Het is nu zo apr 28, 2024 0:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 10:26 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
als je toch niet meer op benzine rijd, waarom steek je dan geen andere schakelaar die beter bij de tijdsgeest van de auto past?
ik heb 2 schakelaars gestoken, ééntje voor tank 1 en ééntje voor tank2.
ik kan dus alle bij afzetten, één aanzetten of beide aan. dat laatste helpt als je op de laatste dampen nog een tankstation aan het zoeken bent.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 23:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Bedankt voor je reactie en het type schakelaar doet niet ter zake, mij gaat het erom of het schema zoals ik het getekend heb gaat werken.

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 1:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
net nog eens hele topic doorgelopen, altijd knap om zien vind ik, dat je dat allemaal zelf kan... chapeau ! :thumbup:

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 8:25 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
ik denk wel dat het gaan werken.

ikzelf heb ook 2 tanken en daarvan komen ook maar 2 draden toe op mijn keuzeschakelaars. de massa van de tanken heb ik onderaan op het chassis vast gezet. waarschijnlijk bij u ook aangezien ge de zwarte niet meer vind.

de keuzeschakelaar vind ik maar een rare plaats.
u keuzeschakelaar is een type dat selecteerd of je op benzine of gas rijd. normaal moet die VOOR het veiligheidsrelais zitten, immers als je benzine selecteerd, mag het veiligheidsrelais, de afsluitklep van de verdamper en de tanken NIET bekrachtigd zijn.
mogelijk maken ze hiervan een probleem. zelf al heb je geen benzinetank. als ze nu de boel op benzine zouden selecteren, zou u afsluitklep en veiligheidsrelais niet uitschakelen.
daarom dat ik dan ook aanraade om die schakelaars te vervangen. kunnen ze niet zagen dat die op 'benzinestand' niet uitschakeld.

in mijn dodge heb ik zo een draaischakelaar die selecteerd of je benzine - gas - benzine+gas of OFF rijd. daarna zit het veiligheidsrelais en de afsluitklep. en daarachter zit mijn losse keuzeschakelaar om de tank(en) te selecteren. als ze bij mij de boel op benzine zetten schakeld alles van de gas dus wel uit en ik heb ook geen benzinetank of leidingen meer steken.(TIP: goeie anti-diefstal beveiliging. ik heb 'ergens' een onderbreking gemaakt in die voedingslijn van het veiligheidsrelais. als die onderbreker aangezet wordt, is de verdamper, gastanken en benzineafsluitklep DICHT).

die draad die naar je ontsteking loopt, is een controle of de motor wel draaid. als u motor zou stilvallen, is er geen ontsteking meer, veiligheidsrelais ziet dit en schakeld dan ook de gastoevoer uit. vandaar de naam 'veiligheidsrelais'


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 21:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
fcapri schreef:
....de keuzeschakelaar vind ik maar een rare plaats.
u keuzeschakelaar is een type dat selecteerd of je op benzine of gas rijd. normaal moet die VOOR het veiligheidsrelais zitten, immers als je benzine selecteerd, mag het veiligheidsrelais, de afsluitklep van de verdamper en de tanken NIET bekrachtigd zijn.
mogelijk maken ze hiervan een probleem. zelf al heb je geen benzinetank. als ze nu de boel op benzine zouden selecteren, zou u afsluitklep en veiligheidsrelais niet uitschakelen.
daarom dat ik dan ook aanraade om die schakelaars te vervangen. kunnen ze niet zagen dat die op 'benzinestand' niet uitschakeld.


Ahh ja omdat ze die twee pootjes aan elkaar gesoldeerd heben..goed punt ja.
Nou een schakelaar is het geld inderdaad niet, dus daar kan ik wel even een ander voor halen.
maar jij hebt dus zelfs 2 schakelaars, dat hoeft voor mij niet.

Ilan schreef:
net nog eens hele topic doorgelopen, altijd knap om zien vind ik, dat je dat allemaal zelf kan... chapeau ! :thumbup:


thanks, maar krijg wel een hoop hulp van anderen hoor..op het amerikaanse forum http://67-72chevytrucks.com/
vind je ook zó veel info, dat er bijna niet door heen te komen is.

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 06, 2014 11:58 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
ik heb 3 schakelaars.
eentje op de originele plaats om van benzine naar gas over te schakelen. of die verplicht is als je geen benzinetank hebt weet ik niet, t gat zit in het dashboard dus laat die zitten
Afbeelding

de keuzeschakelaar voor de tank zat er naast (t is ofwel de ene of de andere). die schakelaar had slecht contact waardoor de tank soms weer afsloot (niet leuk al rijdend)
had dan eerst een andere gemaakt hier in het midden bovenaan, maar uiteindelijk die middenconsole gebouwd met 2 losse tankmeters erin. in het gat bovenaan die middenconsole staat 2 klikschakelaars. voor elke tank eentje. ik kan nu 1tank aanzetten, alsook alle2 aan of uitschakelen aangezien ze ELK een schakelaar hebben
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 07, 2014 2:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
fcapri schreef:
ik heb 3 schakelaars

:shock:

Goed..ik kijk wel ff wat ik doe :) heb me iedergeval net suf gepiekerd over het aansluiten van mijn ruitenwissermotor, maar herinnerde me toen dat ik die orginele stekkers en bedrading van de schakelaar naar de motor nog heb liggen..dus morgen avond daar maar even mee kutten.

had ik al vermeld dat we het voorraam er ook "even" in gezet hebben? ..was wel een opgave.
om het rubber goed om het raam te krijgen vereist een handigheidje en toen een touw in de sleuf gelegd, raam op de sponning en rustig het rubber d.m.v. het touw naar binnen trekken. heeft 3 pogingen nodig gehad, maar hij zit erin.
foto's volgen. ik kan youtube aanbevelen voor gedetaileerde uitleg, is wel in het engels :)

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 23:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Nou bedrading van het gas aangesloten zoals ik het getekend had en de afsluiters gingen mooi open en dicht, dus dat was lekker. toen heb ik besloten mijn olie op peil te brengen en wat water in de radiator te gooien..want ik wilde hem testen
en ik heb er een filmpje van gemaakt. Het is in het engels gedaan zodat hij ook op het forum in Amerika kan..(hoop dat ik mezelf niet te veel voor lul zet)
https://vimeo.com/86941619

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 0:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Goed bezig, lekker gevoel he als het gewoon werkt :D

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 0:21 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
:thumbright: :thumbright:

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 2:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Ja het is heel lekker om hem weer te horen lopen, zeker omdat ik nog steeds m'n twijfels had over wat nou de nr1 aansluiting op de verdeler was en of er geen zekeringen zouden klappen door mijn draadboom kunsten..maar het werkte :)

Vandaag bezig geweest met het op maat maken van de bedrading en proberen netjes weg te werken. Contact slot, geen probleem, stuur kolom ook geen issues..kom ik bij mijn licht schakelaar en zie dat daar een stekkertje niet helemaal lekker is, dus ik wil hem eruit wippen..breekt de stekker gewoon! :twisted: dus maar op zoek naar een nieuwe stekker.
heeft iemand die toevallig nog liggen?

ben er trouwens nog niet helemaal met de draadboom, moet nog wat draden leggen naar mijn binnen en cargo verlichting. ook waren de draden van de achteruit lampen gewoon afgeknipt. the saga continu's.
oh en heeft iemand een idee wat voor een stekker je gebruikt om een "splice" te maken? ik moet nogal wat constant plus en massa kabels samen laten komen en vroeg me af wat de makkelijkste manier is om dat te doen.

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 10:31 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
massa: allemaal een oog geven, en die met een schroef op de cabine ofzo vastschroeven


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 12:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Ik heb het zo gedaan, busbar (noemen die dingen blijkbaar :-) ), direct met de massa op de batterij verbonden, en dan kun je vanop die busbar makkelijk aftakken. Voor de plus heb ik zelfde gedaan.

Spullen kun je kopen bij webshop Rick Donkers.

Afbeelding

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 14:55 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr mei 25, 2012 7:01
Berichten: 279
Woonplaats: Gistel, BE
Dat heb je zeer netjes gedaan!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 22:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Belgiquebasterd schreef:
Ik heb het zo gedaan, busbar (noemen die dingen blijkbaar :-) ), direct met de massa op de batterij verbonden, en dan kun je vanop die busbar makkelijk aftakken. Voor de plus heb ik zelfde gedaan. Spullen kun je kopen bij webshop Rick Donkers.



Zo! dat ziet er heel netjes uit ja, precies wat ik zoek!

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling