Het is nu do maart 28, 2024 21:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 8:23 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 09, 2016 10:23
Berichten: 27
Woonplaats: Kontich (B)
Begin september reed ik mijn 2016 RAM1500 Sport de gracht in om een 19-jarige in mama's Mini te ontwijken... Pijnlijk gevoel met een 6-maand oude RAM, maar gelukkig fysiek geen letsels...

RAM is vervolgens drie (!) maanden in herstelling geweest. Had helaas weinig keuze wat betreft herstellers; moest bij erkend carrosserie bedrijf op de lijst van de verzekering. Keuze genoeg, maar niemand met ervaring wat betreft rijkelijk uitgeruste RAM.

Steile leercurve, zo bleek, want voor het spuiten moest men te rade gaan bij een of ander labo in NL (Pearlcoat Delmonico Red hadden ze nog niet gezien) en de luchtvering is tot drie maal toe vervangen moeten worden omdat ze steeds weer niet in orde was... Wisselstukken vinden bleek ook niet eenvoudig, de koplamp en onderdelen voor de luchtvering vinden was een probleem en duurde láng...

DickerSchutz (waar ik hem kocht) heeft zichzelf hier echt bewezen wat betreft service, want niet alleen hebben ze geholpen stukken te vinden en te leveren (heel snel dan nog!) maar ze hebben de RAM zelfs helemaal nog eens nagekeken na oplevering door het carrosserie bedrijf (ik was er niet gerust in wat betreft de mechanische herstellingen zoals de luchtvering) en rekenden daar helemaal niets voor aan!

Al bij al heel opgelucht de RAM na drie maanden weer terug te hebben :wink: Eind goed al goed, want hij rijdt weer prima nu, en ziet er als nieuw uit!

_________________
Robert H.

2016 RAM 1500 Sport
2010 Buell XB12SX


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 9:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Mooi dat hij weer klaar is.Zou persoonlijk toch over die mini heen rijden,dan mezelf in de gracht rijden.
Voor het zelfde geld scheurt zo'n gast weg en zit je met de schade.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 13:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Mooi dat hij weer in order is Robert, je Truck na 6 maanden al vol de lappenmand lijkt me zeer onplezierige ervaring.

Als ik jou was zou ik snel een andere verzekering zoeken zodat je hem de volgende keer wel bij DickerSchutz kunt laten afleveren voor het gehele herstel traject te regelen. Al laten we hopen dat er geen herhaling komt en je Ram nu niet de smaal te pakken heeft :-)

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 18:41 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Jij bent en blijft de baas over je auto en jij bepaald wie hem repareerd.
Vaak betekend repareren bij een ander bedrijf wat niet op hun lijstje
staat dat je een paar 100 eigen risico hebt.
Houdt ook rekening na die duik in de gracht met vervolgschade.
Lag hij erg in het water want daar kan electronica slecht tegen.
Dat kan in de nabije toekomst rare spookstoringen geven.

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 20:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 29, 2016 21:52
Berichten: 205
Om ziek van te worden.
Goed van Dickerschulz, echt klasse.
Je betaald bij aanschaf misschien een tikkie meer maar dat heb je nu ruim terug verdient.
Ik zal er wel op letten, ontwijken doe ik niet aan. zeg ik nu.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 23:48 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Ik ook niet, altijd eerst aan je eigen veiligheid denken.
Dikke bomen geven niet mee en onder water liggen is ook geen pretje.
En dan die fijne doorrijders na een uitwijkmaneuvre of aanrijding.

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2016 0:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
erichendri schreef:
Jij bent en blijft de baas over je auto en jij bepaald wie hem repareerd.
Vaak betekend repareren bij een ander bedrijf wat niet op hun lijstje
staat dat je een paar 100 eigen risico hebt.
Houdt ook rekening na die duik in de gracht met vervolgschade.
Lag hij erg in het water want daar kan electronica slecht tegen.
Dat kan in de nabije toekomst rare spookstoringen geven.

Eric


ja zo iets heb ik ook gehoor. dit is omdat jou verzekering ze dan een (onafhankelijke) schade expert moeten inschakelen.
dit kunnen zij op jou tegenpartij verhalen maar een aantal verzekeringen rekenen dat door hun eigenklant.
Mijn verzekering doet hier gelukkig niet moeilijk over en bij schade ben ik vrij om mijn truck heen te brengen waar ik wil.

Maar als je truck in het water heeft gelegen kan het best een idee zijn om er afstand van te nemen. Ik zou me zorgen maken over de electronica net als wat Eric zegt uiten die zich vaak veel later en op de meest bijzondere manieren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2016 21:14 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 09, 2016 10:23
Berichten: 27
Woonplaats: Kontich (B)
Bedankt voor alle reacties. Gelukkig stond er geen water in de gracht, dus over waterschade hoef ik me geen zorgen te maken...

Het verhaal omtrent de keuze van hersteller is inderdaad wat ruimer dan ik eerst deed blijken. De verzekering stelt een lijst erkende herstellers voor, en als je daar gaat krijg je korting op je eigen risico wat toch al gauw een paar honderd euro verschilt. Daarnaast kan je bij een andere hersteller gaan, en dan moeten ze een expert daarheen sturen. Máár een hersteller in het buitenland (ben bij een Belgische verzekering en DickerSchutz is Nederlands) lag dan weer wat moeilijker. Ik had daar vast wel mogen gaan als ik wat aangedrongen had, maar het werd me daarbij snel duidelijk gemaakt dat men daar niet 1-2-3 een expert heen krijgt, en dat de herstelkosten (plus transport etc) dan eerst uit eigen zak zouden mogen komen en ik zou dan achteraf de rekening bij hen moeten claimen. Afgezien van de tijd dat daar dan weer over gaat, is het ook maar afwachten of ze de volledige rekening aanvaarden. De discussie daaromtrent ga ik liever niet aan.

Al bij al heeft de hersteller in Wilrijk zijn best gedaan, en ze hebben duidelijk weinig moeite gespaard om alles in orde te krijgen. Alleen jammer dat het allemaal lang moest duren...

_________________
Robert H.

2016 RAM 1500 Sport
2010 Buell XB12SX


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 8:09 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 09, 2016 10:23
Berichten: 27
Woonplaats: Kontich (B)
Omdat foto's toch net wat meer zeggen...

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Robert H.

2016 RAM 1500 Sport
2010 Buell XB12SX


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 10:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2012 10:04
Berichten: 478
Woonplaats: drouwenermond
das geen gracht. das een droog slootje... maar des al niet te min wel klote om in te parkeren.

_________________
BART

my dodge sounds beter than a hybrid


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 12:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
Toen ik las dat je in een slootje lag, en de reparatie 3 maanden duurde, dacht ik ook aan waterschade e.d.
Dat duurt meestal een stuk langer om te repareren.

Maar ik had niet verwacht een droog slootje, en zo op het gezicht heel weinig schade, dan is 3 maanden extreem lang inderdaad.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 14:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 29, 2010 15:05
Berichten: 1349
Wel een hele mooie kleur zo Robert,met die black package
Hopelijk kun je er nu van gaan genieten !

_________________
chris-jan..(CJ)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 14:39 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Dacht ook dat je hele auto in de prak lag.Dit moet toch met een weekje klaar zijn?(inclusief onderdelen bestellen).En een beetje spuiter moet toch aan de hand van de kleurcodering deze lak zo kunnen namaken en opspuiten? :shock:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 11:56 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 09, 2016 10:23
Berichten: 27
Woonplaats: Kontich (B)
Beetje taalverschil Belgie-Nederland, denk ik... "Gracht" is in Belgie (althans waar ik woon toch) een term die breed gebruikt wordt, maar in Nederland blijkbaar een wat andere betekenis heeft...

Na het ongeluk zag het inderdaad allemaal zo slecht niet uit, behalve dan (weet niet of het duidelijk blijkt op de foto tenzij je er op let) dat het rechtse achterwiel wat verder uit de carrosserie uitsteekt, en het linkse wiel wat verder naar binnen stond. Door de zijdelingse impact dus.

Ze zijn er pas laat achter gekomen dat dit een gevolg was van het linkage (ken de juiste term niet) tussen de achteras en het frame. Die bleek gebogen te zijn, waardoor de hele achteras enkel cm uit het lood stond. Dat betekende dan weer dat de luchtbalgen niet 100% rechtop staan, waardoor de linker tijdens het takelen al ontplofte. Maar voor men die vaststelling gemaakt heeft, hebben ze eerst gewoon de luchtvering links vervangen, en bijna meteen ontplofte die opnieuw (dus opnieuw moeten bestellen). Men dacht toen dat de ride height sensor dan wel stuk zou zijn, dus die moest ook besteld worden. Die hebben ze niet kunnen vinden, dus heb ik die met hulp van DickerSchutz uit Amerika laten komen. Die erop gezet, en luchtvering opnieuw ontploft (3e keer!). Dan hebben ze pas opgemerkt dat het linkage gebogen was. Op eerste zicht leek er (voor onervaren ogen) niets mis mee; geen verfschade of tekenen van beschadiging, en als je die zo langs het achterdifferentieel ziet kon het erop lijken dat het bedoeld was om niet recht te zijn (althans dat was hun verklaring). Uiteindelijk dan nog maar eens luchtbalg besteld, én het linkage, en zo was het uiteindelijk toch opgelost. Vering werkt nu weer prima! Dan gaan uitlijnen en truck rijdt weer prima rechtdoor (ook bij zwaar remmen etc).

Had geen foto gemaakt, maar hier dus het linkage dat ik bedoel (foto van google geplukt).

Afbeelding

Dat stond naar boven toe gebogen, netjes rond het diff, dus voor leken kan ik me voorstellen dat het lijkt alsof het zo hoort... Vond het ook wel sterk eigenlijk dat zoiets kan buigen bij een relatief lage impact...

Dus ja, zo duurt het allemaal wel even...

_________________
Robert H.

2016 RAM 1500 Sport
2010 Buell XB12SX


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 13:48 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Je had het hier op het forum moeten vertellen over die ploffende balgen. :wink:
Zo'n balg ploft bijna nooit zomaar,maar altijd door schuren tegen het chassis of iets dergelijks.
(Of ouderdom,maar dat is nu niet het geval natuurlijk)

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling