Het is nu do maart 28, 2024 20:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 12:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 28, 2017 12:18
Berichten: 7
Hemi niet vol gas ??


hallo ben nieuw op dit forum en ben bezig met een Hemi 5,7 2006 in te bouwen in een Cuda 1970
zit een 727 automaat achter
de ECU heeft geen groene stekker , en is in Amerika geweest en het volgende is aangepast;

skim delete
op octaan 93
twee achterste lamba sensoren delete
MSD delete
EGR delete

ben nu zover dat ik kan starten , en dat doet hij
maar hij reageert alleen op het eerste stuk je gas geven
vol gas smoort hij ??

iemand suggesties


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 12:38 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 06, 2016 21:44
Berichten: 72
Klinkt als een super projekt!

Is ie niet beveiligd tegen ongelimiteerd revven?
Heeft de mijne (09) wel nl.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 12:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 28, 2017 12:18
Berichten: 7
sorry ,wat betekend revven?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 12:47 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 06, 2016 21:44
Berichten: 72
Sorry, bedoel vol gassen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 13:03 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 28, 2017 12:18
Berichten: 7
ok, revven vol gas begrenzing
maar half gas moet toch kunnen onbelast tot 4000 toeren
dat doet hij ook niet, het lijkt of er geen brandstof genoeg komt
gaat de brandstof druk even testen met een tussen meter deze moet constant 4 bar geven begreep ik


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 13:47 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 06, 2016 21:44
Berichten: 72
Die kennis heb ik niet, hopelijk iemand anders hier.

Maaruh, waar blijven de Cuda foto's?

;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 16:56 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Klinkt alsof hij in 'limp mode' staat, waarden die ECU binennkrijgt zijn buiten de correcte waarden en hij beveiligt zo de motor.

Welke foutcodes heb je?

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: wo mei 31, 2017 22:35 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 28, 2017 12:18
Berichten: 7
dit is een eerste start ECU moet ook nog inleren denk ik,gaat zaterdag eerst benzine druk controleren
foutcodes kan ik nog niet uitlezen
moet nog een uitlees apparaatje kopen die Dodge Chrysler uit kan lezen
lees hier op het forem dat de ELM 327 goed werkt ?
en ik moet mijn obd stekker nog aansluiten
welken pinnen van de obd stekker zijn noodzakelijk/moeten aangesloten zijn


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: do jun 01, 2017 8:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Denk dat meest logische plan van aanpak het aansluiten van je obd2 is en dan ecu uitlezen. Meest waarschijnlijke is limp mode door een of andere sensor die niet goed werkt of niet is aangesloten.

Heb je de manual met elec schema's voor je motor? Indien niet laat even weten, dan mail ik je hem door.

Ikzelf heb een ram hemi en heb zelf een handgeschakelde bak erachter gebouwd, mijn ecu is ook aangepast geweest maar blijf problemen hebben ermee. Moest ik in jouw geval geweest zijn had ik aftermarket ecu gekocht, in mijn geval niet mogelijk omdat alles (abs, dash,...) via die ecu gaat.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo jun 04, 2017 11:20 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 28, 2017 12:18
Berichten: 7
dat gaat ik ook doen
moet eerst wachten tot de OBD reader binnen is ,gekozen voor de Autel AL519 is dat wat?
hieronder,stand allone schema met OBD aansluitingen
gaat dit goed? of moet ik meer aansluiten op de 16 Pin stekker OBD

http://imgur.com/50A3ACT


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo jun 04, 2017 11:58 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Voor zover ik het begrijp gebruik je de originele Dodge ECU die werd aangepast om met een niet standaard transmissie te werken (bij wie heb je die aanpassing laten doen?)? Als je ooit iets gaat willen veranderen aan de mapping van de motor heb je een diablosport tuner nodig.

Via die tuner kun je zelf heel minimaal dingen aanpassen. Maar belangrijker je kunt ook door mensen die over het complete tuning programma beschikken volledige custom (maar nog altijd met sommige beperkingen) tunes laten schrijven voor je motor, dan kunnen ze ontsteking, injectoren, gevoeligheid klopsensoren,... aanpassen. In de praktijk gaat het als volgt, met de diablosport tuner die je hebt kun je parameters dataloggen, die datalog mail je door naar zo'n tuner die over volledig programma beschikt, zij bekijken het en passen dingen aan. Je krijgt dan een file terug die je via die diablosport kunt in je ecu laden.

Met die tuner kun je ook foutcodes uitlezen, dus misschien beter gelijk in zoiets investeren?

Hieronder link naar werkplaatshandboek, daar staan alle elec schema's in die je nodig kan hebben:

https://www.dropbox.com/s/xflfpsb0dot7mx7/2002-2008-Dodge-Ram-Repair-Manual.pdf?dl=0

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo jun 04, 2017 12:47 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 28, 2017 12:18
Berichten: 7
Bedankt voor het werkplaatshandboek!
Ga er over nadenken wat betreft diablo.

Hier is mijn ecu geweest:

http://sykedecutuning.com

Deze kunnen de skim uitzetten, dat kon geen een tuner in Nederland en ook de Diablo kan dat niet volgens mij.
Ze hebben ook een forum misschien wel interessant om naar te kijken:

https://www.hptuners.com/forum/showthre ... mi-pin-out

Foto van originele ecu aangepast zonder bak c4 (de Charger Hemi 2006 automaat heeft een eigen computer,dit wordt niet geregeld door de ecu :
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo jun 04, 2017 13:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Da's inderdaad een goeie, die had ik nog niet tegen gekomen. Lees wel op hun site dan hun handheld tuner ook foutcodes kan uitlezen? Misschien beter die richting uitgaan dan, als je in de toekomst aanpassingen wilt doen aan het motormanagement heb je hun tuner ook nodig als ik het zo lees op hun site?

Skim is bij een ram van 2003 niet van toepassing, had er zelfs nog nooit van gehoord, heb het moeten googelen :-)!

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2017 10:06 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 28, 2017 12:18
Berichten: 7
heb de autel ODB2 aangeschaft

en de volgende code,s verschijnen

P0499
P0038

en nog wat code,s
U110C
U110F
U110E

U1411 en U1403

kunnen deze code,s veroorzaken dat de motor niet vol gas mag draaien


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hemi niet vol gas ??
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2017 21:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
P0499: is een probleem met het EVAP systeem, vermoed dat jij dat zelfs niet gemonteerd hebt? Bij mij is het evap systeem ook verwijderd en heb wat problemen gehad met foutcodes en ook de ECU begon raar te doen. Weet niet meer precies hoe het allemaal werkt maar staat precies uitgelegd in het werkplaatshandboek. Als ik me niet vergis controleert de ecu om de zoveel tijd de druk in het evap systeem en als dat niet klopt krijg je foutcode ofzoiets.

P0038: gaat over lambda sensor 1/2, wil zeggen bank 1 (bank 1 = rij cilinders kant bestuurder) en sensor 2 (sensor 2 is die na de cat). Kan me niet voorstellen dat deze problemen geeft buiten een foutcode. Ik heb andere uitlaat waar enkel de voorste sensor gemonteerd is, de achterste ligt los, af en toe krijg ik ook foutcode maar verder geen problemen.

U110C: No fuel level bus message, PCM krijgt geen signaal van benzineniveau

U110f: lost fuel level volume message, meer info vind ik niet over deze

U110E: lost ambient temperature message, pcm krijgt geen signaal ivm omgevingstemperatuur

U1411: implausible fuel volume signal received

U1403: implausible fuel level signal received

Denk dat de U codes je probleem zijn, maar wat het precies is..... Doe jezelf een plezier, bijt door de zure appel heen flikker de OEM pcm/ECU in de vuilbak en koop je een aftermarket systeem, vele malen simpeler, veel meer mogelijkheden qua tuning. Zie vaak op youtube filmpjes van oude muscle cars met moderne motoren in en zo'n aftermarket ecu, lijkt me supersimpel, ecu's zijn zelftunend, speciaal gemaakt voor wat jij wilt doen,... Ik moet jaarlijks naar de keuring dus heb ik een werkend instrumentpaneel nodig met de km stand op plus de pcm/ecu regelt vanalles van airco tot abs tot,... dus zit vast aan die kut pcm/ecu. Maar in jouw geval is dit allemaal niet nodig.

OEM systemen moeten voldoen aan vele milieu, veiligheid,... gedoe waardoor er honderden signalen moeten kloppen om alles goed te doen werken, bij aftermarket heb je dat allemaal niet. Ikzelf heb ook een OEM ecu gereflashed door Arrington met dan een predator tune erop en ben er helemaal niet tevreden mee, vaak doet de motor rare dingen als ik dan de ecu reset dan doet hij het weer even goed om dan weer onverklaarbaar raar te gaan doen. Is ook niet constant, soms voelt de motor loom aan, dan voelt hij weer perfect aan, dan valt hij vaak stil, dan valt hij zelden stil,... Mijn mening is dat de OEM ecu beveiligd is, sommige firma's lukt het om hem te kraken en dingen aan te passen maar het blijft een constant gevecht tussen de OEM bits en de aftermarkt bytes binnenin die ecu :-) lol.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling