Het is nu za apr 27, 2024 23:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 26, 2013 2:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Sinds ik ben begonnen met het opknappen zitten de headers me eigenlijk niet lekker. Toen ik begon met slopen kwam ik erachter dat ze maar met 5 van de 8 bouten per kant vast zaten. Dit kwam omdat ze met normale 6-kant bouten vast zaten en deze dus op sommige plekken tegen de uitlaat buizen aan liepen. Door imbus bouten te gebruiken en wat gaten te ruimen kon ik de headers goed passend krijgen. Maar 100% blij ben ik nog steeds niet want ik ben wel een stukje van mijn linker draagarm af moeten slijpen en en 2 bougies zitten direct onder de uitlaatbuis (zie foto)
Afbeelding
Dus ik heb een tijd geleden al standaard spruitstukken gehaald, maar die paste links niet vanwege een rare stuurbekrachtigings slang..die mij veel te lang leek, maargoed ik had geen zin om hem te vervangen.
Afbeelding
Vorige week toch maar besloten men eraf te halen en toen ik toch bezig was dacht ik meteen de standaard spruitstukken erop te zetten. Wat denk je..past het links nog steeds niet!
Hij komt tegen de motorsteun aan en wijkt dan teveel om de gaten uit te lijnen.
Afbeelding
Afbeelding
Dus nu zitten de headers er weer op 

Verder bezig geweest met mijn verdeler..ik was namelijk zo slim geweest om mijn bougiekabels er allemaal af te halen, in de veronderstelling dat er wel een markering op de verdeler staat voor wat cilinder 1 is….Maar helaas er staat niets op.
Afbeelding
Dus na een beetje denkwerk besefte ik me dat als de motor op het BDP staat (bovenste dode punt) dat dan de rotor van de onsteking naar de eerste bougie punt moet wijzen..BDP kan je zien op de harmonic balancer als het streepje op de 0 graden zit.
Afbeelding
Cilinder 1 moet dan wel op op arbeid staan, dit heb ik gecontroleerd door even de klepdeksel eraf te halen en te kijken of de tuimelaars van cilinder 1 allebij speling hadden.

Maar, wat nou het vervelende is, is dat als de motor op bdp staat, de rotor van de onsteking precies tussen 2 bougie punten inzit op de verdeler…dus neem ik nou die ervoor, of erna..suggesties zijn welkom 

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 26, 2013 9:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Als ik me niet vergis moet je degene nemen die er net voor zit. Volgens mij wordt de brandstof ontstoken net voordat de cilinder het bovenste dode punt bereikt.

Er zijn trouwens op internet wel plaatjes te vinden van wat welke cilinder moet zijn op je HEI ontsteking. Ik heb hetzelfde probleem gehad destijds :laughing6:

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 26, 2013 9:58 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Wat ik vaak doe is de motor op 12 graden (in mijn geval draait ie op lpg) voor het BDP zetten en dan de ontsteking er in zodat de rotor ongeveer richting de eerste cilinder wijst (maakt eigenlijk niks uit waar ie heen wijst maar voor jezelf is dit makkelijker). Dan de verdelerkap er op passen en de ontsteking zo verdraaien dat de rotor in lijn komt met een contactpunt van de kap, dit is dan de eerste cilinder. Kap er op en de kabels met de klok mee aansluiten (in mijn geval 350 small block 18436572).

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 26, 2013 22:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Tnx Frozone en Spieker, dat zijn goeie tips!

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 01, 2014 2:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di nov 26, 2013 1:35
Berichten: 133
Je projekt deed me denken aan een C10 uit 1967 waar Stacey David aan gewerkt heeft. Zijn projecten zijn altijd 'over-the-top' en waarschijnlijk voor de leek onbetaalbaar, maar misschien heb je wat aan zijn lijst met bedrijven waar hij onderdelen heeft besteld:

http://staceydavid.com/projects/copperhead

Afbeelding

_________________
- Atlanta, GA - USA -
2014 Ram 1500 BigHorn CC
2020 Ram 1500 Limited CC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 2:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
KKop schreef:
Je projekt deed me denken aan een C10 uit 1967 waar Stacey David aan gewerkt heeft.

Nou dat is wel een compliment :) maar dat kan je alleen doen als er inderdaag 30, 40K in wil steken.

als ik zo'n budget voor een hobby had gehad..poeh..

maar goed ik heb inmiddels niet stil gezeten. Bougie kabels zijn allemaal aangesloten en ik ga ervanuit dat het klopt.
gisteravond samen met een vriend van me lekker bezig geweest met de bedrading.
Zoals eerder vermeld heb ik dus via Prins Truck shop een “12 FUSES STANDARD CIRCUIT” van EZ WIRING gekocht en helaas in tegenstelling tot de naam, vind ik het niet zo EZ..
Afbeelding
Ik had met name problemen om de oude stekkers van het contact en tellerunit aan te sluiten op de nieuwe bedrading. Daarnaast was het meegeleverde schema wat onduidelijk omdat het in stukken is gehakt op verschillende pagina’s en vrij summier omschreven.
Helaas ben ik ook niet echt een ster in het lezen van een electrisch schema, dus alles bij elkaar zag ik er behoorlijk tegenop.
Eerst de bedrading helemaal uitgelegd en het bestaat uit 4 delen: achter, voor, dashboard en motorruimte. Voor en achter zijn geen probleem, gewoon naar de verlichting.
De rmotoruimte spreekt ook redelijk voor zich, ik moest alleen even goed kijken hoe ik mijn dynamo aan zou sluiten. Die gekke amerikanen laten de laadstroom van je dynamo via het dashboard gedeelte lopen, mocht je een ampere meter aan willen sluiten… ik laat een tweede draad direct naar de accu lopen om zo effectief mogelijk te laden.
Hier het EZ Schema en ik voeg dus een extra draad toe tussen de dynamo en de accu
Afbeelding
De draden van de stuurkolom sluiten mooi aan op de meegeleverde stekker.
AfbeeldingAfbeelding
Hier de achterkant van het contactslot en de foto van het EZ schema
AfbeeldingAfbeelding
Op het orginele schema, zitten toch een hoop meer connecties naar het contact slot, en dat vond ik erg verwarrend
Afbeelding
wel mooi dat je een al ingekleurd orgineel schema online kan vinden. Maar ik snapte niet goed hoe je het moet lezen, waar draden de zekering kast ingaan en er dan weer uitkomen, knooppunten etc etc.
Maar gister dus met z’n tweeen een brainstorm sessie gehouden en om 2 uur ’s nachts hadden we het helemaal door.
Heb nog niet alles aangesloten, missschien dat ik morgen nog even tijd heb. Ik sluit het eerst gewoon aan, zonder draden op lengte te knippen of weg te werken, want ik wil eerst 100% zeker zijn dat het werk.
Ook heb ik nog wat nieuwe spulletjes binnen, zoals een nieuw voorraam
Afbeelding
En wat klein spul zoals de rubbers voor de wissermotor, armpjes voor de verwarming regelaar en nieuwe tweedehands stekkers voor de tellerunit en contact.
Afbeelding

Ik hoop snel een filmpje te kunnen posten over het starten van de truck..maar als iemand een electrisch schema heeft voor een IMPCO gas installatie

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 11:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Goed bezig!! 8)

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 16:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 19, 2013 21:14
Berichten: 291
Woonplaats: Bemmel
Afbeelding

dit is een schema voor t gas.
alleen je moet die injectie weg denken en daar de benzineafsluiter bij denken!!!

_________________
my Dodge is louder than your mommy last night...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 19:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Ted-Jan schreef:
dit is een schema voor t gas.
alleen je moet die injectie weg denken en daar de benzineafsluiter bij denken!!!



Topper, dank je wel! ik ga niet op benzine rijden, maar heb 2x 60L lpg achter liggen met een schakelaar waarmee ik tussen de tanks kan wisselen.

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 19:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Leuk om te zien en te volgen, respect! :headbang:

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 22:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 19, 2013 21:14
Berichten: 291
Woonplaats: Bemmel
heb gewoon ff gegoogled :wink:

zelf tekenen werd me te gek :lol:

ja dat kan natuurlijk ook wisselen tussen 2 tanks!

_________________
my Dodge is louder than your mommy last night...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 23, 2014 15:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di nov 26, 2013 1:35
Berichten: 133
Nu ik dit verhaal al een tijdje volg, viel me dit tijdschrift vandaag op in de supermarkt hier:

Afbeelding

_________________
- Atlanta, GA - USA -
2014 Ram 1500 BigHorn CC
2020 Ram 1500 Limited CC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 23, 2014 23:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
KKop schreef:
Nu ik dit verhaal al een tijdje volg, viel me dit tijdschrift vandaag op in de supermarkt hier:


vet! dat blad moet ik hebben :)

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 27, 2014 16:19 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 03, 2013 16:20
Berichten: 33
Woonplaats: Noord-Brabant
Steve-W schreef:
KKop schreef:
Nu ik dit verhaal al een tijdje volg, viel me dit tijdschrift vandaag op in de supermarkt hier:


vet! dat blad moet ik hebben :)



Daar heb ik ook wel interesse in :bounce:

_________________
Groetuh Robsøn

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 01, 2014 23:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Nog een vraagje over het onderstaande plaatje..hoe zou het eruit zien als ik geen benzine tank heb, maar 2 gas afsluiters?
Afbeelding
Dat was en is mijn situatie, ik rij alleen op gas. maar ik heb maar 1 veiligheid relais..dus zie ik niet helemaal hoe de schakeling loopt.
van beide tanken komt van de afsluiter een rode en zwarte draad, dat wordt ergens samen gevoegd (nog niet uitgezocht waar..) en voor heb ik nog 1x rood, 1x zwart en 1x bruin over. als ik rood tegen de + van de accu druk klikt afsluiter 1, met bruin klikt afsluiter 2...waar is die zwarte draad dan voor als de tank(s) zelf al voor massa zorgen?
ik heb overgins deze schakelaar, waar een van de vorige eigenaren al wat aan de schakelaar gesleuteld heeft omdat de benzine tank niet meer gebruikt werd.
AfbeeldingAfbeelding
maakt het uit welke pootjes ik gebruik voor ingaand of uitgaand?
dan nog een vraag, die draad waar bobine bij staat, is dat de plus naar de bobine die ik onderbreek? of is dat een draad die terugkomt van de bobine?
nu heb ik geen bobine, wat ik heb een HEI ontsteking..dus..?

ben ik even in Visio bezig geweest...klopt hetgeen ik getekend heb:
Afbeelding

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 102 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling