Het is nu do apr 18, 2024 9:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 21:27 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
En was de compressie nog goed? Of zijn er serieuze maatregelen nodig?

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 22:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Ja de compressie was gelukkig op alle cilinders nagenoeg gelijk, allemaal rond de 11 kg/cm2 dus nee er hoeven geen drastische maatregelen getroffen worden :D

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 13, 2010 16:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
Dat is mooi joost ,een mooie compressie :)
Het is idd een goed idee om de kleppen even goed te bekijken, kan je een hoop narigheid besparen

ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 13, 2010 23:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
hey Ron :) :)
Hoe gaat het inzake jouw truck?

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 14, 2010 0:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Ron Bood schreef:
Dat is mooi joost ,een mooie compressie :)
Het is idd een goed idee om de kleppen even goed te bekijken, kan je een hoop narigheid besparen

ron



heey Ron,

ja ben zeker blij met de compressie en het is zeker de moeite waard om de koppen er even af te trekken, zat eerst nog te twijfelen of ik het zou doen of niet maar na ons gesprek en reactie van andere mensen moet ik het toch maar eve doen. Ene thanks ! voor de hulp tot dusver :)

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 20, 2010 23:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Hier weer wat nieuwe foto's, inmiddels is de voorwielophanging er aan beide kanten af en binnenkort moet ook de achteras eraan geloven en alle rem en brandstof leidingen en dan naar de zandstraler met dat ding :)

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 1:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Gaat netjes komen Joost :thumbright:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 11:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
Dit is het betere sloopwerk joost :mrgreen:
Ga je stralen bij de buren? kom wel eens kijken bij je

ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 18:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Ron Bood schreef:
Dit is het betere sloopwerk joost :mrgreen:
Ga je stralen bij de buren? kom wel eens kijken bij je

ron


Ja dit is inderdaad het beter sloopwerk :D, en ja ik ga te stralen bij Timmer is wel zo makkelijk en je ben altijd welkom

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 18:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Charger69 schreef:
Mooi dan gaat het naderhand weer allemaal nieuw uitzien 8)


En ja Guido dat is wel de bedoeling, dat hij er straks weer gelikt bij staat 8)

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 17:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 18, 2009 9:19
Berichten: 117
Woonplaats: Utrecht
Wow dat ziet er zeker goed uit. Netjes gedaan en snel ook nog eens.

Nog tips voor mij?
Want ik ben van plan om mijn camino ook op te gaan knappen. (69'er) en ik had het ongeveer hetzelfde bedacht zoals jij het doet. Eerst de voorzijde uit elkaar halen, alle losse delen (voorpanelen, deuren, losse beplatingen) er af te halen en die als eerste aan te gaan pakken. Pas als die klaar zijn (roestplekken aangepakt en in de epoxy primer gezet) dan pas verder te gaan met de body. Of zou je zeggen: "eerst helemaal uit elkaar halen en beginnen bij het chassis" (stralen en opnieuw verven?) Ik heb namelijk 0 ervaring met het werken aan een auto.

Mocht je trouwens nog van plan zijn om er een clean looking camino zonder chrome moldings van te maken dan heb ik wel interesse in jouw body side moldings vanaf de deuren naar de achterbak als ze nog in goede conditie zijn. (dit zijn de strips die langs de zijkant van je auto lopen) aangezien een 70ér dezelfde achterkant heeft als een 69'er.
en ga je de airco er ook in laten zitten of delete je deze? (bij deleten, laat mij het weten, want in dat gebied mist mijn airco auto ook wat onderdelen ha ha)

Ik ga dit topic zeker volgen.

groeten rogier

_________________
Light blue 1969 Chevrolet El Camino, Malibu 350ci, nickname: "Blue Bird"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 23:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
69elCamino schreef:
Wow dat ziet er zeker goed uit. Netjes gedaan en snel ook nog eens.

Nog tips voor mij?
Want ik ben van plan om mijn camino ook op te gaan knappen. (69'er) en ik had het ongeveer hetzelfde bedacht zoals jij het doet. Eerst de voorzijde uit elkaar halen, alle losse delen (voorpanelen, deuren, losse beplatingen) er af te halen en die als eerste aan te gaan pakken. Pas als die klaar zijn (roestplekken aangepakt en in de epoxy primer gezet) dan pas verder te gaan met de body. Of zou je zeggen: "eerst helemaal uit elkaar halen en beginnen bij het chassis" (stralen en opnieuw verven?) Ik heb namelijk 0 ervaring met het werken aan een auto.

Mocht je trouwens nog van plan zijn om er een clean looking camino zonder chrome moldings van te maken dan heb ik wel interesse in jouw body side moldings vanaf de deuren naar de achterbak als ze nog in goede conditie zijn. (dit zijn de strips die langs de zijkant van je auto lopen) aangezien een 70ér dezelfde achterkant heeft als een 69'er.
en ga je de airco er ook in laten zitten of delete je deze? (bij deleten, laat mij het weten, want in dat gebied mist mijn airco auto ook wat onderdelen ha ha)

Ik ga dit topic zeker volgen.

groeten rogier


Heey Rogier,

Ten eerste mooi auto heb je :) en bedankt !

Tja heb ik nog tips voor je ? Ik begon inderdaad eerst met het demonteren van de voorkant toen ik daar mee klaar was begon ik binnen het dashboard, deuren, ramen, en alles wat daar bij hoort demonteren.
Toen begonnen met de body los te halen, dat was een makkie stuk of 12 bouten en je tilt zo die body eraf, daarna heb ik pas de motor eruit gehaald vond ik makkelijker.
En de bedoeling is inderdaad helemaal kaal, chassis laten stralen opnieuw in de coating enz.. en dan weer van voor af aan het chassis weer opbouwen, en daarna de motor beet pakken en de body als laatst.
En nul ervaring aan auto's is niet erg je leert het vanzelf, er zijn zat mensen op het forum die het ook hun zelf hebben aangeleerd, Een Haynes autoboek is misschien wel handig voor je staat in grote lijnen in hoe het allemaal in mekaar zit, en als je er niet uitkomt ken je het gewoon vragen :D.

En die side moldings zijn nog in een redelijke staat zal en zullen niet terug gemonteerd worden ik zal binnenkort wel eve foto's naar je sturen, en ook die airco gaat eraf dus je moet maar zeggen wat je nodig heb ( hou je er wel rekening mee dat het misschien aangepast moet worden naar een ander type gas 143a maar weet het niet zeker ).En nog een TIP veel foto's maken van wat je los haalt en alle schroefjes en boutjes bij het onderdeel houden zodat je een beetje knap overzicht houdt.

Gr Joost.

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 0:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 25, 2009 13:14
Berichten: 709
Woonplaats: south-netherlands
kijk, dat is nog eens opknappen, geen half werk precies. Blijven volhouden, en dat wordt een nette auto zo te zien :thumbup:

_________________
What do I feel when killing a terrorist? RECOIL !!

Marines never die, they regroup in hell !!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 13:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Chassis is nu kaal, en gaat volgend weekend naar de straler samen met de binneschermen, front panels en diverse wielophanging delen.

Afbeelding

Gr Joost.

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2010 13:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Vond gister nog wat bak en braad werk onder een dikke laag bagger, hij is fijn :shock:

Afbeelding

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling