USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
GMC Sierra 1989 https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=9740 |
Pagina 1 van 29 |
Auteur: | Spieker [ ma jan 03, 2011 23:25 ] |
Berichttitel: | GMC Sierra 1989 |
Ik zal hierin de veranderingen aan mijn truckie proberen bij te houden. Had al een tijdje wat spullen in de stelling liggen bestemd voor het truckie. Laatste week van het jaar vrij gekregen van de baas dus werd tijd om de overall aan te trekken en een beetje sleutelwerk te gaan verrichten. Dit mocht ik doen bij me weekeind baas waar ik zeer blij mee was. Heerlijk lekker in een verwarmde werkplaats sleutelen. Planning voor de week was: Onderkant behandelen met undercoating. Rondom nieuwe schokbrekers. Klepseals vervangen. Ander intake manifold en headers plaatsen. (ben benieuwd of ik verschil merk) Distributieketting vervangen. E-fan plaatsen. Olie en filters van de motor en bak vervangen. Bougies en kabels vervangen. En nog even een ander uitlaatje maken (zodat dat barrel wat er onder zat eindelijk bij het oud ijzer / rvs kan) Eerst trekken we de bak er maar eens van af met wat hulp. Hadden ze dat voor het overspuiten ook maar gedaan, zijn maar acht bouten. Dan kom je veel roest, vuil, oude benzine leidingen, rotte uitlaat (die ik al drie keer opnieuw vast heb moeten maken omdat ze deze zo nodig 5 cm over de achteras moesten laten lopen maar geen rekening hebben gehouden dat dat ding omhoog komt met inveren ) en nog een losse band van de lpg dildo. De polyester zijkanten die gescheurd waren weer opgelapt. Ook direct het gat van de lpg vuller dicht gesmeerd. lpg vuller is nu netjes weg gewerkt achter de vulklep. Onderkant van de bak eerst de meeste roest verwijderd, in de Owatrol gezet daarna zwart gebaggerd met undercoating (top spul). Zelfde gedaan met het chassis en de achterkant van de cabine. Nieuwe Rancho shocks er op. Voor konden alleen de stofhoezen er niet op was wel jammer. Voor ruimte gemaakt om het sleutelen wat te vergemakkelijken. Oude opstelling van het blok. En de nieuwe spulletjes op het blok. De koppen zijn er af geweest en helemaal schoon gemaakt. Niet best wat ik voor vette aanslag en koekvorming ik in de inlaat kanalen en kleppen tegen kwam. Daarna nieuwe klepseals geplaatst en de koppen met nieuwe koppakkingen en bouten weer gemonteerd. Toen het nieuw intake manifold er op en de Ceramic Coated headers, Ontsteking weer plaatsen met nieuwe kabels en bougies. Daarna zou ik de Distributieketting vervangen omdat ik er nu mooi bij kon, maar ik kreeg de krukas damper er niet af dus hier maar mee gestopt voor dat ik wat zou slopen. Hiervoor ga ik maar even het juiste gereedschap aanschaffen. Daarna de rest weer opgebouwd gasspulletjes, voorschermen, radiator, diverse slangen en kabels weer aan gesloten enz. En toen het blokkie maar weer eens aan de praat helpen. Eerst 10 keer alles na lopen of ik niets vergeten was. Bobine kabel er even af gehaald zodat ik eerst even olie druk kon opbouwen. Kabel er weer op en tikkie lopen. Ik zo blij als een klein kind in een snoepwinkel (blijft toch spannend of je alles wel goed gedaan heb en niets vergeten bent). Liep als een zonnetje (Als een zonnetje met open headers dan ). Voor het gevoel leek hij ook wel wat vlotter op te pakken maar kan ook een vertekend beeld zijn zonder die uitlaten. Oude koelfan kon ook bij het grof vuil want heb nu een e-fan geplaatst. Toen nog even olie en filtertje verversen. En het bakkie en alle overige spullen er weer op zodat ik brullend met open pijpen naar huis kon. NIET DUS. Ik zou weg rijden geef gas in èèn keer de motor uit. Kan gebeuren denk je nog moet misschien nog wat afgesteld worden. Dus weer starten en niet aan willen slaan. Het leek mij sterk dat de tank leeg was kon nog zo`n 150 km doen er op. Maar evengoed door een maat (die mij de hele week al geholpen had) laten slepen naar het tankstation, waar bleek dat de tank maar half leeg was. Dus met een lege accu en volle tank naar huis gesleept. Daar gaan zoeken en kwamen er al snel achter dat de afsluiter van de tank niet open ging. Wat bleek een kabelbreuk. Deze gemaakt en de accu weer opgeladen, sleuteltje om en hij liep weer. Zo zie je maar weer dat 1 zo`n klein rot kabeltje er voor zorgt dat de hele truck nergens meer heen gaat op eigen kracht. Heb in 1 week tijd veel van het lijstje weten weg te werken maar er is ook nog genoeg te doen. Wat nog te doen staat: Bak plamuren en spuiten Automaat olie en filter vervangen RVS Side pipe`s maken. En de distributieketting nog eens vervangen. Ik zal van de week ook nog even foto`s maken zo als hij er nu bij staat. |
Auteur: | T-Bob [ ma jan 03, 2011 23:40 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
Je hebt geen half werk geleverd in EEN week, goed doorgewerkt |
Auteur: | pelle [ ma jan 03, 2011 23:59 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
goe doorgewerkt op een week tijd ik probeer mijn c 1500 ook in orde te houden |
Auteur: | Spieker [ di jan 04, 2011 0:07 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
T-Bob schreef: Je hebt geen half werk geleverd in EEN week, goed doorgewerkt Ik heb wel 4 dagen hulp gehad van een maat gelukkig. Anders moest de motor nu nog aangepakt worden denk ik. En er gingen nog wat dagen verloren omdat er zo nodig weer bier gedronken moest worden . Maar het is zeker opgeschoten. |
Auteur: | battie [ di jan 04, 2011 0:16 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
ziet er stukken beter uit zo succes met de rest van je lijstje, maar moet goedkomen als ik dit zo zie |
Auteur: | Steele [ di jan 04, 2011 3:16 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
Tja goed, bier drinken moet niet onderschat worden natuurlijk. Wel heel veel gedaan in 1 week, het ziet er allemaal direct beter uit, vooral onder je laadbak is het flink opgeknapt! |
Auteur: | Spieker [ di jan 04, 2011 20:44 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
Hierbij nog een paar foto`s Hier is de Lpg vulnippel achter de tankklep weg gewerkt. Oude plaats kan je nog zien onderin de foto. Hier de E-fan geïnstalleerd. Moet hem alleen nog even afstellen dat hij op de juiste temperatuur aanslaat. En nog een totaal plaatje van de machine kamer. |
Auteur: | T-Bob [ di jan 04, 2011 20:52 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
Dus je hebt geen benzine tank |
Auteur: | Spieker [ di jan 04, 2011 21:11 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
T-Bob schreef: Dus je hebt geen benzine tank Nee geen ontvetter in me truckie. |
Auteur: | kokkie [ di jan 04, 2011 22:41 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
goed bezig hilco. |
Auteur: | Ron Bood [ wo jan 05, 2011 16:15 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
goed gedaan spieker en voor je balancer heb ik wel een hulpstukje voor je. ron |
Auteur: | Spieker [ wo jan 05, 2011 23:04 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
DodgeViperTruck schreef: Ziet er allemaal weer toppie uit man en hoor of zie de GMC hier binnenkort wel weer door dorp stampe Rvs is besteld voor het uitlaatje dus hopelijk kan ik volgende week hem in mekaar bakken en weer rijden. Kan nu ook wel maar denk dat ik dan ruzie krijg met moeder en de buurt. Ron Bood schreef: goed gedaan spieker en voor je balancer heb ik wel een hulpstukje voor je. ron Dat is heel mooi Ron heb je toevallig ook het tooltje om hem er weer op te krijgen en dan bedoel ik geen hamer? |
Auteur: | Björn [ do jan 06, 2011 1:28 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
Erg veel werk gedaan in een week redde ik dat maar En je pakt hem ook gelijk goed aan |
Auteur: | bennyke [ do jan 06, 2011 1:53 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
ziet er allemaal Netjes ui zeg , vooral die vulnippel, start ie altijd op gas dan en niet op benzine, ???? |
Auteur: | Spieker [ do jan 06, 2011 13:59 ] |
Berichttitel: | Re: GMC Sierra 1989 |
bennyke schreef: ziet er allemaal Netjes ui zeg , vooral die vulnippel, start ie altijd op gas dan en niet op benzine, ???? Ja hij start altijd op lpg. Er zit ook totaal niets meer van het benzine gebeuren op of aan. Heb tot nu toe nog geen problemen hiermee gehad (op het gebroken kabeltje van de afsluiter na dan) en start net zo vlot als eentje op benzine. Als de motor slechter gaat starten of beroert gaat lopen duid dit er op dat er iets niet goed is. Kan iets stuk of vervuild zijn betekend gewoon dat ie weer een beetje onderhoud nodig heeft. Maarja dat heeft volgens mij iedere motor nodig maakt niet uit waar ie op loopt. Bleek ook toen ik de koppen er af had wat voor vette aangekoekte aanslag er op de inlaat kleppen en in de inlaat kanalen zat. Deze schoon gemaakt met als resultaat iets vlotter starten. |
Pagina 1 van 29 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |