Het is nu do maart 28, 2024 12:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2017 15:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Wordt de temperatuur van het koelwater wel goed warm als in 90 graden en je handen branden.....

Indien er een LPG installatie inzit wordt deze parallel op de binnenkachel aangesloten zodat de verdamper zo snel mogelijk warm water krijgt. Water kiest de weg van de minste weerstand, krijgt de binnen radiator nog wel genoeg warm water.... Knel anders de koelwater aanvoer naar de LPG Verdamper een af en rijdt dan een test ritje op benzine of het dan beter is.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2017 18:30 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo aug 20, 2014 21:10
Berichten: 30
Woonplaats: Limboland (NL)
Psioneer schreef:
Mijn RAM1500 van 2009 met automatische HVAC werkt goed. Staat vrijwel altijd op 23 graden en wordt dan aangenaam warm. Ook als het -5 is zoals nu. Zet ik hem een tijdje op max dan wordt het ook max warm. Waarmee ik maar wil zeggen dat de capaciteit toereikend is (zou moeten zijn).

Groet,

Ron


Ron, Ik heb geen automatische HVAC. Ik bedoel dat ik geen climate control heb. Ik heb enkel de middelste knop om de warmte te regelen. Aangenaam warm is voor mij op dit moment een utopie...... helaas.

erichendri schreef:
Je zegt dat de slangen van de motor en kachel heet worden, is er een mogelijkheid
dat je dit kan uitlezen met een app, ik bedoel de motortemperatuur
Want je hebt heet en heet namelijk.
Let ook even op het feit dan bij standje voorruit of ruit/voeten de airco soms ook blijft werken.
Tussen de aircoradiateurtje en kachelradiateur is het normaal dat het daar koud is.
Gaat de warm/koud klep wel goed, sluit hij de koude nof de warme kanaal wel helemaal af??
Houd je op alle uitstroomopening koude lucht, dus op de voeten, dashboard en ruit??

Eric


Eric, de boordcomputer / display geeft netjes de temperatuur aan. Ik zie tijdens het opwarmen de temperatuur netjes oplopen. Bij 92 graden zie ik dat de thermostaat open gaat, want direct daarna daalt de temperatuur naar zo'n 87 tot 89 graden en dat blijft ie ook. Ik ga er vanuit dat deze waardes betrouwbaar zijn.
Verder voelen beide slangen die het schutbord ingaan erg heet aan. Dus er is volgens mij toevoer van warme vloeistof en afvoer van warme vloeistof. Dit gaat inderdaad van en naar de verdamper van de LPG installatie.
Omdat ik een opening heb gesneden in de ruimte tussen de aircoradiator en de kachelradiator kan ik de warm/koud klep goed bekijken wat deze doet bij de diverse standen van de warmteregelknop. Deze klep sluit goed af en het schuim op de klep ziet er schoon en intact uit. Verder kan ik dus mijn hand op de kachelradiator leggen. Deze wordt gewoon heet. Dus hij wordt warm.

Ik heb inmiddels de Amerikaanse forums afgestruind en kom daar toch soortgelijke berichten tegen. Maar passende oplossingen zijn niet echt voorhanden. Er zijn berichten van 2009+ eigenaren die hetzelfde ervaren en dit wijten aan de constructie van de HVAC unit. Het schijnt dat in de USA men Chrysler heeft aangesproken en dat die daar niet op reageren. Dus het zou wel eens een capaciteitsprobleem kunnen zijn.
De uitvoering die ik heb, is een Lone Star 4x2 CrewCab. Deze werden voornamelijk in Texas verkocht. Daar is het normaliter niet zo heel erg koud, dus ik zat te denken dat de HVAC unit hier misschien op aangepast is ??? Oftewel, voor koudere streken een krachtigere verwarming dan in warmere streken ??? Ik kan het mij niet voorstellen, maar toch.....

bonza schreef:
Wordt de temperatuur van het koelwater wel goed warm als in 90 graden en je handen branden.....

Indien er een LPG installatie inzit wordt deze parallel op de binnenkachel aangesloten zodat de verdamper zo snel mogelijk warm water krijgt. Water kiest de weg van de minste weerstand, krijgt de binnen radiator nog wel genoeg warm water.... Knel anders de koelwater aanvoer naar de LPG Verdamper een af en rijdt dan een test ritje op benzine of het dan beter is.


90 Graden is duidelijk af te lezen in het display. Dus daar ga ik even uit van een betrouwbare meting. Maar het afknellen van de slangen naar de verdamper lijkt mij niet zoveel effect hebben, want dan heb ik geen stroming meer in de slangen. Het is tenslotte een rondpomp circuit vanuit de waterpomp.

Maar ik zoek verder, toch bedankt voor de reacties en suggesties.

Wat me vandaag weer opviel, is dat bij temperaturen boven nul graden, het was hier vandaag overdag 1 -2 graden plus, de temperatuur opeens wel aangenaam werd. Er kwam zelfs warme lucht uit de uitstroomopeningen. Ik had dan wel de standenknop alleen op hoofd/borst en de recirculatie aangezet. Dus geen verse koude lucht van buiten en geen airco aan.
Maar zodra de temp onder nul komt dan trekt ie het niet meer. (Dat was vanmorgen rond 6 uur het geval bij -5 graden) Niet warm te krijgen.

Ik blijf hopen.....

Gr.

Marc

_________________
"The American way of drive, is also a way of life"
2009 RAM 1500
1998 Mustang SVT Cobra


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2017 22:18 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Automatische systemen werken nog wel eens met een temperatuursensor.
Zit deze niet de boel te belazeren??
Denk daarbij bijvoorbeeld hetzelfde als een motortemperatuursensor die te veel of te weinig aangeeft.
En ben ook nogal eens een zonnesensor op dashboards tegengekomen.

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 19:37 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jan 06, 2016 14:11
Berichten: 286
hey airwolf .
is uw probleem opgelost ???
heb de zelfde problemen en hoe en wat hebt u gedaan om dat op te lossen ??
Mvg freddy :oops:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2019 14:13 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo aug 20, 2014 21:10
Berichten: 30
Woonplaats: Limboland (NL)
Als eerste sorry voor de hele late reactie, maar ik heb al een behoorlijk lange tijd niet meer op het forum gezeten. Druk, druk, druk.
Mijn probleem was een groter probleem namelijk een verstopping in de radiator van de HVAC. Deze is schoongespoeld en nu is alles weer in orde.
Deze verstopping was een gevolg van een nog groter probleem. Uiteindelijk heeft dit grotere probleem mij een nieuwe motor gekost. Kadootje van de vorige eigenaar/ handelaar (Real Cars Import) waar de auto is aangeschaft ( waarschijnlijk met koude motor flink blerren). Ik had namelijk olie bij de koelvloeistof. Oftewel grote motorschade uiteindelijk. Real Cars Import bestaat inmiddels niet meer dus er viel niets meer te verhalen.
Koppakking was nog intact, dus waarschijnlijk een scheurtje in de kop of in het onderblok. Geen redden meer aan. Dus een 2ehands schadeblok erin laten zetten.
Loopt nu als een zonnetje en geen problemen meer.

Marc.

_________________
"The American way of drive, is also a way of life"
2009 RAM 1500
1998 Mustang SVT Cobra


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 22:37 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jan 06, 2016 14:11
Berichten: 286
hey ,
bij ons is er een kleine warmte afgifte te voelen , maar als het rond de nul graden is , kan de verwarming het ook niet meer trekken ,
borst is nog te doen ,maar voeten koud .
alles is vervangen geweest ,waterpomp ,heater core (wat een klein radiatorke ) is al eens doorgespoeld , radiator , thermostaat ,
dus het zal wel een misrekening zijn van dodge ,
in de U S. maken ze de grille een deel dicht , zo dat er minder koeling op de radiator komt , en de temperatuur hoger blijft .

Mvg. :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 23:45 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 18, 2017 21:18
Berichten: 19
Woonplaats: Oud-Turnhout België
Bij deze mijn ervaring na verschillende keren vruchteloos doorspoelen van de heatercore.
Op YouTube had ik een filmpje gezien van een kerel die een ontkalker in een emmer heet water had opgelost. Vervolgens dmv een pompje hiermee de heatercore doorgespoeld in de 2 richtingen.

Ik heb het ook geprobeerd met 2 dosissen ontkalker voor de Senseo. Tussendoor de rommel een uurtje laten trekken.
In het totaal me hier een uurtje of 2 mee beziggehouden. Resultaat verbluffend. Interieur wordt ook bij lage buitentemperaturen aangenaam warm. Rare is wel dat er uiteindelijk niet veel troep op de bodem van de emmer te zien was?! (Ter info: ik gebruikte een oud wasmachine afvoerpompje. Deze zijn redelijk bestand tegen agressieve stoffen. Werkt perfect)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2019 12:30 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jan 06, 2016 14:11
Berichten: 286
hey,
de heater core is ongeveer 2 jaar terug vervangen ;begin dit jaar doorgespoeld geweest ,
de klep achter het handschoen luikje , de bediening op gesloten gezet en stroom er af ,geen koude lucht van buiten af .iets beter .
Mvg.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling