Het is nu vr maart 29, 2024 15:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2017 23:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Waar jullie wel op moeten letten is dat het profiel verschil niet meer als
een mm of 2 á 3 mag verschillen tussen de voor en achteras.
Ken merken waarvan dan de 4wd koppeling stuk kan gaan of de visco.
Zelf meegemaakt met een Mazda 4.0 Tribute (fod maverick) dat daardoor
bij 4WD gebruik de achterdiffolie te warm werd en de 4WD uitgeschakeld werd.
Ook 2 verschillende merken banden wordt ontraden door omloopverschil.

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2017 15:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 21, 2016 9:28
Berichten: 51
Woonplaats: Riemst
Wat ik over de 4WD Auto kan vinden is dat de mijne (waarschijnlijk) een koppeling gebruikt die bij snelheidsverschillen, geconstateerd door de ABS sensoren, aangrijpt. Gaat dit snel kapot? Werkt dat snel genoeg om je te redden? Is de koppeling snel versleten? Wie zal het zeggen. Maar het verklaart enigszins de trilling die ik regelmatig door de aandrijving voel gaan als ie op 4WD Auto staat.

En er blijven natuurlijk zat vragen over:
In een bocht draaien de wielen sowieso niet even snel. Hoe gaat het systeem daarmee om?
Ik heb 4 nieuwe banden. Maar zoals Eric opmerkt; wat als het verschil in omtrek groot is?

In elk geval maak ik me er geen zorgen meer om en zet ik hem rustig op auto als daar aanleiding toe is.
Maar van het moment dat ik denk dat 4WD Lock kan gaat ie zeker in lock!

Groet,

Ron

_________________
Dodge RAM 1500 5.7L Hemi Laramie 4X4 2009


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2017 16:48 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
In 4wd-auto wordt dit elektronisch geregeld.Zou je er volgens mij niets van moeten voelen.
De limited-slipkoppeling van je achteras(tussen link en rechts)zou kunnen slijten.
De koppelingplaatjes kunnen verslijten en dan blijft 1 wiel doorslippen op nat wegdek,zonder dat het andere wiel goed meepakt.(dat heb ik dus gehad)

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2017 18:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 21, 2016 9:28
Berichten: 51
Woonplaats: Riemst
Ik heb geen idee of ik een LSD heb maar als het klopt wat je zegt zou ik dat ook in 2WD moeten voelen en ook in 4WD Lock. Een LSD is niet afhankelijk van de T-case maar reageert op snelheidsverschillen tussen links en rechts. Maar het is er alleen in 4WD Auto.
Op één van de Ami forums staat een behoorlijke uitleg van de diverse T-cases en de werking maar ik kan het zo snel niet meer terug vinden.

Groet,

Ron

_________________
Dodge RAM 1500 5.7L Hemi Laramie 4X4 2009


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling