Het is nu za apr 27, 2024 9:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 20:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 08, 2009 13:03
Berichten: 140
Woonplaats: Lokeren, Belgie
Zo, na een zaterdagje rond te cruisen moet ik zeggen het rijden is fantastisch comfortabel. (het effect van putten en het schudden van de wagen als gevolg is wel even wennen tov een personenwagen). Nu nog naar de keuring met het roos formulier om een nummerplaat te krijgen en dan kan de kangoo (eindelijk) weg. Twee probleempjes zijn wel opgedoken.
Bij 130 schud de wagen enorm. Dit is op te lossen hoop ik met een goeie uitlijning. Ik denk dan ook dat de stuurdaver bij hard remmen weg zal zijn.

Een groter probleem is echter de bestuurdersdeur bij deze snelheden. Het lijkt wel of ze sterk naar buiten gezogen wordt waardoor er enorm veel windlawaai is. Is er iemand die dit probleem ook al gehad heeft of die weet hoe je de deur kan regelen om beter aan te spannen? Je voelt het ook een beetje bij het openen dat er enorm weinig inspanning nofig is om ze te openen. Je voelt geen degelijke ontgrendeling.

Een ander dingske is die verrekte claxon bij het sluiten. Het lukt me op geen enkele mannier om die af te krijgen (langs buiten met de toetsencombinatie lock/panic) of langs binnen. (on, lock en unlock tegelijk indrukken. dat belletje komt maar niet. Zijn er nog mensen bij wie het niet lukt? Ik denk ook enkel de reserve sleutel te hebben en niet de master key. Kan het hier aan liggen?

Alle info over beide problemen is welkom!

Thanks,
Nick

_________________
Dominick joos

2010 Ram sport crew cab


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 20:18 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Trillen inhet stuur is waarschijnlijk het trillen van je wielen,Balanceren van de voorwielen biedt weleens de oplossing,trillen met remmen zijn waarschojnlijk kromme remschijven.
Een setje EBC remschijven met blokken en je bent van het gedaver af :thumbright: :thumbright: :thumbright:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 20:37 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Idd,het enrom vibreren had ik ook aan 120 reeds bij mij. Heb em voor en achter laten uitbalanceren en dat is compleet weg.Uitlijnen is pas nodig als hij scheef trekt als je jouw stuur loslaat.
Het is idd even wennen aan het harde rijgedrag,maar je krijgt er zoveel fun voor in de plaats :D

Het hard vibreren bij remmen is idd goed mogelijk dat de remschijven krom zijn.Dit kan je hebben als je eens goed aan het racen bent,de remmen redelijk veel gebruikt en ze dus warmstookt en dan plots door plassen met water rijdt,het temperatuurverschil kan dan op zo'n moment de schijf kromtrekken.Althans dit is de uitleg die ik kreeg bij mijn kromme schijven van een vorige wagen.

Het deurprobleem heb ik geen last van,maar het héél makkelijk openen van de deur kan opgelost worden door de slotplaat iets te verplaatsen.Had dit probleem op mijn suzuki vitara en toen hebben we de slotplaat die op je B-stijl staat 2mm meer naar binnen gezet.Ik weet nu niet of dit ook zo is bij een hemi,heb er eerlijk gezegd nog niet op gelet en heb geen zin om te gaan kijken nu,zit al in mijnen badjas :D

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 21:03 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
Dat dingske met die claxon kun je oplossen door een bepaalde procedure te doorlopen. Is terug te vinden in je manual.
8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 22:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Dat dingske krijg ik er bij mij ook niet af,leuk voor de buren als je om halfzes s'ochtends vertrekt en s'avonds laat thuis komt.Ik ga nog eens proberen om de apparte ontgrendeling van chauffeur en andere deuren(het 2x drukken op afstandsbediening)eerst uit te schakelen en dan nog eens aan dat getoeter werken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2009 1:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 01, 2008 12:29
Berichten: 282
Woonplaats: Winterswijk
dodgevipertrucks schreef:
Citaat:
How can you disable the horn going off every time I press the remore lock on my Dodge Ram 1500?

I have a 2005 Ram 3500 and in the owners manual under keyless entry it tells how to disable the horn honks. On my truck (and I did do it) the procedure is:

1. Sit in drivers seat and buckle seat belt
2. Turn on ignition (do not start engine)
3. After at least 4 seconds, but no more than 10 seconds, press and hold the lock button on the remote.
4. While continuing to hold the lock button, press the unlock button on the remote.
You should hear a chime (if not then start over)
5. Turn off ignition key




Citaat:
I have a 2004 dodge ram 1500 truck. How do I make it stop sounding the horn when I use the keyless entry?
When I unlock the doors with the keyless entry, the horn doesn't sound. It's only sounds when I lock the doors


The dealer can program the horn to shut off but they will most likely charge you for doing. Here is the customer program feature out of the service manual and it is also found in your owners manual.
HORN CHIRP DISABLING / ENABLING
The horn chirp can be toggled using a DRB III® or by using the Remote Keyless Entry (RKE) transmitter that is already programmed to the vehicle.

To DISABLE (cancel) the horn chirp feature:

Enter the vehicle and close all doors.
Fasten the seat belt (this will cancel the seat belt chime).
Turn the ignition to the ON position.
Press and hold the LOCK button for 4 seconds. Within 6 seconds with the LOCK button still depressed, press the UNLOCK button. When a single chime is heard, release both buttons.
Turn the ignition OFF.
Turn the ignition ON or wait 60 seconds.
Test the horn chirp feature by pressing the LOCK button.
If a chime is not heard, program mode was canceled before the feature could be disabled. If necessary, repeat the procedure.

To ENABLE the horn chirp feature, repeat the above procedure.



Hallo Alwin,
Bedankt voor de info.

M.vg. Arnold

_________________
Arnold & Erie

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2009 16:55 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
NickJ schreef:
Zo, na een zaterdagje rond te cruisen moet ik zeggen het rijden is fantastisch comfortabel. (het effect van putten en het schudden van de wagen als gevolg is wel even wennen tov een personenwagen). Nu nog naar de keuring met het roos formulier om een nummerplaat te krijgen en dan kan de kangoo (eindelijk) weg. Twee probleempjes zijn wel opgedoken.
Bij 130 schud de wagen enorm. Dit is op te lossen hoop ik met een goeie uitlijning. Ik denk dan ook dat de stuurdaver bij hard remmen weg zal zijn.

Een groter probleem is echter de bestuurdersdeur bij deze snelheden. Het lijkt wel of ze sterk naar buiten gezogen wordt waardoor er enorm veel windlawaai is. Is er iemand die dit probleem ook al gehad heeft of die weet hoe je de deur kan regelen om beter aan te spannen? Je voelt het ook een beetje bij het openen dat er enorm weinig inspanning nofig is om ze te openen. Je voelt geen degelijke ontgrendeling.

Een ander dingske is die verrekte claxon bij het sluiten. Het lukt me op geen enkele mannier om die af te krijgen (langs buiten met de toetsencombinatie lock/panic) of langs binnen. (on, lock en unlock tegelijk indrukken. dat belletje komt maar niet. Zijn er nog mensen bij wie het niet lukt? Ik denk ook enkel de reserve sleutel te hebben en niet de master key. Kan het hier aan liggen?

Alle info over beide problemen is welkom!

Thanks,
Nick


Hello
Daver op het stuur bij hard remmen zijn kromme remschijven
Van mijn Ram heb ik alle 4 de deuren moeten bijstellen geen enkele stond juist.
als u de slotplaat naar binnen verschuift zal de deur dan wat harder aansluiten maar ook dieper vallen tov de achterste deur
u zult dan de achterste deur tov de scharnieren ook moeten naar binnen schuiven
u zal dan merken dat als u de bouten en moeren gelost heeft ,dat die scharnieren nog niet verschuiven, ze zijn geborgd met een soort lijm
die redelijk sterk is.
als u daaraan begint bent u niet klaar het eerste uur.

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2009 22:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 08, 2009 13:03
Berichten: 140
Woonplaats: Lokeren, Belgie
Bedankt voor alle antwoorden.

Ivm de claxon, inderdaad heb ik ook allemaal geprobeerd maar het marcheerd langs geen kanten.
De rest is minder goed nieuws. Vooral die deur. Ik denk dat ik er wel mee kan leven dat de voordeur wat dieper zit dan de achterdeur. Alst windlawaai maar gedaan is.

Groeten,
Nick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 24, 2009 0:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Normaal zit je voordeur(aan B-stijl)altijd iets meer naar buiten tegenover je achterdeur,en je voorvleugel(aan A-stijl) zit dan ook weer iets meer naar buiten tov je voordeur,het is dus van vooraan telkens het volgende iets dieper afstellen,dit om WINDGERUIS tegen te gaan,snap je.
En dat getoeter,ik heb ook al alles geprobeerd maar krijg het ook niet weg.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 24, 2009 15:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
ik heb ook last gehad van windgeruis,heb de nok in de stijl verder naar binnen gezet en was gelijk een stuk minder,je kunt ook de bovenstijl van de deur iets naar binnen verbuigen(voorzichtigheid geboden :D )Je raam omlaag en met je knie tegen de deur en dan trekken.Het geruis komt vaak van de bovenzijde van de deur,dus t kan zijn dat je t met het verstellen van de nok niet helemaal weg krijgt.Als je eens +100km/h rijdt en je drukt boven tegen de raam dan hoor je t vaak al
Dit ligt aan de constructie van de deur ,deze valt nergens in maar tegen de carrosserie,de nieuwe rams hebben dit niet meer :D

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 24, 2009 23:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 01, 2008 12:29
Berichten: 282
Woonplaats: Winterswijk
FOR FUN schreef:
Normaal zit je voordeur(aan B-stijl)altijd iets meer naar buiten tegenover je achterdeur,en je voorvleugel(aan A-stijl) zit dan ook weer iets meer naar buiten tov je voordeur,het is dus van vooraan telkens het volgende iets dieper afstellen,dit om WINDGERUIS tegen te gaan,snap je.
En dat getoeter,ik heb ook al alles geprobeerd maar krijg het ook niet weg.


Ik heb het vandaag gedaan zoals Elwin het heeft geschreven en het werkt geen toeter meer bij het sluiten perfect :P :P :P
Maar je moet het wel 2 keer herhalen dan werkt het.

Arnold

_________________
Arnold & Erie

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2009 1:17 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
het citaal van Elwin staat gewoon in de manual hoor :D :D

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2009 1:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 01, 2008 12:29
Berichten: 282
Woonplaats: Winterswijk
johnhemi schreef:
het citaal van Elwin staat gewoon in de manual hoor :D :D


Maar ja als die niet meer bij je auto zit dan heb je wel een probleem en daar hebben wij dan ELWIN voor :idea: :idea:

_________________
Arnold & Erie

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2009 19:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
en Justin:

http://www.srt-10.info/nl/dodge-ram-srt ... matie.html

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2009 20:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 08, 2009 13:03
Berichten: 140
Woonplaats: Lokeren, Belgie
Vandaag uitbalancering gedaan en het trillen is zo goed als weg tenzij je over de 160-170 gaat.... De deur wiebelt uiteraard ook veel minder nu, dus het windgeruis is minder. Ik denk dat ik nog wat ga wachten voordat ik de bovenstijl ga plooien. Eerst ff de doorstricker een mm of zo naar binnen zetten.
Remschijven zal idd toch nodig zijn.
Nu nog die toeter pfffffffft. Ik denk dat enkel in de 2006 deze programmatiefunctie overgeslagen is ...

Groeten
Nick

_________________
Dominick joos

2010 Ram sport crew cab


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling