Het is nu za apr 27, 2024 9:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 3:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 01, 2008 12:29
Berichten: 282
Woonplaats: Winterswijk
Wie heeft er zo iets en werkt het?
M.vg. Arnold


SUPERCHIPS FLASHPAQ TUNER
for 03-08 Dodge 1500 RAM 5.7L HEMI TRUCKS

We are proud to announce the introduction of the newest addition to our Dodge HEMI Page. Introducing the latest revolution in tuning technology, the Superchips Flashpaq Tuner! Now available for 2004-2007 Dodge HEMI Ran Trucks, the Flashpaq tuner is the first handheld device to allow users to update their tuners Via the internet to download the latest calibrations, new features and custom tuned files.

The Dodge Ram HEMI comes from the factory tuned to use only 89 octane or higher. SUPERCHIPS FLASHPAQ TUNER for the 04-08 Ram HEMI. multi tuning 91 Octane gas MAX Wheel HP Gain= 26.8 @ 4550 RPM MAX Wheel TQ Gain= 35.3 @ 3550 RPM. Superchips '87 octane tuner will allow for the use of 87 octane with much improved drivability. All you have to do is simply connect the MAX MicroTuner to the diagnostic connector inside your vehicle. The MAX MicroTuner saves your stock program, identifies the program and then uploads the correct Superchips performance program for your vehicle, to give you more horsepower and more torque. No generic “one program fits all” tuning - superchips engineers program to specific ECU codes, giving you the competitive edge by specifically tuning your vehicle’s computer to you needs , without ever removing it from your vehicle. Now upgradable over the internet for future programs.

Features:


Improved Horsepower and Torque
Easy Installation - No Tools Necessary
Improved Fuel Economy, Optimized Drivability
Diagnostic Trouble Code Reading Capability
In addition, part number 3815 provides the ability to:


Update Tuner via the Internet for Latest Calibrations

Adjust Shift Points

Enhance Shift Firmness

Eliminate Speed Limiter

Recalibrate Speedometer for Larger Tire Sizes

Adjust Rev Limits

Choose from Three Available Performance Settings

_________________
Arnold & Erie

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 7:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Hoi,

Wel kijk,ik ben reeds enkele maanden al aan't wachten op m'n hemi en intussen zit ik veel amerikaanse fora af te schuimen achter goodies.Zo'n superchips staat ook op m'n programma en heb er dus al héél veel over gelezen en héél veel discussies op amerikaanse fora gevolgd.

Moest ik van jou zijn wacht ik nog effe,want momenteel is Diablo motorsports uitgekomen met hun nieuwe Predator voor de hemi.Superchips was héél goed reeds tot op heden,maar het kan natuurlijk altijd beter en daarom zijn ze nu ook volop bezig met nieuwe functies toe te voegen aan hun tuner.Predator op hun beurt dan weer enz..... De prijzen zijn ook aan het zakken omdat SC nu natuurlijk een geduchte concurrent heeft.

Werkt het ? JAAAAAA één ding is duidelijk op de fora,iedereen is wildenthousiast over het feit alleen al om de shiftpoints te gaan verleggen,de RPM's te kunnen beheren dus wanneer er geschakeld mag worden.Met de octane tune's heb je nog wat power meer.Bij daiblo beweren ze van 18 pk bij te hebben op een standaard hemi.

Nu een vraagje naar jou toe,ik zag foto's van jou truck van op de meeting en je hebt dezelfde voorlichten als degene die ik zou willen.
Heb je deze besteld via ebay en ben je er tevreden van of is het goedkoop "made in china" rommel ?

Vriendelijke groeten
Pascal

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 10:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Green had een superchips gekocht van Jacob maar ik slaag er tot op heden niet in op deze van een tune te voorzien :evil:
Laptop zegt steeds update succesfully maar op de handheld verschijnt "upload failed".
Heb even op de website van superflash gevraagd aan de admin wat de fout kon zijn maar tot dusver zonder resultaat.

Kan dus nog niet zeggen of het voor Green's hemi een verbetering is, damn.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 18:22 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Ik zie net in jouw signature dat jouw truck reeds gechipt is :?: Dan zal een superchips of een diablo niet zoveel meer uitmaken denk ik aangezien je waarschijnlijk al de beste motormanagement waardes hebt die je kan hebben.
Enige wat de superchips nog kan doen voor jou is de toerentalbegrenzer uitschakelen en de schakelmomenten veranderen.Ow en ook foutcodes uitlezen.

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 2:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 01, 2008 12:29
Berichten: 282
Woonplaats: Winterswijk
DB_Cowboy schreef:
Ik zie net in jouw signature dat jouw truck reeds gechipt is :?: Dan zal een superchips of een diablo niet zoveel meer uitmaken denk ik aangezien je waarschijnlijk al de beste motormanagement waardes hebt die je kan hebben.
Enige wat de superchips nog kan doen voor jou is de toerentalbegrenzer uitschakelen en de schakelmomenten veranderen.Ow en ook foutcodes uitlezen.



Ik weet het niet zeker het is mij maar verteld door plokkerscars!!! waar ik deze dodge heb gekocht
ik heb geen vergelijkings materiaal we moeten eens met ons allen een dragrace of iets organiseren
of een behendigheids parcour afleggen of zo iets? :?: :idea:

Arnold

_________________
Arnold & Erie

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 2:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 01, 2008 12:29
Berichten: 282
Woonplaats: Winterswijk
Floor schreef:
Green had een superchips gekocht van Jacob maar ik slaag er tot op heden niet in op deze van een tune te voorzien :evil:
Laptop zegt steeds update succesfully maar op de handheld verschijnt "upload failed".
Heb even op de website van superflash gevraagd aan de admin wat de fout kon zijn maar tot dusver zonder resultaat.

Kan dus nog niet zeggen of het voor Green's hemi een verbetering is, damn.


Ja da's balen!!! :(

Arnold

_________________
Arnold & Erie

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 7:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Debaron schreef:
DB_Cowboy schreef:
Ik zie net in jouw signature dat jouw truck reeds gechipt is :?: Dan zal een superchips of een diablo niet zoveel meer uitmaken denk ik aangezien je waarschijnlijk al de beste motormanagement waardes hebt die je kan hebben.
Enige wat de superchips nog kan doen voor jou is de toerentalbegrenzer uitschakelen en de schakelmomenten veranderen.Ow en ook foutcodes uitlezen.



Ik weet het niet zeker het is mij maar verteld door plokkerscars!!! waar ik deze dodge heb gekocht
ik heb geen vergelijkings materiaal we moeten eens met ons allen een dragrace of iets organiseren
of een behendigheids parcour afleggen of zo iets? :?: :idea:

Arnold


Je kan eens ergens een testbank zoeken om te weten hoeveel pk je hebt misschien ?Verschiet echter niet als je ergens rond de 250pk uit komt,want blijkbaar zijn de 345pk's niet gerekend op de achterwielen....


Hoe zit het met die voorlichten Arnold,ben je daar tevreden van of is dit goeikope rommel van ebay ? Ik wil namelijk identiek dezelfde bestellen van ebay.

Vriendelijke groeten
Pascal

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 7:54 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
RWHP is het zeker niet.
Fabrikanten geven altijd krukas pk's op.
De hemi zal iets van 260-270 op de achterwielen hebben.

Een ram srt-10 QC zal ook rond de 400pk zitten en de handgeschakelde iets van 420pk.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 12:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Floor schreef:
Green had een superchips gekocht van Jacob maar ik slaag er tot op heden niet in op deze van een tune te voorzien :evil:
Laptop zegt steeds update succesfully maar op de handheld verschijnt "upload failed".
Heb even op de website van superflash gevraagd aan de admin wat de fout kon zijn maar tot dusver zonder resultaat.

Kan dus nog niet zeggen of het voor Green's hemi een verbetering is, damn.


ondertussen nog eens geprobeerd van't weekend, de mannen van flashpaq hadden enkele wijzigingen aangebracht.
Tunen ging als een fluitje van een cent (= makkie :mrgreen: ) denk dat green tevreden was dat z'n investering toch nog
resultaat heeft opgeleverd. Ineens max RMP en max speed 'beetje' hoger gelegd, volgens green (Hanny) direkt voelbaar verschil.
Ik laat hem ff bijspringen voor de verdere review... :computer:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 17:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Heb je wat zitten spelen met de shiftpoints ? Volgens de meeste amerikanen is dit echt kicken als je wat langer per versnelling kan doortrekken ?

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 17:17 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
je, RPM's bij WOT staan hoger. Green was er blij mee :blob4: :blob5: :blob3: :blob2:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 17:39 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
ja ik was blij voor hem... zou zonde zijn +300 euro te spenderen en een ding te hebben dat niet werkt. eind goed al goed.
Overweeg nu zelf een SCT, heeft me curieus gemaakt...

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 18:58 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Zoals ik al zei ,voor wie nog even kan wachten zal het je geen windeieren leggen.
Diablo motorsports heeft na paar jaar op zich te laten wachten de predator uitgebracht,weliswaar met nog wat kinderziektes,maar zo is er nu geduchte concurrentie ontstaan tussen superchips en diablo,wat ook de prijs al gedeeltelijk naar beneden bracht.
Superchips heeft een mooie voorsprong wat programmatie betreft en waar diablo nog sukkelt met de transmissie programmatie heeft SC dit al volledig onder de knie en brengen ze nog nieuwe functies uit voor hun tuner.
Diablo countert dan weer met een lagere prijs enz....

Nog een maandje of 2 geduld zou ik zeggen en dan zal je al een beter overzicht krijgen welke te kopen,want momenteel is het echt nog koffiedik kijken welke van de twee de beste is.

Persoonlijk zou ik momenteel voor de SC gaan,maar diablo belooft binnenkort alles onder de knie te hebben en meer pk's te kunnen toveren dan SC en dit aan een goedkopere prijs......wait and see.....

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 19:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 26, 2008 19:51
Berichten: 161
Woonplaats: herentals
verder als floor ben ik nog ni geraakt qua tunes

maar wat floor gedaan heeft is al een groot voelbaar verschil

schakelt nu op 6000 t/m ipv 5500 t/m

snelheid lag eerst op 100 m/ph nu 120 m/ph en kan gaan tot 140 m/ph

ik laat iets weten als ik nog iets verandert heb

en nog eens dank aan floor voor al de moeite die hij heeft gedaan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 19:23 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
De settings die de meeste amerikanen hebben op de SC is het volgende (even gekopieerd van ander board)

I don't horse my beast a lot so my numbers may be conservative compared to some one who "steps on it" a little more often.

Rev limiter 6150
WOT 1-2 5850
WOT 2-3 5750
Max speed 140
91 octane tune

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling