Het is nu do maart 28, 2024 22:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 20:40 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 19:09
Berichten: 1884
Woonplaats: naaldwijk
hoeveel aanhangergewichgt heb je op je kenteken staan
en ik zou idd voor een aanhanger gaan die op het gewicht berekent is en leifst meer laadvermogen over
lijkt op de foto ook net of je aanhanger al doorhangt

en rijdt ook regelmatig met zware lading en auto,s en kijk dan altijd of de aanhanger horizontaal achter de auto hangt
hoe rechter des te beter is het gewicht verdeelt
en je merkt met rijden al heel snel of de auto er goed opstaat

_________________
FRED


hard werken wordt niet betaald lang werken wel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 20:42 
Ik zou voor de veiligheid liever met een schamel rijden.
Heb ooit mijn vorige vw multivan op zon aanhanger willen vervoeren.
Had hem er op staan een dikke patrol er voor stukje gereden.
Toen er maar snel weer af en met de bus gewoon verder gereden.
Als je goed moet remmen is het eind zoek.
P.s bus woog ongeveer 2800 .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 20:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
Wat mag zo'n Avalanche eigenlijk trekken?
Zelf heb ik het idee dat het trekkende voertuig en de gebruikte trailer te licht zijn om zo'n monster te vervoeren. Het hoeft tenslotte maar één keer mis te gaan en je bent voor de rest van je leven genezen.

Zelf heb ik ook een flip-over ervaring gehad.
Zo rij je met een Jeep Grand Cherokee (max. trekgewicht: 3500 kg.) met daarachter een trailer (max. laadvermogen: 2000 kg.) met daarop een 1980 Oldsmobile Cutlass (ledig gewicht: 1600 kg.) en zo lig je lading 5 minuten later op z'n dak op de vluchtstrook.

Check mijn actie-foto's voor degene die ze nog niet kent. Het zijn inmiddels klassiekers... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 20:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
Hemi uut Drenthie schreef:
Op die aanhanger mag je 2200 kilo laden, dus zou er zeker van willen zijn dat de Dodge niet zwaarder is dan de 2500 KG i.v.m. de 10% die je mag overbeladen.


Je mag geen 10% overbeladen. Wel mag je als je aangehouden wordt met een overbelading van max. 10% je weg vervolgen, maar een bekeuring krijg je echt wel. Bij een overbelading van meer dan 10% mag je niet meer verder rijden en moet je je lading overladen naar een combi welke wel deze lading mag vervoeren. Boetes voor overbelading zijn vrij fors, want vooral als het bedrijfsmatig gebeurt, vallen deze bekeuringen namelijk onder de categorie "economisch delict"; zulke bekeuringen gaan meestal ver over de €1000 heen!

Edit: typo.

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Laatst bijgewerkt door ThA CoPyCaT© op ma okt 31, 2011 21:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 20:53 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Volgens het RDW mag deze Avalanche 3000 kg geremd trekken (heb effe je kenteken gecheckt)

De auto ambu ook, en volgens RDW heeft deze een max totaal gewicht van 3000 kg, met een eigen gewicht van 800 kg. Een netto laadvermogen van 2200 kg blijft dus over.

De W200 weegt idd 2226 kg.

Het kan op papier, maar is wel kantje boord mijn inziens.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 20:54 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
10 % mag je idd doorrijden


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 20:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Bovenstaand ongeluk gebeurt natuurlijk niet zomaar, daar is te hard gereden of verkeerd geladen, of iets anders wat niet goed ging. Maar onder de normale omstandigheden kan dat gewoonweg niet gebeuren.
Hoever moet een auto die al vreselijk in de veren is getrokken, inveren om een naar achteren en naar voren sjorband te doen lossen? Bij mij nog nooit gebeurd, en heb wel al meer dan 100 Nissan Patrols vervoerd.
Eerst met een Nissan Patrol y61 van 1999 en daarna met de Ram (laatste 2.5 jaar).
Heb hem 1 keer aan de slinger gehad, met een lange Patrol achterop van 2150 KG, die stond 5 cm verder naar achteren dan normaal en begon bij 105 te slingeren. Heb hem verder naar voren gezet en sindsdien nooit harder gereden dan 95 met een Patrol op de aanhanger.

Ik heb ook van die banden om de band, maar die haken wel gewoon uit mijn sjorhaken.... :shock:
Volgens mij ligt dat aan de sjorbanden, want die haken zijn volgens mij te kort en bedoeld voor een profielvloer.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 22:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Als ik jou was zou ik een schamel wagen versieren! Rijd veel mooier en vooral veiliger!
Achteruit rijden is ook niet moeilijk, gewoon de verkeerde kant op sturen, en geduld hebben want het duurt iets langer voordat ie gaat.

Maar ik ben jou niet, ik zou gewoon rijden met die Dodge :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 22:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
gewoon je kleine wieltjes eronder loopt ie een beetje zuiniger en lekker met 90 kmh die kant op.
de auto is te lang voor deze trailer bergje af gaat het slingeren.



waarom risico nemen voor een beetje gas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 23:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Het is allemaal op z'n max, oftewel net wel net niet, dit moet je niet willen. Elke smeris die jou tegen komt zet je aan de kant om de boel te inspekteren of het nu wel of niet kan/mag. De hele verhouding Dodge/aanhanger is zoek, en als je het toch doet ... kijk uit als je een tunnel in rijd want dan begind dat ding te douwen en leg jij tegen de tunnelwand aan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 23:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Bedankt voor de goedbedoelde adviezen, opmerkingen en afwijzingen to zover. De initiele vraag was niet zozeer of jullie zo zouden gaan rijden, maar wat een geadviseerde bandenspanning en vastsjor-methode zou zijn. Na twee jaar op dit forum had ik het idee dat er veel van jullie - als ondernemer - met zware aanhangers reden en mij vast wat nuttige tips konden geven.

Avalanche mag 3500kg trekken. Aanhanger heeft een eigengewicht van 800kg, mag 2200kg laden en heeft z'n wielen aan de zijkant ivm stabiliteit (mijn voorkeur). Dodge weegt volgens kenteken 2219kg en gaat compleet kaal mee (dus originele kleine wieltjes, laadbak leeggestript, onafgetankt etc.). Totaal dus ca. 3000kg. Avalanche wordt met 250kg banden geladen dus extra druk achterin; totaal gewicht Avalanche komt daarmee (incl. bagage) op zo'n 3100kg. Ik zet de banden van de aanhanger op max. volgens opschrift banden en verhoog de bandenspanning van de Avalanche met een paar tienden bar. Ik hang de spanbanden aan het chassis van de Dodge en trek hem goed in de veren zoals ik al jaren doe met 500kg lichtere auto's. De kogeldruk zet ik tussen de 125 en 150kg. Ik rijd nooit harder dan 85km/h met een aanhanger en we rijden in colonne met meerdere van dit soort combinaties. Dodge is net weer APK gekeurd dus bevalt het me niet, laadt ik hem af en rijd mijn bijrijder hem verder.

Overigens is brandstof niet de reden om met de Dodge naar Inor te rijden, maar als je de ChaosBoyz kent weet je dat het niet altijd heel blijft. Het geeft een goed gevoel als je hem op de aanhanger mee terug kunt nemen :)

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 0:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
ik heb met mijn ex avalanche ook wel redelijk zware auto's vervoerd maar is toch altijd stressen in de auto.

mijn aanhanger is een ifor williams en dit zijn de caddilac's onder de aanhangers en die is wel redelijk stabiel maar zoals je op de foto zie heb ik er ooit een k30 op staan gehad met heel de bak van de k30 vol met hummerbanden en velgen.

toen zat ik aan 4ton aanhanger inbegrepen , en dat was toch genoeg.heb niet harder gereden dan 75 maar had die hummerbanden beter in de avalanche gegooid.
Ik moest toen een 75km rijden en was toch blij dat ik thuis was

in principe zou dit wel moeten lukken 3ton achter je avalanche maar het zal er aan liggen hoe je aanhanger rijd en zie vooral dat je hem juist laad dus een beetje meer naar voren op de trekhaak.

ik maak mijn auto's ook altijd vast met spankabels rond de wielen en ik zou dit ook niet doen aan het chassis.
bandjes van mijn aanhanger zit 6kg in maar dit zijn wel hoge druk bandjes .

ik zou ook zeker die hummerbanden in de avalache steken voor wat meer gewicht .
zelf rij ik nu met een suburban diesel van 96 die 3ton weegt en da's toch heel wat geruster rijden dan met de avalanche.

veel plezier in inor , ik had er ook geweest normaal met een sj410 volgende week maar kan niet mee.Je zal wel enkele belgen tegen komen, met suzuki's daar.

Afbeelding
Afbeelding

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 18:36 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Normaal gesproken worden auto's aan de assen en/of wielen vast gezet tijdens transport.
Als je zeker weet dat je hem helemaal in zijn vering trekt, kan je de auto aan het chassis vast te sjorren.
Dat doe ik met mijn motor ook altijd als die op de aanhanger mee gaat.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 20:38 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 0:19
Berichten: 64
Zoals al eerder gezegt, gebeuren de slinger ongevallen door vooral verkeerd te laden, achterwaarts trailer op, verkeerd belading in voertuig zelf dat op trailer staat, geen goede kogeldruk enz... en Geen aangepaste snelheid, slecht werkende oploop rem.

Maar ook vooral door de bestuurder zelf!

Als je trailer begint te slingeren gas geven! Veel mensen laten gas los en beginnen zelfs te remmen, totaal verkeerd zo wordt het alleen maar erger!

Gewoon gas erop, en vanaf de trailer terug stabiel achter je hangt gas los laten, en na x honderden meters zachtjes (heel zachtjes !!!) beginnen afremmen.

Heb het zelf geleerd op de cursus en het doet raar! Tegen natuur in gas geven, maar uiteindelijk trek je hem terug recht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 11:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 20:09
Berichten: 85
Gas geven bij slingeren??


Ik weet niet welke cursus jij gehad hebt maar lijkt me vreemd.

Als je zoveel vermogen hebt om de aanhanger recht te trekken ok maar denk dat de meesten van ons dat niet lukt.

Ik heb bij de slipcursus geleerd om te zorgen dat de aanhanger zo recht mogelijk achter het trekkend voertuig moet zitten en dan zo hard als verantwoord is remmen
zodat de aanhanger behoorlijk remt waardoor je genoeg snelheid verlies hebt om de boel te stabiliseren..

En dat werkt........


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling