KKop schreef:
Je projekt deed me denken aan een C10 uit 1967 waar Stacey David aan gewerkt heeft.
Nou dat is wel een compliment
maar dat kan je alleen doen als er inderdaag 30, 40K in wil steken.
als ik zo'n budget voor een hobby had gehad..poeh..
maar goed ik heb inmiddels niet stil gezeten. Bougie kabels zijn allemaal aangesloten en ik ga ervanuit dat het klopt.
gisteravond samen met een vriend van me lekker bezig geweest met de bedrading.
Zoals eerder vermeld heb ik dus via Prins Truck shop een “12 FUSES STANDARD CIRCUIT” van EZ WIRING gekocht en helaas in tegenstelling tot de naam, vind ik het niet zo EZ..
Ik had met name problemen om de oude stekkers van het contact en tellerunit aan te sluiten op de nieuwe bedrading. Daarnaast was het meegeleverde schema wat onduidelijk omdat het in stukken is gehakt op verschillende pagina’s en vrij summier omschreven.
Helaas ben ik ook niet echt een ster in het lezen van een electrisch schema, dus alles bij elkaar zag ik er behoorlijk tegenop.
Eerst de bedrading helemaal uitgelegd en het bestaat uit 4 delen: achter, voor, dashboard en motorruimte. Voor en achter zijn geen probleem, gewoon naar de verlichting.
De rmotoruimte spreekt ook redelijk voor zich, ik moest alleen even goed kijken hoe ik mijn dynamo aan zou sluiten. Die gekke amerikanen laten de laadstroom van je dynamo via het dashboard gedeelte lopen, mocht je een ampere meter aan willen sluiten… ik laat een tweede draad direct naar de accu lopen om zo effectief mogelijk te laden.
Hier het EZ Schema en ik voeg dus een extra draad toe tussen de dynamo en de accu
De draden van de stuurkolom sluiten mooi aan op de meegeleverde stekker.
Hier de achterkant van het contactslot en de foto van het EZ schema
Op het orginele schema, zitten toch een hoop meer connecties naar het contact slot, en dat vond ik erg verwarrend
wel mooi dat je een al ingekleurd orgineel schema online kan vinden. Maar ik snapte niet goed hoe je het moet lezen, waar draden de zekering kast ingaan en er dan weer uitkomen, knooppunten etc etc.
Maar gister dus met z’n tweeen een brainstorm sessie gehouden en om 2 uur ’s nachts hadden we het helemaal door.
Heb nog niet alles aangesloten, missschien dat ik morgen nog even tijd heb. Ik sluit het eerst gewoon aan, zonder draden op lengte te knippen of weg te werken, want ik wil eerst 100% zeker zijn dat het werk.
Ook heb ik nog wat nieuwe spulletjes binnen, zoals een nieuw voorraam
En wat klein spul zoals de rubbers voor de wissermotor, armpjes voor de verwarming regelaar en nieuwe tweedehands stekkers voor de tellerunit en contact.
Ik hoop snel een filmpje te kunnen posten over het starten van de truck..maar als iemand een electrisch schema heeft voor een IMPCO gas installatie