Het is nu vr apr 26, 2024 2:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 18:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Als je nog een orginele dynamo heb, vervang hem dan voor een dynamo uit een Volvo 940.. (Kost ongeveer 3 tientjes op de sloop)
Ben je gelijk van die externe spannings regelaar af :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 23:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
JaapMopar schreef:
Goed bezig mannen!! Top dat onze Patrick dat even allemaal doet samen met jou Tim :thumbleft: Komy wel goed, die W200 tjes lopen altijd, is degelijk spul :D


Het is meer dat Patrick het moeilijke werk doet en ik de spullen aangeef hoor. Ik kan wel beetje schroeven maar snap niks van elektra en maar weinig van motortechniek. :oops:
Denk dat ik zonder hulp er niet veel aan gedaan had deze weken maar nu gaat het ineens weer hard de goede kant op. :bounce:

De dynamo is goed, heb ik laten reviseren. Spanningsregelaar is nieuw, dus het zal in de bedrading zitten.
Vandaag niks aan kunnen doen, maar morgen weer verder met de bedrading enzo.

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 22:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Probleem gevonden; uitgefikte kabelverbinding in de fusible link.
Dat werkt ook weer nu, volgende punt op de agenda is dat de vervroeging niet goed zit/ verdeler versleten is.

Dat zoeken we van de week verder uit, eerst maar weer een filmpje met wat gasgeven deze keer:

http://www.youtube.com/watch?v=1kZOE5x- ... video_user


:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

En picje vd voorruit, doet me denken aan Arnhem paar jaar terug. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Maar mischien dat ie dan toch een stuk omhoog moet, ik zit er nu het eind in zicht is meer en meer over te denken om hem te verhogen eigenlijk. Al hoop ik daar minder dan 5 jaar over te doen natuurlijk. :roll:

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 2:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Wel, we krijgen hem niet lager in de toeren. :roll:
Van alles geprobeerd, maar stationair blijft het geval veels te hoog lopen. Met co meter erbij netjes terug gedraaid maar dan slaat hij af of start niet meer, dus dan blijft er alleen valse lucht over als dader?
Kleppenplaat zit dicht, co goed, ontsteking staat goed............ :dontknow:

Blok werd ook enorm heet als hij even gelopen had, thermostaat die erin zat eruit gehaald en die gaat gewoon niet open (nieuwe thermostaat, maar hij wil niet open, ook niet in pannetje water) dus voorlopig maar even zonder draaien denk ik.
Verder vandaag begonnen de mixer en het klepgedeelte weer uit elkaar te halen om valse lucht uit te sluiten maar het zit allemaal zo goed vast dat het niet meer los wil. Lijkt me ook sterk dat dat het probleem is maar goed. Om het uit te sluiten toch maar uit elkaar en weer opnieuw opbouwen.

Tot ik de remmen gefixt heb valt ook niet te zeggen of er zo wel mee te rijden is natuurlijk. Als het niet anders is rij ik er zo wel mee. Start direct op lpg, loopt netjes in de "D" en pakt gruwelijk op als je gas geeft. 8)
Het zou alleen mooier zijn als ie wat netter stationair zou draaien, op deze manier kan ik elk jaar m'n blok reviseren ben ik bang.
Komt goed....deze week salarisweek dus dan ik weer een beetje erin investeren, ben enorm benieuwd of mijn Dotsje uiteindelijk m'n Mercury voorbij gaat in bekeuringen. :mrgreen:

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 22:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Goed, de bak schakelt nog niet netjes, elektra werkt nog niet op en top, remmen doen het maar half maar zulke details konden me niet tegenhouden:




:headbang: :violent1: :love4: Etc.

Afgelopen week samen met Patrick (The Dodge Whisperer :mrgreen: ) de boel weer in elkaar gezet en afgesteld, loopt nu stukken beter. Probleem met de hoge toeren was dus valse lucht omdat iemand :roll: de pakking naast de pakking had gelegd. Achja.

Afbeelding

Remmetjes doen, automaat gaat elke keer beter dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over, start nog niet goed dus dat moet nog even gebeuren, voorkant netjes in elkaar zetten, paar stukjes opnieuw spuiten die in de loop der jaren beschadigd zijn, als ik geld over heb verhogen, andere banden erop, rollbar erop, sidebars spuiten en eronder zetten, achterbumper spuiten en eronder zetten, nieuwe lampen zoeken, kenteken terug erop en pasta: Klaar!
Net op tijd voor de winter hoop ik.Hoewel ik dan toch ook even de kachel zal moeten maken denk ik. :toothy9:

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 9:01 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Hehe de aanhouder(s) wint zo zie maar weer :D mooi dat je straks eindelijk de weg mee op kunt jonghe :thumbup:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 9:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 01, 2008 20:15
Berichten: 4688
Woonplaats: ergens bij uden
[quote="Steele"]

Afgelopen week samen met Patrick (The Dodge Whisperer :mrgreen: ) de boel weer in elkaar gezet en afgesteld, loopt nu stukken beter. [quote]

whahahaaa klinkt ook goed "Patrick The Dodge Whisperer"

goed bezig maneuhh !

_________________
theo
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 12:07 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Mooi dat het allemaal gelukt is :thumbright:

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 21:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Thanks iedereen, vandaag met een maatje de remmen ontlucht dus dat is ook weer klaar.
Maar goed ook, want hoe meer ermee gereden word hoe beter de automaat schakelt. Afgelopen donderdag had ik alleen 1 en dan niks, vrijdag al 1 en 2, etc.
Als ik zo nog een week doorga heb ik er 10, of zou dat niet zo werken. :mrgreen:

Goed dat de remmen gedaan zijn want het rijd steeds harder. Zeker als een zeker forumlid het stuur overneemt maar daar zijn geen opnames van......... :shock:




Aan de andere kant; starten gaat alleen maar slechter, niet beter. Als hij warm is loopt ie supernetjes, mischien weer iets te hoog in de toeren maar loopt toch lekker en start ook goed maar als hij even heeft gestaan wil alleen remmenreiniger nog helpen.
Daar komen we vast wel weer uit denk ik. Toch weer een stukje verder gekomen de afgelopen week, ben ik blij mee. :bounce:

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 23:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Wel, het einde nadert. (en de Dodge is ook bijna klaar) dus tijd om aan de dingen te werken die in het proces verkeerd zijn gegaan.
Schakelmechanisme werkte niet super dus met wat vulringen de boel strakker gezet en slangetje van de automaatkoeling opnieuw gemaakt want lekte beetje.
Verder met een deur die me al een tijde irriteert: om die goed af te stellen maar de neus er weer af gehaald, dit weekend beetje schoonmaken en spuiten, en komende week word de boel netjes opgebouwd door twee plaatwerkers die bij me werken.
Ik heb het destijds allemaal maar "koud" erop geschroefd vanwege de verhuizing van het werk en als het nu niet gebeurt is de kans groot dat het nooit meer gebeurt. Als ik er eenmaal weer mee rij haal ik hem niet zo snel meer uit elkaar. :roll:
Kan ik ook mooi de diverse dingen reparen die in de loop der jaren beschadigd zijn, krasje hier, stukje vergeten daar.

Afbeelding

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 15:55 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Alles komt goed Tim! :wink:
Alleen al die kleine dingen gaat een hoop tijd inzitten.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 23:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Klopt, weekje verder en toch mooi wat spul schoon kunnen maken en gespoten.
Plaatwerkers zijn vandaag alvast begonnen de boel weer in elkaar te zetten, maken ze zondag af.
Je kunt toch zien dat dat een vak apart is, met wat geschroef en gehamer hebben ze het nou voor elkaar dat de deur wel goed sluit. 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er toch weer elke week stukje beter uit. Hopelijk zit ie zondag weer in elkaar, ik wil weer rijden! :D

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling