Het is nu za apr 27, 2024 11:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 22:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ik heb misschien een oplossing gevonden om meer dan 3500kg te mogen trekken LEGAAL!!!! :wav:

Ik heb op diverse forums gezien dat er Toyota Landcruisers, Landrover discovery's, ... zijn die in Belgie tot 5000kg mogen trekken!!!
Dit komt omdat ze luchtremmen en een speciale koppeling hebben (vangmuil met een oog op de remorqdissel)

Ga volgende week eens bellen met het keuringsstation om te vragen hoe dit zit. Als het mag en kan ga ik luchtremmen en een vangmuil monteren op mijn truck voordat deze gehomologeerd gaat worden. Duurd dan maar iets langer maakt me dan niet uit.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 23:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 16:45
Berichten: 522
Woonplaats: DORDRECHT
Caster schreef:
Ik heb misschien een oplossing gevonden om meer dan 3500kg te mogen trekken LEGAAL!!!! :wav:

Ik heb op diverse forums gezien dat er Toyota Landcruisers, Landrover discovery's, ... zijn die in Belgie tot 5000kg mogen trekken!!!
Dit komt omdat ze luchtremmen en een speciale koppeling hebben (vangmuil met een oog op de remorqdissel)

Ga volgende week eens bellen met het keuringsstation om te vragen hoe dit zit. Als het mag en kan ga ik luchtremmen en een vangmuil monteren op mijn truck voordat deze gehomologeerd gaat worden. Duurd dan maar iets langer maakt me dan niet uit.


moet je eerst even na vragen wat het kost om lucht erop te laten bouwen volgens de regels



hier in nl kost het tussen de 5000,- en 7000,- ik had het er op moeten laten zetten maar ja achteraf


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 23:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
5000 euro??? :shock: Als je de onderdelen bij elkaar telt, kom je denk ik nog niet eens aan 1000 euro, veel is het niet, een compressor, tank, drukregelventielen, signaalgever, misschien wat filters, leidingen en koppelingen.

En ja volgens de regels. Als je het er zelf op kan bouwen volgens de regels en je zegt dat het er al op zat en dat je alleen de koppelingen hebt vervangen door EU goedgekeurde koppelingen zal het ook wel mogen hoop ik.

Zal volgende week bellen en dan weet ik meer.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 1:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
Met al je aanpassingen hoop ik voor je dat je dit jaar je kenteken nog krijgt in Belgie :D :wink:

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 13:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 12:58
Berichten: 215
Woonplaats: Eenrum
Caster schreef:
Dus wettelijk mag jij ook maar 1980kg laden in die trailer. Kan ik net zo goed een trailer kopen/laten maken die officieel 3500kg mag wegen. En die leeg 800kg weegt, mag ik "WETTELIJK" meer laden dan die van jouw. Of zie ik het mis.


Ja, dan zou je meer mogen laden, maar als ik een trailer van 800 kg achter mijn pick-up hang. En die mag 3974 kg wegen, mag ik dus 3174 kg laden.

Ik mag gewoon bijna 4 ton opgelegd achter mijn pick-up hangen. De trailer die ik nu heb, heeft idd een vrij hoog eigen gewicht (volgens het kenteken). Open trailers zijn een stuk lichter.

_________________
Marchel

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 18:34 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ik denk dat ik toch niet voor een gooseneck kies. Reden: zijn veel te groot voor in het gebied waar ik moet rijden, te hoog eigengewicht als ik er een kipper van wil maken, ik moet de assen ombouwen naar luchtremmen ---> wordt dus veel te duur want ik moet hem ook nog invoeren, homologeren, ...!

Ik ga me nu nog wat verder informeren over die vangmuil en luchtremmen zodat ik 5500kg erachter mag hangen. Zal ook aardig wat kosten maar denk nog altijd minder dan een schotel voor een gooseneck e.d. inbouwen waardoor ik dan ook laadruimte verlies.

Volgend jaar (of nog wat later, ligt aan de aanpassingen en homologatie :D ) ga ik dan eens kijken wat me een trailer gaat kosten als ik die uitvoer met 3 luchtgeremde BPW assen, elektro-hydraulisch kiepsysteem en nog wat van die prulletjes erop 8) :lol:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 19:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 16:45
Berichten: 522
Woonplaats: DORDRECHT
per 1 mei word in nl de wet versoepeld mag je een aanhanger/trailer electrisch geremt zijn


anders duitsland kent aanvragen naar nl rdw opnieuw keuren en klaar is kees alleen 1 jaar geduld hebben (duurt alles bij elkaar bijna 1 jaar heb pas een man gesproken met een gooseneck op nl kent)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 20:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Maaaaaar, ik woon in Belgie. Je weet wel dat land waar alles 10 jaar achterstaat en alles 10x langer duurd dan ergens anders :D :D :D

Heb ik dus niks aan. Toch bedankt, is wel lang niet een heel jaar wachten?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 20:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 16:45
Berichten: 522
Woonplaats: DORDRECHT
Caster schreef:
Maaaaaar, ik woon in Belgie. Je weet wel dat land waar alles 10 jaar achterstaat en alles 10x langer duurd dan ergens anders


je kan niet eens pinnen bij de douane in antwerpen :scratch: :dontknow: kon ik gewoon 8 km verder in een dorp gaan pinnen :crybaby:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 20:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ja is altijd leuk als je zoiets tegenkomt, dan denk je waar ben ik terechtgekomen :shock: :lol:

Hier in het dorp bij het postkantoor hadden ze tot een half jaar terug niet eens een computer :D ze hadden toen zo'n heel groot overdreven boek waar alles instond en alles opschreven. Kreeg je alleen moeilijk opgepakt volgens mij. Echt hilarisch.

Wij zijn jaren geleden naar Belgie verhuisd, ik ben oorspronkelijk ook van Nederland. Toen we hier aankwamen was het alsof je terug in de tijd was gegaan. (Niet dat ik daar veel van weet want ik was toen pas 6 :roll: ). Niet dat ik het erg vind om in Belgie te wonen, zou ook nooit meer terugwillen. Het is hier ook goed en ik ben niet anders gewend.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 20:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 16:45
Berichten: 522
Woonplaats: DORDRECHT
Caster schreef:
Ja is altijd leuk als je zoiets tegenkomt, dan denk je waar ben ik terechtgekomen :shock: :lol:

Hier in het dorp bij het postkantoor hadden ze tot een half jaar terug niet eens een computer Echt hilarisch.

Toen we hier aankwamen was het alsof je terug in de tijd was gegaan.


ik zag mensen in een beren vel rond lopen en het vroor niet eens :D :D :D :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2009 7:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 08, 2008 18:53
Berichten: 63
Woonplaats: venhuizen
Als je hier in nederland meer dan 3500kg wil trekken met je truck kan dat maar dat is als je al een kenteken heb moeilijker dan als er nog geen kenteken op zit. Ze kunnen even uitgaande van mijn auto ( ford f 250 ) het trekvermogen keuren tot 5500kg. De aanpassing die moet gebeuren is dat er lucht remmen opgebouwd moetten worden. Ze zijn nu bezig met een elektronisch systeem dat zou aanzienlijk goedkoper worden maar is nog niet helemaal door de keuringen heen. Ik wil zelf ook mijn trekgewicht van 3500 kg naar 5500 kg gaan brengen en dat is nu mogelijk maar dan met lucht remmen en een vangmuil koppeling. Ik heb ook minigravers en rij nu met mijn auto met maximaal een 2.5 tons kraan en dat kan net. auto 3025kg 500kglaadvermogen van de auto. kraan 2.5 ton aanhanger 825 kg

auto 3025 kg
laadvermogen 425 kg
kraan 2560 kg
aanhanger 825 kg

totaal 6835 kg met b + e rijbewijs


word vervolgd

gr jorgo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2009 11:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 12:58
Berichten: 215
Woonplaats: Eenrum
Caster schreef:
Ik denk dat ik toch niet voor een gooseneck kies. Reden: zijn veel te groot voor in het gebied waar ik moet rijden, te hoog eigengewicht als ik er een kipper van wil maken, ik moet de assen ombouwen naar luchtremmen ---> wordt dus veel te duur want ik moet hem ook nog invoeren, homologeren, ...!




Met een gooseneck heb je juist meer ruimte. Rijdt veel soepeler. Je hebt altijd druk op de achterwielen. En ik kan korter draaien met mijn 9 meter gooseneck trailer dan met een 9 meter trailer. Hiervoor had ik een enkel as trailer van 6.20 (met 4 meter laaddek). Toen was ik zelfs korter als met bv een tandemas trailer, ik had alleen veel meer ruimte. En in nl mag je met en BE-oplegger nu eenmaal meer verslepen als met een normale trekhaak.


mike.h schreef:
per 1 mei word in nl de wet versoepeld mag je een aanhanger/trailer electrisch geremt zijn


anders duitsland kent aanvragen naar nl rdw opnieuw keuren en klaar is kees alleen 1 jaar geduld hebben (duurt alles bij elkaar bijna 1 jaar heb pas een man gesproken met een gooseneck op nl kent)


Mijne is ook trailer is ook elektrisch geremd, en als sinds 94 in nl
Mijn pick-up is sinds 93 in nl, en heeft keurig als reminstallatie elektrisch op kenteken staan ;)

En een aantal van die BE-autotrailers hebben ook elektrische remmen. Niet allemaal lucht ;)

_________________
Marchel

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2009 19:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Vandaag even met een firma gebeld die luchtreminstallaties installeert. Kostprijs kwam op iets van 4500 euro met vangmuil koppeling van 6500kg!!!! Wordt dus niks. Heb nog niet eens de moeite genomen om de keuring te bellen om te vragen of het mag.

Ik heb echt geen 5000 euro (keuring zal ook wat geld kosten :? ) over om meer trekgewicht op papier te krijgen :evil:

Mogen elektrische remmen in Belgie? Zouden ze het mee keuren als het er al op staat bij de homologatie? Anders morgen toch maar even bellen met de keuring.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooseneck
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2009 18:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 12:58
Berichten: 215
Woonplaats: Eenrum
Deze kan ook wel naar Towing & Hauling.....

_________________
Marchel

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling