Het is nu vr maart 29, 2024 1:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2016 22:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za mei 28, 2016 15:14
Berichten: 7
Weet iemand of het mogelijk is om de traffic / rds informatie uit te schakelen van de radio, als ik nu muziek aan het luisteren ben via Spotify dan komt op de dag continu de file vermelding er door heen vindt dit persoonlijk zeer storend aangezien ik zelf vrijwel nooit radio luister.. :D

Het gaat om een UConnect systeem uit 2016.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2016 2:53 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za mei 28, 2016 15:14
Berichten: 7
Niemand een ideetje?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2016 6:21 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo feb 07, 2016 9:29
Berichten: 9
ik heb hetzelfde voor,krijg het ook nie uitgeschakeld, :evil:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2016 9:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Volgens mij worden er op dit moment veel 2015/2016 bezitters van het kasje naar de muur gestuurd met deze klacht.
De USA naar EU radio ombouwers die niet volledig controle hebben over de software komen er op dit moment schijnbaar niet uit en/of het betaald niet genoeg om de benodigde effort erin te steken om het op te lossen.
De pioniers op dit gebied (stelletje zweedse nerds) hebben het al gefikst, kost wat maar ja als je eenmaal met hun aan de slag bent kan bijna alles... http://www.customtronix.com

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2016 10:13 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2011 16:28
Berichten: 38
Woonplaats: Drenthe
Ik heb het idee dat er verschillende systemen geleverd worden. Ik heb ook een U-connect, maar heb dit probleem totaal niet, kan gewoon via het menu traffic aan en uit zetten... heel raar!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2016 11:59 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za mei 28, 2016 15:14
Berichten: 7
Ik denk inderdaad dat er ook verschillende types zijn, ik zelf heb ook geen dab functie er op dit moment op zitten. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2016 11:36 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2011 16:28
Berichten: 38
Woonplaats: Drenthe
Die heb ik ook niet (is - als ik het goed begrepen heb - een aparte module). Zolang DAB nog zo in zijn kinderschoenen staat, mis ik het niet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2016 14:05 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za mei 28, 2016 15:14
Berichten: 7
ChinaCrisis schreef:
Die heb ik ook niet (is - als ik het goed begrepen heb - een aparte module). Zolang DAB nog zo in zijn kinderschoenen staat, mis ik het niet.


Okee vreemd, want bij de proefgereden auto's zat het er wel op.. ;)

Ook kwam ik er achter dat mijn regensensor niet werkte, op het moment dat ik hem uitschakelde via het systeem deed die het wel. Denk verkeerd geprogrammeerd. Ik mis namelijk nog wel meer zaken als ik zo in het boekje kijk. ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 16:26 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 05, 2019 15:44
Berichten: 2
weet er inmiddels al iemand een oplossing voor de traffic rds uit te schakelen ??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2019 21:40 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ik kreeg het in eerste instantie ook niet uit , maar heb het toen gewoon netjes via die mevrouw gedaan en die vraagt dan of je verkeers info uit wil hebben , en toen zij ik ja . En zins dien heb ik er geen last meer van :D maar bij die nieuwe modele zal het wel weer anders zijn :|

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 11:53 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 08, 2018 0:53
Berichten: 25
robbiev8 schreef:
weet er inmiddels al iemand een oplossing voor de traffic rds uit te schakelen ??


Ik heb ook zoals peerkehemi het via voice command proberen doen, maar die mevrouw kon mij voor geen meter verstaan... :bounce:
Vooral 's nachts als je lekker rondrijdt en luistert naar het geronk van de uitlaat, schrik je dat er elke keer een update is om te zeggen dat er nergens nog file staat...

Uiteindelijk heb ik het eigenlijk heel toevallig gevonden door naar navigatie te gaan en daar in de instellingen te kijken. Daar kan je trouwens ook een stem (de)activeren die je waarschuwt telkens je 5 km/u over de snelheidslimiet gaat of die elke keer een nieuwe maximumsnelheid aangeeft (nu mag u 50, nu mag u 90). Héééul vervelend.

Ik denk ook dat er verschillende radio's zullen zijn (van de 8,4-inch), volgens mij had de export-firmware geen apps-knop, maar er zijn dan ook weer vaak updates beschikbaar die je met een USB-stick zelf kan installeren. De Canadese firmware had dan na een bepaald punt toch de apps-knop, maar met minder functies als de USA-versie, sommige export-vehicles hadden dan een speciale Mexicaanse firmware, ookal was hij voor Canada, enzovoort, enzovoort...

Wat ik nog niet heb kunnen uitschakelen is de flitspaaldetectie... Best handig voor in het dorp waar ik woon (veel lange, rustige banen enzo), maar minder leuk in een stad als Leuven bijvoorbeeld waar het vrijwel continu afgaat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling