Caster schreef:
Ik denk dat ik toch niet voor een gooseneck kies. Reden: zijn veel te groot voor in het gebied waar ik moet rijden, te hoog eigengewicht als ik er een kipper van wil maken, ik moet de assen ombouwen naar luchtremmen ---> wordt dus veel te duur want ik moet hem ook nog invoeren, homologeren, ...!
Met een gooseneck heb je juist meer ruimte. Rijdt veel soepeler. Je hebt altijd druk op de achterwielen. En ik kan korter draaien met mijn 9 meter gooseneck trailer dan met een 9 meter trailer. Hiervoor had ik een enkel as trailer van 6.20 (met 4 meter laaddek). Toen was ik zelfs korter als met bv een tandemas trailer, ik had alleen veel meer ruimte. En in nl mag je met en BE-oplegger nu eenmaal meer verslepen als met een normale trekhaak.
mike.h schreef:
per 1 mei word in nl de wet versoepeld mag je een aanhanger/trailer electrisch geremt zijn
anders duitsland kent aanvragen naar nl rdw opnieuw keuren en klaar is kees alleen 1 jaar geduld hebben (duurt alles bij elkaar bijna 1 jaar heb pas een man gesproken met een gooseneck op nl kent)
Mijne is ook trailer is ook elektrisch geremd, en als sinds 94 in nl
Mijn pick-up is sinds 93 in nl, en heeft keurig als reminstallatie elektrisch op kenteken staan
En een aantal van die BE-autotrailers hebben ook elektrische remmen. Niet allemaal lucht