Toch maar wat extra uitleg
normal is de verbrandingskamer plat, maar bij de hemi is het een half rondje :
dit is van een "normaal blok"
Chrysler bouwde drie generaties van hemi-motoren voor auto's: de eerste (bekend als de Chrysler vuurkracht motor) in de jaren 1950, het tweede vanaf het midden van de jaren 1960 door het midden van de jaren 1970, en de derde in de eerste jaren na 2000.
het voordeel van een hemi motor is dat de verbranding veel beter gaat en dat de kleppen logisch in de verbrandingskamer liggen.
Nadeel is dat er maar twee kleppen op kunnen (anders zouden alle motoren nu hemi motoren zijn). Oplossing daarop is een andere vorm verbrandingskamer (pentroof). Dit is een soort dakje. Er zijn nog wat andere nadelen aan de hemi (kleinere verbrandingskamers zijn lastig te ontwikkelen etc.) maar zoals hij nu in een dodge ligt is het een top motor, genoeg inhoud en sublieme verbranding
Dus wat hebben we aan type verbrandingskamers :
-normaal plat
-hemi is een halve cirkel
-pentroof is een driehoek (zie laatste plaatje)
En als laatste hemi-motoren zijn niet de ruimte-effici?nt, maar dat maakt ons niet uit want in de bay van een dodge is plek zat!!!
. Maar misschien heb je wel eens van "elephant engine" gehoord, dit heeft dus te maken met het formaat van de motor