Het is nu vr apr 26, 2024 14:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 20:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 18, 2011 21:55
Berichten: 89
Hoi,

Ik weet niet of dat echt zo is volgens de amerikaanse gegevens mag mijn auto 8100 LBS ( pond ) trekken dit is 3674kg.
Maar nu komt het trekhaken "geneuzel" er is hier in Nederland geen trekhaak te koop met euro goedkeuring althans ik kan nergens een vinden. :oops:
Dus ben je aangewezen op de Amerikaanse markt alleen daar is veel variatie en onduidelijkheid want, ik heb vandaag gekeken naar een trekhaak.

En dan beland je in het grote donkere bos. Ik heb er een gezien met de volgende specs WD Weight distributing 10000 Lbs WC Weight carrying 5000 Lbs

In het normaal Nederlands betekent dit volgens mij nomaal trekken 5000 pond en met een stabilisator 10000 pond. Dus de trekhaak kan zeker 10000 pond aan.
Wel moet je Ballmount ( Kogel bevestiging en kogel ) dit aankunnen. Dus nu was ik verdwaald in het bos. Onderweg vond ik een telefoon en heb vandaag dus gebeld met de RDW.

Zij zeggen joch gewoon lekker monteren er is niets aan de hand je auto mag 3500 trekken dus daar moet je niet boven komen. En oom agent heeft er toch de ballen verstand van.
Als deze op het type plaatje kijkt weet hij het zeker niet meer.Raar maar waar. Ik vraag welk gewicht moet ik nu aanhouden op het plaatje en de man zegt nou hij kan zeker 10000 pond aan dus dan is het zeker een goede trekhaak maar je kan ook het plaatje verwijderen want er staat toch 3500 kg op het kenteken dus daar niet boven komen je kan aan de buitenkant toch niet zien hoeveel hij kan hebben als er niets op zit.
Nou je begrijpt wel toen werd het echt donker. Ik zag ergens weg weg een lichtje en ben toen maar uit het bos gekropen zonder verder enige kennis.

Wel zet ik er nu de trekhaak onder die ik heb gezien. En verwijder maar het plaatje zoals de man zegt want er zit toch geen euro keuring op.
Ik ga bedenk ik mij nu ook maandag even de verzekering bellen wat zij zeggen niet dat zij bij mogelijke schade geen dekking bieden.

korrie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 22:46 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Dus als ik het een beetje begrijp uit jou verhaal ben je bang dat de trekhaak afbreekt als er geen goedkeuring met trekgewicht opstaat :roll:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 23:09 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
5000lbs is ongeveer 2280kg dus te weinig om 3500kg te trekken zonder stabiliteits troep... Ikzelf vind dat je altijd wat overcapaciteit moet hebben in zo'n geval. The bigger the better! :D

Gewoon eentje zelf in elkaar lassen als je dat kan natuurlijk :wink:
Heb de mijne zelf gemaakt naar de specificaties van een 15000lbs trekhaak (6800kg). Heeft al een paar keer 4+ton aangehangen en hij geeft geen krimp!

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 0:02 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 18, 2011 21:55
Berichten: 89
Hoi

ik ben niet bang hoor maar ik vind het vreemd dat een trekhaak die 5000 pond mag trekken met stabilisator 10000 pond mag trekken
waarom dan niet gewoon 10000 pond max

ik koop gewoon de trekhaak die ik heb gezien hoor 5000 pond CW en 10000 pond WD

korrie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 20:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Kun je mij niet de brief mailen zodat ik het ook eens kan proberen voor mijn Chevrolet Avalanche? Daar staat nu niks op kenteken terwijl bij een maat van mij dat wel staat. Ik heb het eerder al eens via een bedrijf geprobeerd maar die gaf aan het niet voor mij te kunnen doen zonder export/import naar Duitsland. Hij heeft het eerder dit jaar wel voor Djurre z'n Avalanche kunnen doen, dus dat is wel vaag...

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 20:19 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
mrobers schreef:
Kun je mij niet de brief mailen zodat ik het ook eens kan proberen voor mijn Chevrolet Avalanche?


Dat lijkt mij geen probleem... vergt niet zoveel energie ook :wink: :D (erg flauw ik weet het :drunken: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 20:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
RickyV8 schreef:
mrobers schreef:
Kun je mij niet de brief mailen zodat ik het ook eens kan proberen voor mijn Chevrolet Avalanche?


Dat lijkt mij geen probleem... vergt niet zoveel energie ook :wink: :D (erg flauw ik weet het :drunken: )


Hihi; ik moest hem drie keer lezen om te zien wat je bedoelde :-)

Ok, opnieuw: kan de topicstarter mij de brief mailen zodat ik het ook eens kan proberen bij de RDW?

;-)

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 22:04 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 18, 2011 21:55
Berichten: 89
Hoi,

Dit is mij al eerder gevraagd maar ik heb dit uit mijn hoofd gedaan en heb er geen kopie van of opgeslagen op de computer, mede omdat je direct bij de aanvraag je complete kenteken moet mee sturen incl je overschrijvingsbewijs dus stuur je altijd aangetekend op. Dan weet je zeker dat het aankomt dus ook de brief.

Maar een brief schrijven mensen is toch niet zo moeilijk :oops: .
Wat je zeker kan doen is al je kennis/vriend/ buurman dezelfde auto heeft met de zelfde specs en wel trekgewicht op kenteken dan stuur je direct een kopie van zijn/ hem of haar kenteken mee.

dit hieronder is een even vlot 30 seconden briefje dus niet mijn originele brief maar wel even snel zo gemaakt



AANGETEKEND

RDW
T.a.v. afdeling VRD
Postbus 30000
9640 RA VEENDAM




Geachte heer/mevrouw,

Hierbij dien ik een verzoek in om het trekgewicht op het kenteken te vermelden.

Volgens de wagenkaart (buildscheet) zou het voertuig 8000LBS dit is omgerekend 3628 kilogram mogen trekken, maar ik neem genoegen met de in Nederland bekende "3500 kg" regel dit mede om dat vele trekhaken van de gerenommeerde merken gekeurd zijn tot 3500 kilogram.

Ik ga ervan uit, zoals ik heb begrepen tijdens het telefonisch contact met uw technisch helpdesk dit geen probleem is, en ik weer een kenteken thuis gestuurd krijg met het vermelde trekgewicht zoals vermeld van 3500 kg

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

kort en simpel wel even je eigen gegevens doen en aanpassen en je kenteken en als het kan kopie van de buren/ vriend/ kennis meesturen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2011 23:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 12, 2011 22:09
Berichten: 13
nu heb ik dit topic eens zitten en vraag ik mij dus ook wat af over mijn auto,..

hoeveel max voertuig gewicht staat er dan bij jou / jullie op je kenteken dat de auto mag wegen ?
op het kenteken van mijn K30 staat een ledig gewicht van 2500 kg , toegestane max massa voertuig 3500 kg.
maar ik mag maar een ahw trekken tot 2750 kg ? waarom is dit dan ook geen 3500 kg?

hoe zwaarder hoe mooier !

_________________
Robert

Chevy K30 6.2L diesel '85.
Kawasaki Z1000 '08
Zundapp 517 50cc '69
Kreidler Florett Buffeltank 50cc '66
Honda CD50 70cc '77
Yamaha Neo's 50 cc '11


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 17:31 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do mei 20, 2010 16:40
Berichten: 230
Je max aanhangertrekgewicht hangt niet echt samen met de totale toegestaane max massa van je voertuig.

Zo mag bijvoorbeeld een Daihatsu Rocky (sorry voor het voorbeeld :oops: ), met een toegestaane max massa van 2250kg mag toch 3500kg trekken.
Bij onze econoline was toen het geval dat het eraan lag of de auto was uitgerust met schijfremmen achter of trommelremmen, met trommelremmen was het geloof ik 2260kg ahw-gewicht met schijfremmen meer.

En idd, hoe zwaarder hoe beter ben ik helemaal met je eens :D

_________________
Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 20:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
Wat dacht je dan van de 1993-1998 Jeep Grand Cherokee?
Zo'n ding weegt net 1700 kg., maar mag wel 3500 kg. trekken.

Bijdeweg, ik kom bij de Daihutsu Rocky niet verder dan een max. trekgewicht van 2100 kg.

Afbeelding

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 20:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 03, 2009 22:21
Berichten: 91
Woonplaats: oost groningen
Nu we toch bezig zijn heb ik het volgende,de truck mag volgens kenteken 3000kg trekken,en er zijn er genoeg die 3500kg mogen trekken van hetzelfde type bwj en uitvoering :shock: dus waarom ik geen 3500 kg?? Dodge Ram 1500 qc 5.7 hemi 2006.

Gr, Ram-it


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 21:30 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do mei 20, 2010 16:40
Berichten: 230
Precies Copycat, de maximale toelaatbare massa is dus idd niet van belang voor het maximale trekgewicht van de aanhanger.
Mijn reactie was op robertchevy, dat het dus niet uitmaakt dat max massa auto niet bepalend is voor trekgewicht aanhanger.

Rocky's zijn er zat die 3500kg mogen trekken, bij mijn baas lopen er 3 met 3500kg trekgewicht op kenteken. (bijv. 20-VJ-LN)

_________________
Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 21:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
Ram-it schreef:
Nu we toch bezig zijn heb ik het volgende,de truck mag volgens kenteken 3000kg trekken,en er zijn er genoeg die 3500kg mogen trekken van hetzelfde type bwj en uitvoering :shock: dus waarom ik geen 3500 kg?? Dodge Ram 1500 qc 5.7 hemi 2006.

Gr, Ram-it


Misschien de één 2WD en de ander 4WD?
Of bestaat dat niet bij de Dodge Ram 1500? :dontknow:

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 22:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 03, 2009 22:21
Berichten: 91
Woonplaats: oost groningen
Nee,dat is het niet.Heb bewust naar 2wd gezocht en deze mochten 3500kg trekken en ik niet :evil:

Gr. Ram-it


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling