Het is nu za apr 27, 2024 15:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 23:49 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Steve-W schreef:
Belgiquebasterd schreef:
Ik heb het zo gedaan, busbar (noemen die dingen blijkbaar :-) ), direct met de massa op de batterij verbonden, en dan kun je vanop die busbar makkelijk aftakken. Voor de plus heb ik zelfde gedaan. Spullen kun je kopen bij webshop Rick Donkers.



Zo! dat ziet er heel netjes uit ja, precies wat ik zoek!


Als je die busbar dingen koopt, koop er gelijk de juiste maat krimpoogjes bij. Een deftige krimptang is IMO ook een must, het verschil in kwaliteit van krimpen tussen een deftige tang en zo'n bouwmarkt rommeltang is echt hemelsbreed.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 21, 2014 0:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Belgiquebasterd schreef:
Als je die busbar dingen koopt, koop er gelijk de juiste maat krimpoogjes bij. Een deftige krimptang is IMO ook een must, het verschil in kwaliteit van krimpen tussen een deftige tang en zo'n bouwmarkt rommeltang is echt hemelsbreed.


goeie tip over de oogjes en ik heb zo'n soort tangen set:
Afbeelding
Afbeelding

is inderdaad een vaste de beste investeringen die ooit gedaan heb qua gereedschap.
Ook een soldeerbout en goede(!) soldeer is er handig.

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 2:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Weer bezig geweest met de bedrading, Ik was vergeten dat er nog draden in moesten voor de binnen en cargo verlichting :)
Ook wat pluggen gekocht via rick donkers electronics, omdat de EZ wiring set op sommige punten idioot lange draden heeft, wil ik ze mooi inkorten.
ook op aanraden van een forum lid een powersplitter gekocht, zodat je de constant plus, of geschakelde plus vanuit 1 punt hebt zonder dat je de draden iedere keer moet splitten. hij lijkt klein, maar is 13cm lang (klinkt als een slecht tekst :) ) dus ik moet ff kijken waar ik die ga plaatsen.
Afbeelding

Toen wilde ik toch even oefenen met het splitten van een draad nadat ik op youtube een heel mooie filmpje had gevonden
eerste poging:
Afbeelding
Afbeelding

tweede poging:
Afbeelding
Afbeelding

Gawd.. I kan niet naar deze foto's kijken zonder te lachen..I NEED HELP :) Maar de soldeer was ook niet helemaal schoon en spetterde nogal.
Afgezien van het feit hoe het eruit ziet, is het wel sterk want hier hang ik eraan met mijn volle 90KG
Afbeelding

Toen wilde ik even wat anders, dus heb ik mijn verwarming uit elkaar gesloopt. nu weet ik niet 100% of de motor al werkte toen ik de truck kocht, maar als ik een plus op de connector zet en een massa tegen de body, moet dat ding toch gewoon werken?
Afbeelding


Ook begon mijn bovenste waterslang te lekken nadat ik de motor vorige week gestart had; *Shock and Awe*
Afbeelding
wat zijn die witte klonten?

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 11:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
volgende keer soldeerbout tegen de kabel houden tot het soldeer smelt en dan NIEUWE soldeer toevoegen met harskern. je zal dan mooi vertinde en samenvloeiende kabels hebben.
bovenstaande is echt NOGO bij mij. best nog wat oefenen en misschien een sterkere soldeerbout nemen? lijkt mij dat die de kabels niet warm genoeg krijgt om het soldeer goed te laten vloeien. als ik er aan denk, neem ik vanavond een stuk draad en doe ik hetzelfde met fotos (misschien filmke)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 11:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Truuk is dat je koperdraadjes warm genoeg moeten krijgen om de tin te doen smelten. Van je foto afgaande lijkt dat je het tin op je bout hebt gesmolten en dan 'gedrupt' hebt op de draden.

Ik hou altijd men bout tegen onderkant draden, tin tegen de bovenkant, dus geen direct contact tussen tin en bout. Dan krijgen de draden warm genoeg om tin te smelten en vloeit hij heel mooi uit. Idd zoals Fcapri zegt, best soldeertin gebruiken met hars in, dat hars helpt enorm bij het uitvloeien van de tin. Ook moet je bout warm genoeg krijgen om de draden warm te doen krijgen, te warm is dan ook weer niet goed want dan smelt de mantel van de draadjes.

Kan het niet zien op je foto maar gebruik je tape of krimpkous om af te werken? Een krimpkous is volgens mij beter en kan nooit versterven zoals de lijm op sommige tapes. Is ook veel properder IMO, bestaan zelfs van die Dymo printtoestellen die op krimpkous kunnen printen, dan wordt het helemaal mooi en overzichtelijk :-)

vond deze op youtube en kun je zien wat ik bedoel


_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 19:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
ja dat filmpje had ik ook gezien, vandaar dat ik het ging oefenen (het waren oefen draadjes) maar als ik het soldeer pisteel aan de onderkant tegen de draden hield wilde het soldeer niet een smelten, terwijl de draden naar mijn mening veeeel te heet worden, ze slaan helemaal wit uit!

Misschien dat ik vanavond nog ff naar de loods ga om nog wat te oefenen. Ben nu babysitter, mijn vrouw is de hort op met vriendinnen

[offtopic] (ik zie dan wel meteen een lesbische scene voor me in een bubbelbad...)[/offtopic]

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 21:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Steve-W schreef:
ja dat filmpje had ik ook gezien, vandaar dat ik het ging oefenen (het waren oefen draadjes) maar als ik het soldeer pisteel aan de onderkant tegen de draden hield wilde het soldeer niet een smelten, terwijl de draden naar mijn mening veeeel te heet worden, ze slaan helemaal wit uit!

Misschien dat ik vanavond nog ff naar de loods ga om nog wat te oefenen. Ben nu babysitter, mijn vrouw is de hort op met vriendinnen

[offtopic] (ik zie dan wel meteen een lesbische scene voor me in een bubbelbad...)[/offtopic]


Waarschijnlijk verkeerd soldeertin dan, smeltpunten enzo kunnen verschillen. Of te dikke tindraad, dat kan ook.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2014 21:28 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
ff met soldeer de punt van de bout aantikken terwijl die tegen de kabel zit zodat er een tinverbinding tussen bout en koperdraad zit. eens alles vloeit, tin langs boven toevoegen en alles zal mooi vertind worden.

heb je tin met harskern in het midden (electronica tin)? heb je soms recent die tin gekocht (mogelijks loodvrij en die smelten vaak rond de 400° terwijl oude loodhoudende tin al smelt vanaf 240°)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2014 16:58 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di nov 26, 2013 1:35
Berichten: 133
Was in de boekhandel, en...

Afbeelding

Afbeelding

_________________
- Atlanta, GA - USA -
2014 Ram 1500 BigHorn CC
2020 Ram 1500 Limited CC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2014 23:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
fcapri schreef:
.... heb je soms recent die tin gekocht (mogelijks loodvrij en die smelten vaak rond de 400° terwijl oude loodhoudende tin al smelt vanaf 240°)


als ik de soldeerbout onder tegen de draad aanhoud en het soldeertin bovenop de draad smelt het idd niet. het is wel soldeer met een harskern

was van het weekend bezig en ik kwam erachter dat in de EZ wiring set helemaal geen bedrading zit voor de achteruitrij verlichting..natuurlijk heb ik de kabelboom al netjes in een krimpkous gezet, dus was ik bang dat ik een losse draad weer naar achter moest voeren. Gelukkig zit er in de boom naar achter ook een draad voor een tankmeter die ik niet nodig heb, dus kan ik die gebruiken.

verder heb ik de bekabeling naar de motorruimte helemaal afgerond naar de motorruimte, koplampen aangesloten en ik mis een stadslicht houdertje rechts.
Afbeelding
Ben toen aan de slag gegaan met de gear selector. zoals ik al eerder heb vermeld had de truck eerst een floorshifter, maar aangezien ik dat niet wil bouw ik hem weer terug naar columnshift. ik heb wat stangen en beugels, maar het komt allemaal net niet uit. Gelukkig zag ik dat ze bij LMC een mooie schakelset verkopen. het is de onderste set
Afbeelding

Ook meteen een nieuwe thermostaatmond gekocht om mijn nieuwe radiatorslang op aan te sluiten..kom ik erachter dat er geen thermostaat in zit, maar meer van die rare witte troep. dus ik wat spul van JB kopen waar je de boel mee kan spoelen.
Afbeelding

Maar waar ik het meest van baal (tijdens een restauratie zal je natuurlijk altijd tegenslagen krijgen :) ) echt van baal is dat er blijkbaar tech verschil zit tussen de oude en de nieuwe cabine! mijn oude cabine (1969) had geen airco, de nieuwe cabine (1971) had airco.. er zitten dus grotere gaten in het schutboard waardoor mijn oude heater core niet alles afsluit.
Afbeelding
deze zag ik niet aankomen en ik kan bijna niet geloven dat er twee verschillende uitvoeringen zijn van een cabine??
Maargoed..dat lossen we ook wel weer op.

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2014 23:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 13:35
Berichten: 101
Woonplaats: Hoofddorp
Mijn gaspedaal is alleen een armpje, zonder pedaal. het lijkt alsof deze is afgezaagd..dus heb ik even een kartonnen mal gemaakt om te kijken hoe ik er een plaatje aan vast ga maken.
Afbeelding

ook even mijn oude uitlaten onder handen genomen, die zagen er zo uit en zoals eerder vermeld heb ik persoonlijk niets met sidepipes
Afbeelding
dus lekker de haakse slijper erin gezet en heb nu twee losse cherrybombs; iemand interesse? mag zo afgehaald worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de bekabeling in de cabine is nog steeds een zooitje, maar ik wacht nog even op want onderdelen en dan kan ik dat ook mooi weg stoppen
Afbeelding

ik werd via via gewezen op deze site voor uitlaten
en ik wil zelf wat gaan bouwen, dus ik heb ff een schemaatje getekend:
Afbeelding
Mijn headers hebben een collector die 2,5" is en ik laat die twee pijpen samen komen in een collector die naar een 3" pijp gaan met een demper er tussen.
tenzij iemand een zwaarwegende technische reden kan vinden om dit niet te doen, gaat dat hem worden, dus wordt het een enkele 3" pijp aan de rechterkant omdat mijn vul openingen links zitten.

_________________
1969 C10, 283ci/TH350 1972 GMC Cab and doors, 1973 crossmember
1959 C60 261/3ott


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 107 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling