Goede avond heren
Ik heb enkele probleempjes met lpg (PRINS VSI):
[*] Soms slaat hij af bij het overschakelen van benzine naar lpg... Het gebeurt heel willekeurig, maar tot nu toe alleen als hij niet in versnelling staat (P of N). In R of D gaat er wat meer gas naar de motor voor de weerstand, en dan gebeurt het niet, ook niet tijdens rijden. Gebeurt zowel koud als bij 90 graden koelvloeistof? Misschien 1 op 5 keer
[*] Als je iemand wil inhalen, gaat de lpg soms heel moeilijk. Hij schakelt terug en staat dan pil op 4000 toeren, en blijft daar een tel of 2 hangen om dan plots ineens vooruit te schieten, alsof hij eventjes geen brandstof krijgt... is maar 1 verdamper denk ik . op benzine alles goed
[*] Soms ruikt het binnen dof, en dezelfde geur ruik je in de buurt van de verdamper onder de motorkap (veel sterker). Als je geparkeerd bent en hem uitzet en uitstapt, ruik je vooraan soms ook die geur (heb ik ook al bij andere Dodges geroken bij de supermarkt). Niet de typische geur van lpg tanken, maar wel een soort gas geur.. Is het normaal dat een auto op lpg wat stinkt? Uitlaat ruikt exact hetzelfde op benzine en lpg (beetje als een kleine benzine die koud start)
Ik denk soms ook dat het schakelen meer voelbaar is op lpg (vooral met koude transm.vloeistof), maar misschien zit dat tussen mijn oren..
Zou ik best een tweede verdamper zetten? En waarom slaat hij soms af bij overschakelen benzine ->gas? Heb het een keer gehad dat hij op afstand warm draaide, en stil viel na 1 minuut (door overschakeling lpg), en ook eens dat hij nog koud was toen ik ergens aan kwam (nog op benzine) en hij uitviel bij het in P zetten omdat hij net op gas wou...
Verder echt prachtauto
|