 ton trekken en de dodge is al goedgekeurd voor de eerste keer.

maar wat bedoel je precies met linkerkant achter je achterklep ?
Bedoel je het kofferdeksel ? Kan je het anders eens aanduiden met een foto ?

alvast bedankt ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 19:28 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Bij mij zat het zo vanaf achter de wagen gezien.

Afbeelding

Mooi dat het kenteken verhaal al geregeld is, heb begrepen dat dit in België nogal eens lastig kan zijn.

Links zit dus de stekkerdoos.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 19:33 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Lijkt mij dat alle kabels en slangen uit de bak komen via de hals van de trailer.Anders krijg je het probleem bij een scherpe bocht,dat al je kabels langs de hoeken
van je achterkant heen trekken.Je krijgt dan krassen.Rij zelf met de "camion"en daar gebeurt dat ook mee.[krassen op de kop van de oplegger]
Kabels vlak bij de hals en alles draait mooi strak mee.Dat is mijn logica. Dus net als bij de foto's van Rick.[zag het net op tijd]

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 19:35 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 12:32
Berichten: 37
RickyV8 schreef:
Bij mij zat het zo vanaf achter de wagen gezien.

Mooi dat het kenteken verhaal al geregeld is, heb begrepen dat dit in België nogal eens lastig kan zijn.

Links zit dus de stekkerdoos.


ja we wachten nu al +- 2 jaar op onze dodge maar ik ben al blij dat alles gekeurd gegraakt is :)
maar voor de remork te keuren zie ik geen problemen ;)

Super bedankt voor die foto ! Ik ga ze meteen eens doorsturen naar de garages ^^.
Ik ga eens zien wat hun mening nu is :p.

Dankjewel ;)

cherry red dodge schreef:
Lijkt mij dat alle kabels en slangen uit de bak komen via de hals van de trailer.Anders krijg je het probleem bij een scherpe bocht,dat al je kabels langs de hoeken
van je achterkant heen trekken.Je krijgt dan krassen.Rij zelf met de "camion"en daar gebeurt dat ook mee.[krassen op de kop van de oplegger]
Kabels vlak bij de hals en alles draait mooi strak mee.Dat is mijn logica. Dus net als bij de foto's van Rick.[zag het net op tijd]


Krassen wil ik vermijden :p
Dankjewel ^^


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 19:47 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Graag gedaan. In dit filmpje is het ook duidelijk te zien.

http://youtu.be/VOe53rHsO0s


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 20:15 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Als het goed is zit er een orginele aansluiting in de achterbumper (us trailers)
Ik gebruik die niet ivm met de euro aansluitingen van de div aanhangers
Bij de eerste dodge de kabels van voor naar achter laten trekken nooit problemen gehad (goed werkend alles tegelijk)
Bij de de tweede dodge het bekende omvormer kastje er tussen , mijn mening gewoon kut
Al een keer stuk geweest nieuw kastje erop (alarm lichten worden remlichten)
Dus bij mijn met de volgende gewoon weer kabels van voor naar achter

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 20:21 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Mooie Dodge heb je tommeke :thumbup:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 26, 2013 20:45 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 12:32
Berichten: 37
RickyV8 schreef:
Graag gedaan. In dit filmpje is het ook duidelijk te zien.

http://youtu.be/VOe53rHsO0s


jep, zeer duidelijk :p

majijo schreef:
Als het goed is zit er een orginele aansluiting in de achterbumper (us trailers)
Ik gebruik die niet ivm met de euro aansluitingen van de div aanhangers
Bij de eerste dodge de kabels van voor naar achter laten trekken nooit problemen gehad (goed werkend alles tegelijk)
Bij de de tweede dodge het bekende omvormer kastje er tussen , mijn mening gewoon kut
Al een keer stuk geweest nieuw kastje erop (alarm lichten worden remlichten)
Dus bij mijn met de volgende gewoon weer kabels van voor naar achter


Ok goed om te weten ;) ty

T-Bob schreef:
Mooie Dodge heb je tommeke :thumbup:


idd :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 16:51 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Dik ding!!

Maar waarom heb je maar 1 as onder je oplegger? Ziet er wat raar uit vind ik :?
Wordt dit een luchtgeremde oplegger of is alles elektrisch geremd. En als hij luchtgeremd is, waar heb je dan het luchtremsysteem laten opbouwen op je Dodge en wat heeft je dit gekost?
Wil ook heel graag een fifth-wheel achter mijn truck hebben maar het hele geregel in België houd me wat tegen om eraan te beginnen.

Leuk project en hopelijk post je hier je updates hoe het verder gaat met je oplegger.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 19:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Waar ik zo een beetje naar aan het kijken ben is,de foto's geven wat vertekend beeld,enkel de foto waar de combi volledig op staat is de speling het beste te zien,is dat de overbouw vooraan over de cabine niet zo echt groot is.Men zou al snel zeggen die afstand is genoeg en hetgeen ik nu ga vertellen kan mischien nergens op slaan maar als men je wielen vd aanhanger nu eens 50cm vd grond opkrikt of op blokken rijd wil ik wel eens weten hoeveel afstand er dan nog is boven je cabine.Het is snel gezegd in zulke situatie komen we nooit terecht dat de combi in zulke hoek komt te staan(bv,ergens een iets steile oprit oprijden)maar zeg nooit nooit.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 20:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 16, 2012 19:11
Berichten: 58
Woonplaats: Meerpaaldorp
Er zijn verschillende mogelijkheden om de kabelboom naar de oplegger te krijgen kan van voren en van achteren. Kijk waar je aansluitingen zitten. Zelf vind ik voor in de bak zoals ook bij de meeste nl be opleggers zit de mooiste plek. Kan je ook goed afwerken met een bodemstrip , het minste draaigevaar en je kan kabels kort houden. Kijk ook naar je koppelkant (veiligheidskabel/ketting etc.) en zet daar je aansluiting, hoef je niet iedere keer om te lopen bij het aan en afkoppelen.

Voor verdere info kan je ook deze mensen contacteren

http://www.coxx.be/index Cox bouwt al jaar en dag be opleggers, ook veel achter usa pick up's.

http://www.fifthwheeleurope.eu/ Heeft een soortgelijk koppelsysteem als jouw gooseneck, wel volgens een "nieuw" door hun ontwikkelde koppeling. Vind het wel een mooie oplossing en erg goed gevonden.

http://www.fifthwheeleurope.eu/product/kogelkoppeling.html Op deze pagina staat een foto van de aankoppeling met stroom en veiligheidskabel.

Succes ermee

_________________
Groet Herman

Er zijn geen lastige mensen, wel veel verschillende mensen en dat maakt het lastig!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 9:08 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Mss heb ik er over heen gelezen , maar waar ga je de Neck voor gebruiken :?:
Dikke Dually :arrow: :arrow: :arrow:

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 01, 2013 18:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
ben ook wel eens benieuws waarvoor de fifthwheel zal gaan dienen
aangezien hij er redelijk kort uitziet en maar één as eronder....

bekabeling trouwens zoiezo in de bak voor een fifthwheel/gooseneck
voor schamel ofzo zou ik dan wel weer achteraan zeggen


ik lees zeker mee, eerste keer dat we dit eens van een belg zien ;)

dikke dodge ook btw !

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling