Het is nu vr maart 29, 2024 14:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2017 22:16 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo okt 22, 2017 21:40
Berichten: 5
Goede avond iedereen,

Zoals in het voorsteltopic vermeld rijd ik momenteel met een Land Rover Defender 110 (lichte vrachtwagen), en ben ik geïnteresseerd in onder andere een Dodge Ram.
De wagens waar ik eerst naar keek waren een Nissan Navara en Toyota Hilux, nu is de Dodge Ram er plots bijgekomen. :lol:
Hierbij wil ik ook even mijn eerste test ervaringen neerschrijven voor anderen die mogelijk met dezelfde vragen zitten of ook in zo'n zoektocht zitten, en ook wat praktische vragen stellen.

Komende van een Defender 110 zoek ik:
- iets meer comfort
- voldoende kofferruimte
- 5 zitplaatsen
- lichte vracht-regeling in België
- iets 'anders-dan-anders' dat ik bij de Defender ook had. Vooral op dit punt kwam de Dodge Ram in beeld boven de 2 andere kandidaten.

Afgelopen weekend ben ik een testrit gaan doen met een Dodge Ram, en hierbij mijn eerste bevindingen:
- Als je hem ziet staan, kan je bijna niet anders dan glimlachen; de wagen ziet er goed uit, is indrukwekkend en proper afgewerkt.
- Als je erin gaat zitten merk je dat het afwerkingsniveau echt wel Europese wagens benadert, ziet er ook niet echt goedkoop afgewerkt uit zoals sommige Koreaanse wagens.
- Ook de bedieningselementen zien er degelijk uit.
- Als je hem start is het geluid echt wel :laughing6:
-Bij het wegrijden val echt wel op dat je met een grote wagen onderweg bent (misschien wel te groot in het begin). Maar uit ervaring met de Defender weet ik ook dat dit gewoon gewenning is; de auto wordt als het ware kleiner als je er wat langer mee rijdt.
- Ik had ook een testwagen met luchtvering gevraagd; kan ik niet vergelijken met één zonder, maar de vering was voor mij wel goed in orde. Nogmaals; komende van een Defender ga je op vlak van comfort altijd vooruit :wink: .

Nu de praktische vragen:
- Er moet bij mij dagelijks een Beagle mee die best wel wat haar verliest. Momenteel zit hij in mijn koffer in een bench.
Hoe vervoeren jullie je honden in een Dodge? Is dit doenbaar in de koffer? (met bijvoorbeeld dan een hoge hardtop er op?
- Ik overweeg om 1/3 van de achterbank op te klappen en de hond daar te zetten, maar dan heb ik nog een andere bench of dergelijke nodig.
- Zijn er hier mensen met de Ram Box uitvoering? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Lijkt mij heel praktisch, maar dan verlies ik de mogelijkheid om mijn hond in de koffer te zetten. (geen hardtop mogelijk)
- Zijn er bepaalde systemen om je koffer op orde te houden? Als ik zo'n hardtop overweeg kan ik er enkel nog langs achter in. Lijkt me dan lastig om iets klein de koffer te leggen en daarna terug te vinden?
- Vering; zijn er mensen die luchtvering en de standaardvering kunnen vergelijken? Is het de meerprijs waard? Ik rijd soms wel eens met een aanhangwagen van max. 750kg maar ik vermoed dat dit er geen invloed op zal hebben.

Hopelijk kunnen jullie me hierbij wat helpen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2017 20:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 04, 2015 15:52
Berichten: 543
Woonplaats: Aartselaar (België)
Voor alles is een oplossing,je hond kan perfect in een bench op de plaats van een opgeklapte achterzetel ,bij een crew cab plaats zat.
Persoonlijk heb ik lucht vering en ben daar zeer tevreden mee, ik zou het terug bestellen.
Als je een proefrit hebt gedaan ben je immers al verkocht,en zal je altijd spijt hebben van een andere aankoop.
Het belangrijkste is een goeie dealer vinden! Ga daarom hier eens kijken www.aeceurope.com ,zo heb je toch nog fabrieks waarborg en kan je terugvallen op de invoerder als er zich problemen moesten voordoen.
Zelf heb ik de mijne bij Auto Stroo gekocht in Damme en ben heel tevreden over de service ook de afspraken worden nagekomen.
Als je nog vragen hebt sta ik je graag te woord.

Mvg Roland


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 10:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Elke auto heeft wel wat

Ik zeg: gewoon doen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 07, 2017 12:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
Hoi,

Onze hond (belgische mastiff) reist meestal mee in de koffer, hiervoor staat er een huif op.
We hebben een uitschuuifbare loopplank erbij en een mand (dus geen bench) vastgezet in de koffer met spanbanden.
In de huif die wij hebben kun je het raam aan de voorkant opendoen (schuiven) als je het raam in de cabine ook opendoet kun je dus wel aan je hond mocht het nodig zijn.
In de zomer zetten we aan de zijkant de raampjes open zodat er wat extra lucht binnen komt.

Voor de verre reizen (1 of 2x per jaar naar noord spanje) mag ze wel mee in de cabine. In mijn dodge (sport van 2016) zit er onder de achterzetels een uitvouwbare plank die zorgt voor een vlakke laadvloer (als je de zetels opklapt). Daarbovenop komt er een soort van zak met vier "stoffen" wanden zodat haar haren niet overal rondvliegen.
Voor die verre afstanden is dat prima, voor de korte afstanden is het handiger om ze in de koffer hebben (ze is dan ook vaak vuil enzo)

Ze zit liever in de cabine als in de koffer maar beide is ok voor haar :)

loopplank:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/benches/loopplank/293454

"zak":
https://www.brekz.be/op-reis-en-onderwe ... onden.html

Anyway, het is een fantastische auto en ik stap er elke dag met plezier in :bounce:

De opmerking over fabrieksgarantie bij aec dealers klopt half :) je betaalt nl gewoon voor die garantie...

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 15:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo okt 22, 2017 21:40
Berichten: 5
Bedankt voor de antwoorden alvast!

Mijn hond is een Beagle, dus net iets eenvoudiger in de auto te steken dan een Mastiff :D
--> neemt niet weg dat hij heel het jaar door ruift dus dat ik met hetzelfde idee zit.
1 à 2 keer per jaar is er wel een oplossing om hem in de cabine te laten. Standaard wil ik hem echter liever in de kofferbak.
Ik moet ook 2 kinderstoelen op de achterbank plaatsen, dus is de ruimte voor een hond bij op de achterbank toch al beperkt;

Welke huif heb je er dan op staan? Ik heb er ondertussen van Jason en van Leer gevonden?
Ik zag ook dat je schuiframen hebt, die toch nog gewoon radiaal open te maken zijn, wat voor mij een ideale combinatie zou zijn.
Tijdens het rijden kan het schuifraam open. Als ik iets nodig heb dat wat verder in de koffer ligt, kan ik gewoon het raam openklappen en datgene eruit nemen dat ik nodig heb.

Nu nog zoeken naar betrouwbare dealers...
Het moet sowieso een nieuwe wagen worden.
Uit het doornemen van alle topics kon ik afleiden dat Leie-auto's en Dickerschutz zowat de beste reputatie hebben. (ben zelf van omgeving Antwerpen)
Bij Leie auto's heb ik nu wel al 3x een mail gestuurd met wat vragen en nog steeds geen antwoord gekregen. Graag heb ik toch wat meer informatie voor ik beslis 120km ergens naartoe te rijden om dan met een slecht gevoel naar huis te rijden.
Nog iemand suggesties?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling