Het is nu do maart 28, 2024 19:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 16:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Voor diegene die met een aanhanger en/of caravan achter hun truck naar het buitenland gaan en hiervoor bij de ANWB een
aanhangwagen service buitenland hebben, is er belangrijk nieuws.
De ANWB heeft namelijk de voorwaarden voor deze service met ingang van 2012 beperkt. Als het trekkende voertuig en de
aangekoppelde aanhanger en/of caravan samen een maximale toegestane massa hebben boven de 3500Kg, is er geen recht meer op
repatriëring. Je hebt vanaf 1 januari 2012 alleen nog recht op sleutel hulp en wordt in geval van onherstelbare pech, je wordt niet meer
terug gebracht naar Nederland.

In de voorwaarden voor 2012 staat:

Aanhangwagen Service Buitenland

Alle hulp zoals wij hebben beschreven bij Wegenwacht Europa Service, maar
dan voor een toercaravan, bagagewagen, trailer of vouwwagen die u tijdens uw
reis uit Nederland achter uw voertuig meeneemt (met een totaal samengesteld
belast gewicht tot 3.500 kg). Een eventueel vaartuig repatriëren wij alleen als
wij de aanhangwagen invoeren of vernietigen


Er is inmiddels op de diverse forums een hele discussie ontstaan en naar aanleiding van de vele klachten en opzeggingen, heeft de ANWB de regels wel weer iets versoepeld.
Indien de auto en/of aanhanger niet ter plaatse kan worden gerepareerd, wordt je nog wel weggesleept naar de dichtbij zijnde garage

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 18:28 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
er zijn verzekeringen genoeg alfred ,ik wil zo ie zo niks met de anwb te maken hebben :D ik heb er een die me thuis brengt met sleurhut en al :!: de europeesche :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 22:18 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Zal het ook betekenen als het trekkende voertuig zoals de mijne boven de 3500 kg zit
ook geen recht op hulp heeft. Als dat zo is gaan we effe bellen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 23:19 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
willem-2 schreef:
Zal het ook betekenen als het trekkende voertuig zoals de mijne boven de 3500 kg zit
ook geen recht op hulp heeft. Als dat zo is gaan we effe bellen.


Het gaat over een samengesteld gewicht (auto + aanhanger/caravan samen) boven de 3500
Campers op C rijbewijs (>3500kg) zijn ook uitgesloten, dus waarschijnlijk trucks op vrachtwagen kenteken ook.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 10:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 18, 2011 21:55
Berichten: 89
Hoi,

Vandaag even gebeld met de ANWB alles boven de 3500 KG ( samenstel ) wordt niet geholpen met repatriering.
Wel krijg je hulp om de voertuig te laten maken maar als reparatie niet mogelijk is heb je echt een probleem.

Je voertuig wordt dan wel naar Nederland gereden ( onder de 3500KG ) voor reparatie en dan kun je daarna weer terug om je caravan of wat dan ook maar te halen.

Ik heb aangegeven dat ik mij gediscrimineert voel, ze zouden ons juist moeten helpen :D want ij houden toch met onze grootverbruikers de economie hier op gang. :drunken:
En met allemaal Ygo's Smarts enz enz zou de ANWG eens geen bestaansrecht hebben. :oops:

Dus is je totaal gewicht boven de 3500 KG dan geen reparierings hulp

Korrie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 12:05 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik las vanmorgen op een forum, dat ze waarschijnlijk de maatregel weer gaan versoepelen.
Blijkbaar is er bij de ANWB iemand wakker geworden en kost deze maatregel (te)veel leden.
De aangepaste voorwaarden voor 2012, zouden een dezer dagen op de site van de ANWB staan.
Het is nu in elk geval nog niet aangepast, dus we wachten af. Ik heb mijn lidmaatschap na 23 jaar opgezegd

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 12:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Vandaag ook twee keer geprobeerd er door te komen maar wegens overbezette lijnen
niet mogelijk iemand aan de lijn te krijgen. Is dit halve forum nu in rep en roer die aan het bellen zijn. :D :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 13:08 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Zo net gebelt categorie B rijbewijs, bijv. Mijn pickup met een caravan erachter (meer als 3500kg) en ik zou pech Hebben in Spanje wordt gewoon naar huis gebracht.
Geld niet voor campeerauto's.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 17:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Ga nooit met aanhanger op vacantie :D
Met het vliegtuig of volgas over de autobahn naar het zuiden zonder pleurophut erachter :drunken:

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 19:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik heb net even op de site van de ANWB gekeken en ze hebben de algemene voorwaarden aangepast. :D :D
Waarschijnlijk hebben ze eieren voor hun geld gekozen omdat de maatregel te veel leden zou (gaan) kosten :bounce: :bounce: :bounce:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 21:11 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
Gelukkig ik rij redelijk vaak met aanhanger achter me aan.

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 23:12 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Alles is mogelijk maar dit slaat alles:
Na de opening van Alfred ben ik er verder in gedoken hoe het zit met particulier/op C rijbewijs.
Dinsdag na 4 mislukte pogingen was ik het zat. Woensdagmiddag de opgeladen telefoon + twee flessen drinken + popcorn + chips en d'r effe lekker voor gaan zitten. Ik bespaar jullie de details, alleen de grote lijnen en anekdote's. Nummer van de ANWB bellen + doorkiesnr , wachten - wachten - wachten enja, een vrouwenstem, ik doe mijn verhaal dat als volgt luid;
Amerikaanse pick-up truck op C rijbewijs als particulier weegt leeg 3000kg - totaal 5200kg,
blablabla - blablabla even m'n collega vragen, ik verbind u door, wachten wachten wachten
met die en die, ik weer m'n verhaal, blablabla, ik verbind U door, wachten wachten wachten,
weer een vrouwenstem, ik weer m'n verhaal, waarom haalt u een pickup uit Amerika als ze ook hier in de winkel te koop zijn om plaatjes te draaien, alles goed met je oren - zit je lekker in je vel, ja, ze had het daar wel naar de zin, ik verbind U door, wachten wachten wachten en ja hoor een mannen stem, ik weer m'n verhaal, even m'n collega vragen, het is als volg, de gene die HET MOETEN WETEN is de WW-alarmdienst, zij zijn de gene die U moeten helpen bij pech langs de weg, ik verbind U door, wachten, enja voor de verandering een vrouwenstem; met ANWB-alarmdienst, heeft U de autopapieren en adres waar U met pech staat bij de hand voor een vlotte afwikkeling, waar staat U, in Frankrijk - Duitsland of Zwitserland, nee meissie, ik zit thuis in Nederland met fris en chips maar hoezo, ben ik nu doorverbonden met Lyon in Frankrijk, ja meneer met de ANWB in Frankrijk, krijg nou de tering zeg, moet jij in Frankrijk
mijn in Nederland vertellen hoe het zit, zeg, ken jij toevallig mijn ouwe buurmeissie C.Brak, ja die ken ik, is een collega van me. Ik mijn verhaal, nee meneer, in U situatie komt U er niet voor in aanmerking in het buitenland, voor in Nederland zou ik het moeten opzoeken voor U,
nee dank u laat maat zitten. 90 minuten verder en nog niets concreets, maar we gaan verder. Het is godgeklaagt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 23:50 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
Dan heb jij wel een gezelig middagje gehad.
We horen wel hoe het af loopt.

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 8:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
De ANWB is helaas niet meer wat het ooit geweest is, in plaats van een belangen club is het gewoon een commerciële boel geworden.
Ze laten veel mensen in de waan dat ze worden geholpen en voor hun op komen, maar doen in werkelijkheid weinig meer en incasseren ondertussen wel een hoop poen.
Ook is het mij afgelopen week opgevallen dat het personeel dat je aan de telefoon krijgt, allemaal verschillende antwoord geven of zelfs helemaal
niet eens weten welke hulp nu wel of niet wordt geboden.
Toen ik bij voorbeeld een vraag stelde over eventuele hulp bij een kapot wiellager, zei zo'n huppelkutje doodleuk "een kapot wiel lager is geen pech meneer, dat is het gevolg van slecht onderhoud"
Het zal best wel gebeuren dat er mensen zijn die met slecht onderhouden auto op pad gaan, maar sommige dingen kun je gewoon niet vooraf weten.
Zo'n wiel lager vertoonde vooraf geen slijtage en had bij gewoon gebruik misschien nog wel vele duizenden kilometers meegegaan, maar omdat de auto nu voor de vakantie is volgepakt is hij sneller kapot gegaan.
Ze proberen er gewoon onderuit te komen en zijn ondertussen net zo slecht geworden als een verzekeringsmaatschappij, alles aanhalen om niet te hoeven betalen.
Ook bleven er enkele maar volhouden dat ik met een B-rijbewijs niet met een auto/aanhanger combinatie boven de 3500kg mocht rijden. :bounce:
Ik vroeg toen hoe oud die snotneus was en of hij was vergeten dat er ook mensen oud genoeg zijn dat die wel over een B/E- rijbewijs hebben gehaald.
En of ze ook wisten dat er de mogelijkheid is om gewoon je E-rijbewijs te halen. Toen werd het uiteraard erg stil aan de andere kant van de lijn :lol:
Door de terug draaien van het besluit om combinaties boven de 3500kg uit te sluiten, ben ik momenteel weer verzekerd van hulp in het buitenland.
Maar wie weet wat ze volgende keer weer aanhalen om de hulp weer in te perken. Ik zit er voor 2012 nog aan vast, maar ben wel druk opzoek naar een goed alternatief.
Overigens zijn er wel meer van die pechhulpservices die de beperking hebben boven de 3500kg, maar dat zijn meestal de goedkopere varianten zoals bv RouteMobile.
De enige die ik tot nu toe ben tegen gekomen zonder beperkingen van gewicht is Centraal Beheer, maar die hebben volgens zeggen van de dame aan de telefoon nog
geen pechhulp voor aanhangers en of caravans in het buitenland. Dit zou er dit voorjaar wel bij komen, werd mij gezegd.
Dus naar alle waarschijnlijkheid, stap ik vanaf eind volgend jaar over naar Centraal Beheer en kan de ANWB de boom in. :bootyshake:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling