Het is nu za apr 27, 2024 13:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: electronische regelunit
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 17:45 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
Hi,

Ik heb vandaag m'n HEMI naar de Dodge dealer gebracht ivm een storing met de ruitenwissers.
Na het uitlezen v/d computer bleek de bedieningsschakelaar kapot te zijn...oke....zouden ze repareren voor ongeveer
€ 175,- .....ik denk: daar kan ik zelf niet voor gaan zitten kloten..dus... maken maar!!
Bellen ze s' middags op met het verhaal dat de diagnose vekeerd is geweest en dat het vervangen van de schakelaar niet heeft geholpen....oke...wat dan? Ja....we denken een massa-probleem!! Ik zeg, kijk het maar even na!! Een massa probleem kan niet zo spannend zijn, toch? Over de kosten van de onnodig vervangen schakelaar zouden we het wel eens worden zei de beste man..

Na een uur of 4 wachten toch nog maar even gebeld.... Tja toch een groot probleem!! ik zeg: wat dan? We hebben het dashboard losgeschroefd :shock: en de 'electronische regelunit' (zit schijnbaar achter het klokkenspel?) is defect.. kosten € 1150,- :cry:

maar...........alleen m'n wissers deden het niet............

iemand een idee? is dit zelf te doen (ben vrij handig!!) en waar bestel ik zo'n unit?

Thanks....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 18:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Heb er zelf geen ervaring mee maar probeer eens op de sloop in Axel.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 19:03 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik zou eerst eens even gaan kijken ,als hij teminsten nog open ligt . het dasbord heb je er zo uit liggen teminsten de teller en zo ,is iets van 5 minuten .als zij je kunnen vertellen waar hij precies zit kan het niet meer moelijk zijn . ik vraag me wel af wat deze control unit dan allen maal doet ,maar ook dat weten zij je te vertellen als het goed is . ik zal er een foto bij doen dan kan je zien wat er achter de klm teller zit ,maar dat is niet zoveel op het eerste gezicht . ik denk dat er hier wel eimand is die een electrisch schema heeft.

Afbeelding

_________________
Peer...

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door peerkehemi op wo okt 22, 2008 19:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 19:16 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Is er niet gewoon een zekering kapot :shock: :?:.Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 20:10 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
ford1955 schreef:
Is er niet gewoon een zekering kapot :shock: :?:.Groeten Marco


zeg effe dat je een grapje maakt........ :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 21:05 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb het wel eens meegemaakt hoor,bij een Opel,uitlezen via de test kast en die gaf op dat de ECU kapot was,na veel zoekwerk alle zekeringen doorgemeten en daar was er een kapot van,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 21:30 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Welke foutcode gaven ze op :?: Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 21:38 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
tja, zou wel mooi zijn.....dan kost het me 50 ct... :wink:

Toen ik de wagen van de week ophaalde werkten de wissers niet, ik ben toen uiteraard als eerste gaan zoeken in de zekeringkast. Toen ik deze open maakte zag ik dat het relais v/d wissers er los in lag. Vervolgens heb ik het relais teruggeplaatst en leek het allemaal weer te werken. maar na een minuut of 5 begonnen de wissers uit zichzelf te wissen en kon ik ze niet meer uitzetten....toen heb ik het relais er maar weer uitgehaald........zodoende..er was dus blijkbaar al iets aan de hand....

ik zal morgen even vragen welke storing de compu aangaf en eventueel een pic van de unit maken...

thanks sofar!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 22:33 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb net effe op het dodge forum in de usa zitten zoeken en daar hebben ze ook die problemen,en er was een gast die had het deksel van de ruitenwisser motor eraf gehaald en de contacten onder dat deksel goed schoon gemaakt en weer in het vet gezet en toen werkte het weer

--------------------------------------------------------------------------------

So yesterday I went to use the intermittent mode of my wipers. This is probably the first I've used them since I bought the truck used, about 2 wks ago.

The wipers come on, go back and forth once, then on the next cycle they go about 3 times, then once again on the next cycle, then they go about 4 times, etc. This just goes on and on. If I turn the wipers to low or high, they seem to be OK. Only when on intermittent do they act up.

I searched the forums and found a couple of suggestions, but no definite fixes. Has anyone else seen this?

This is on a 2005 Dodge Ram 1500 SLT QC 4x4 Hemi, and it's black if that makes a difference...

Thanks,

Matt
__________________
'05 Ram 1500 QC Hemi 4x4


Ok Guys-problem solved!

I was right, there is an end switch located in the motor. Its actually located on the upper portion of the transmission under a plastic black cover, retained by 5 ear clips. It can be fixed it, I did mine.
Under this cover there is two brass contact strips that setup the timing for the wipers and 2 small contact points that run on the strips. I cleaned the strips and contact point with fine sand cloth, then put more tension in the arms that the points are attached to. I also put a very slight bend into the contact blades for the motor (4 in all) and put about a 10 deg twist in the blades that the connector plug engages.
The cowl has to be removed, and will come out without removing the hood. The hood needs to be approx 6" above the latch point, and the cowl can be gently worked out. Don't forget to remove the arms and spray hosefirstduh!
Once your past this point it gets easier. Unplug the motor, remove the three "wiper module retaining bolts" 10mm-and remove the entire assembly.

A couple of other tips also, before you remove the contact point cam from the shaft, make SURE you mark the cam slot-it can be put back in 180 deg outthat would really suck. I also sprayed some white grease into all the contact points for the electrical connections to ensure water tightness. They are put together dry. I also added a little more white grease to the contact strips and such because it had to be wiped clean to clean the strips.
__________________
Ik hoop dat je hier wat wijzer uit word,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 21:23 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
en mobart weet je al iets meer :?: :?:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 0:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
hemiram schreef:
en mobart weet je al iets meer :?: :?:


idd Peer,wij wiilen graag weten wat er nu loos is ,Bart :D

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 7:30 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
nou, gistermiddag even naar de dodge garage gereden om te vragen wat er nu precies loos was...
Echt het hele dashboard lag eruit :roll:
Nu dient (volgens de chef werkplaats) de complete cockpit vervangen te worden omdat hier een "bodycontrol-unit" in verwerkt zit.... Dus het hele geval inclusief telllers etc moet vervangen worden..... :shock: (fotootje volgt)
En alleen omdat m'n wissers niet werken? Beetje vreemd....als je het mij vraagt.
Dus ik heb het zooitje maar weer dicht laten bouwen, € 400,- afgerekent en de wagen weer opgehaalt.
Ik heb gister avond al eea met wisselen van relais en zekeringen geprobeerd maar dat loste niets op......balen

Ik ga eens kijken of hetgeen Ford1955 had gevonden iets oplost....dit is ok wel een logisch verhaal, en ik weet zeker dat ze daar bij Dodge EHV niet naar gekeken hebben, die schroeven er eerst de cockpit uit!!!
Ik heb gister het repair manual besteld, dus als die binnen is ga ik aan de slag..

keep you posted..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 8:48 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Veel succes man,ik hoor het wel,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 20:49 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
waarom halen ze een kompleet dashbord er uit als allen de cockpit vervangen moet worden :?: wat ik zij dat is iets van 5 minuten werk . ik hoop dat het de ruitenwissermotor is dan valt het toch allemaal nog mee . ken je niemand in de buurt met een zelfde truck dan kan je hem gewoon even uit wisselen . in iedergeval sucses er mee .

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 21:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
hemiram schreef:
ken je niemand in de buurt met een zelfde truck dan kan je hem gewoon even uit wisselen . .


zijtaart is toch niet zo ver van Geldrop?? :lol: :lol: :lol:

Nee, ik vind het ook een raar verhaal..
Ik ga er snel eens induiken....kan me niet voorstellen dat de complete cockpit vervangen moet worden..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling