Het is nu do maart 28, 2024 10:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 10:01 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma okt 16, 2017 9:39
Berichten: 3
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Ik overweeg namelijk een Ram 1500 aan te schaffen.
Ik rij nu een Volvo XC90 diesel uit 2011 privé. Kosten van een Ram op LPG zullen naar mijn mening niet hoger komen te liggen. Ik rij voornamelijk lange afstanden en ga in de zomer 2x op vakantie met een caravan van 1900 kg naar Spanje en of Kroatië. Soms op wintersport naar Oostenrijk. Totaal ongeveer 25k km per jaar.
Zoals ik mijn auto gebruik, verwacht ik niet veel parkeerproblemen. Voor de stad rijdt mijn vrouw nog in een mini, dus kan dan ook gereden worden.
Ook de RAM zou privé/particulier zijn dus om de kosten een beetje in de hand te houden zoek ik een model 2013 (8 spd, 4x4) jaargang 2012 of 2013 zodat er geen bpm meer over heen komt.
BTW vermijden is schier onmogelijk, marge auto’s zijn er vrijwel niet.
Zoek eigenlijk een truck met hooguit een ton km op de klok met volledige onderhoudshistorie.
Natuurlijk op LPG, liefst met een valve smering (Prins of Vialle).
Over de plek van de LPG tank ben ik nog niet echt uit. Wil wel graag een grote tank (200l ?) maar ik weet dus niet wat de maximale tank capaciteit is bij onderbouw.
De grote tank is een wens, zodat ik met caravan nog een beetje actie radius heb.
Verbruik al dan wel rond de 25-30l per 100 km liggen (1 op 3 - 4 dus) denk ik.
Ik zie genoeg te koop staan (onder ander Samiautos in Almelo) maar de vraag is natuurlijk waar wel en waar niet heen te gaan.
Hoor graag tips over waar op te letten en over betrouwbare adressen.
Bedankt al vast.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 11:35 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Flying Jeroen schreef:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Ik overweeg namelijk een Ram 1500 aan te schaffen.
Ik rij nu een Volvo XC90 diesel uit 2011 privé. Kosten van een Ram op LPG zullen naar mijn mening niet hoger komen te liggen. Ik rij voornamelijk lange afstanden en ga in de zomer 2x op vakantie met een caravan van 1900 kg naar Spanje en of Kroatië. Soms op wintersport naar Oostenrijk. Totaal ongeveer 25k km per jaar.
Zoals ik mijn auto gebruik, verwacht ik niet veel parkeerproblemen. Voor de stad rijdt mijn vrouw nog in een mini, dus kan dan ook gereden worden.
Ook de RAM zou privé/particulier zijn dus om de kosten een beetje in de hand te houden zoek ik een model 2013 (8 spd, 4x4) jaargang 2012 of 2013 zodat er geen bpm meer over heen komt.
BTW vermijden is schier onmogelijk, marge auto’s zijn er vrijwel niet.
Zoek eigenlijk een truck met hooguit een ton km op de klok met volledige onderhoudshistorie.
Natuurlijk op LPG, liefst met een valve smering (Prins of Vialle).
Over de plek van de LPG tank ben ik nog niet echt uit. Wil wel graag een grote tank (200l ?) maar ik weet dus niet wat de maximale tank capaciteit is bij onderbouw.
De grote tank is een wens, zodat ik met caravan nog een beetje actie radius heb.
Verbruik al dan wel rond de 25-30l per 100 km liggen (1 op 3 - 4 dus) denk ik.
Ik zie genoeg te koop staan (onder ander Samiautos in Almelo) maar de vraag is natuurlijk waar wel en waar niet heen te gaan.
Hoor graag tips over waar op te letten en over betrouwbare adressen.
Bedankt al vast.

8* speed is pas na 2013, en onderbouw kan ook met dubbele tank dan heb je 160 L. en dan 80% vulling eruit.[rij er al jaren mee rond]
Valve Care heb ik ook maar is weggegooid geld bij de Hemi motoren, zou ik niet meer laten doen. :roll:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 12:12 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 02, 2013 13:24
Berichten: 38
8-speed is verkrijgbaar vanaf 2013. Was toen wel in optie. Mijn LPG installatie is geplaatst door Pouls in Baarlo en valve-care is niet nodig op de HEMI motoren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 12:17 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 02, 2013 13:24
Berichten: 38
Mijn voertuig komt van Dickerschutz een zeer correcte garage met kennis van zaken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 13:44 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma okt 16, 2017 9:39
Berichten: 3
Al vast bedankt heren.
Valve care zal ik uit mijn wensenlijstje schrappen.

Heb verder een vraag over die 8 speed, (inderdaad vanaf my2013 als optie), kan je die bedienen vanaf het stuur? Ik zie soms een knopje zitten boven de cruise control bediening met gear + of gear -.
Lijkt mij handing in de bergen, zeker met aanhanger.
Dat zal ook een optie zijn denk ik, want ik zie het niet altijd.
Zit de towing modus op alle trucks, of is dat ook een optie?

Gr


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 23:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 04, 2015 15:52
Berichten: 543
Woonplaats: Aartselaar (België)
Allen standaard +/- gear op 't stuur hier schakel je ook de MDS mee uit.
Tow&Haul op de midden console.

Mvg Roland


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 23:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Welkom op 't forum en veel zoek plezier naar je truck, Almelo word regelmatig geadviseerd om over te slaan om een truck te kopen.... :wink:

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 12, 2017 11:10 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 09, 2017 17:27
Berichten: 3
Roland.be schreef:
Allen standaard +/- gear op 't stuur hier schakel je ook de MDS mee uit.
Tow&Haul op de midden console.

Mvg Roland


De +/- gear is enkel om de hoogste versnelling in te stellen, dus niet helemaal hetzelfde als manueel schakelen.
Handig in de bergen als je in een versnelling lager wil blijven hangen dan wat de automaat zou kiezen.
Als ik in 't stad rond rijd zet ik hem meestal op 8, dan schakelt hij gewoon normaal, maar is MDS uitgeschakeld waardoor het geluid niet telkens overschakelt van vette v8 naar mottige v4. In 't stad moet je ook vaker accelereren en stoppen en zonder MDS heb je minder lag op je gas.
Op autostrade is MDS super want het haalt uw verbruik sterk naar beneden.

Uw verbruik inschatting is wel héél hoog. Ik heb een RAM 1500 van begin 2017 (nieuw gekocht) met een Prins LPG installatie in de trunk van 200L en deze gaat rond de 15L/100km. Wanneer ik veel binnenwegen rijd waar max 70 mag, heb ik mijn gemiddeld verbruik al eens op 12,7 gekregen. Uitzonderlijk, maar haalbaar. Het verbruik zal met een 5,7L vooral afhangen van uw rijstijl. Ikzelf ben een "cruiser" die sporadisch eens gek doet aan de stoplichten, maar in de meeste gevallen ben ik een héél rustige rijder.

Ik heb inmiddels al een paar Europese pickups gehad (nissan navara, toyota hilux, kortstondig vw amarok en ford ranger) en de RAM is veruit de beste keuze ooit. Ik ga nooit nog terug naar een Europese pickup. Prijs/kwaliteit liggen deze héél ver uit elkaar want de RAM is helemaal niet zoveel duurder dan een Europese variant (althans in België).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 12, 2017 15:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Toyota/Nissan=Japans. :wink:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 12, 2017 15:59 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Fluxlicious schreef:
Roland.be schreef:
Allen standaard +/- gear op 't stuur hier schakel je ook de MDS mee uit.
Tow&Haul op de midden console.

Mvg Roland


De +/- gear is enkel om de hoogste versnelling in te stellen, dus niet helemaal hetzelfde als manueel schakelen.
Handig in de bergen als je in een versnelling lager wil blijven hangen dan wat de automaat zou kiezen.
Als ik in 't stad rond rijd zet ik hem meestal op 8, dan schakelt hij gewoon normaal, maar is MDS uitgeschakeld waardoor het geluid niet telkens overschakelt van vette v8 naar mottige v4. In 't stad moet je ook vaker accelereren en stoppen en zonder MDS heb je minder lag op je gas.
Op autostrade is MDS super want het haalt uw verbruik sterk naar beneden.

Uw verbruik inschatting is wel héél hoog. Ik heb een RAM 1500 van begin 2017 (nieuw gekocht) met een Prins LPG installatie in de trunk van 200L en deze gaat rond de 15L/100km. Wanneer ik veel binnenwegen rijd waar max 70 mag, heb ik mijn gemiddeld verbruik al eens op 12,7 gekregen. Uitzonderlijk, maar haalbaar. Het verbruik zal met een 5,7L vooral afhangen van uw rijstijl. Ikzelf ben een "cruiser" die sporadisch eens gek doet aan de stoplichten, maar in de meeste gevallen ben ik een héél rustige rijder.

Ik heb inmiddels al een paar Europese pickups gehad (nissan navara, toyota hilux, kortstondig vw amarok en ford ranger) en de RAM is veruit de beste keuze ooit. Ik ga nooit nog terug naar een Europese pickup. Prijs/kwaliteit liggen deze héél ver uit elkaar want de RAM is helemaal niet zoveel duurder dan een Europese variant (althans in België).


Hallo beste man/vrouw wil je je eigen hier even voorstellen viewforum.php?f=14
is wel zo netjes en hier gewenst voordat je reageert in een of ander topic. :wink:

groetjes
Mod.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 17, 2017 14:19 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 09, 2017 17:27
Berichten: 3
cherry red dodge schreef:
Toyota/Nissan=Japans. :wink:

You get the point :wink:

@T-Bob: sry, was ik vergeten :oops:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling