Het is nu do apr 25, 2024 8:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 23:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Goed, hij start ondertussen.
Ik had zoals de boeken zeggen eerst maar geprobeerd de boel rond te gooien zonder bougies om te kijken of er oliedruk was, maar dat was niet zo.
Mari van WOVU Veghel wist raad door eerst de gaten rond de filter vol te pompen, en daarna te starten.
Starten lukt wel maar lopen doet hij nog niet, zit hem waarschijnlijk in een tekort aan lpg.
Een throttleplate alleen heeft geen stelschroef, dus ga ik eerst de luchtchoke etc aansluiten en dan verder kijken.
Afgaande op de klappen die hij gaf tijdens het starten (loopt 1 tot 3 slagen) maakt hij bijzonder veel herrie, precies zoals ik hoopte. :mrgreen:

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 18:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 14, 2009 23:56
Berichten: 542
Woonplaats: Druten
ben benieuwd hoe die straks loopt

_________________
A car is a car. A truck is a truck.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2012 23:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Al meer dan 1 jaar heb ik er dus niks aan gedaan zie ik nu. :oops:
Start nog steeds niet, heb er een benzine carburateur opgezet om dat eerst maar te proberen maar nog niet mee verder gegaan.
Er klopt of iets niet met de motor zelf, of de elektra van de lpg installatie is niet goed. Ik heb ook al die tijd al een plus over, die eerst ergens in de buurt van de afsluiter moet hebben gezeten maar weet niet waar.
Probleem is naar mijn idee dat het al niet klopte toen ik hem uit elkaar haalde, want er was bijv. geen ontstoring voor de lpg. Dan krijgt hij dus altijd gas als het contact aanstaat, ook al loopt de motor niet.
Ik heb dat uit elkaar gehaald, weer terug proberen te bouwen zonder te weten wat wat is en daarna hebben er mensen aangezeten die het weer hebben geprobeerd te maken zoals het hoort, niet zoals het was.
Dus het plan was om eerst op benzine te starten om dat verhaal even te vergeten en als hij dan eenmaal loopt alle lelektra eruit te halen en opnieuw gas in te bouwen.

Wel de achterbumper er afgehaald omdat ik de bumper die ik van mijn fordje had gesloopt erop wil zetten.

Afbeelding

Verder herhaaldelijk op het punt gestaan een andere w te kopen en dit verhaal in z'n geheel in de ijzercontainer te gooien, maar ja. Het blijft toch je Dodge he. :lol:

Meest recente pic van het ding:

Afbeelding

Juli vorig jaar. Niet veel veranderd ondertussen, alleen staat nu wat meer in de hoek weggeduwd omdat hij in de weg staat.
Mischien dat hier weer posten helpt om het onderhand eens af te gaan maken.

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 22:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2008 17:38
Berichten: 635
Woonplaats: Almere
Zoveel werk erin en dan het laatste stukje niet afmaken? Noway. 8)
Misschien even monteur naar de motor/bedrading/ontsteking kijken.
Ik zie niet wat je precies aan de motor gedaan heb, maar onderweg kan er een foutje in geslopen zijn.
Distributieketting losgeweest? Ontsteking eruit gehad? Koppen losgehad?

Distr.ketting moet op merktekens teruggezet worden.
Ontsteking moet "op tijd" gemonteerd, 180graden fout is zo gebeurt. En uiteraard de kabels op de juiste volgorde en richting.
Koppen los geweest, moeten de kleppen gesteld worden (1 malig bij hydraulische).

_________________
Afbeelding
http://www.vdbraak.nl http://www.getparts.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 21, 2012 22:43 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
chiel schreef:
Koppen los geweest, moeten de kleppen gesteld worden (1 malig bij hydraulische).


Hallo Chiel, zou je eens willen proberen mij uit te leggen hoe je hydraulische kleppen stelt? ik heb dat nog nooit gehoord?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 22, 2012 13:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
chiel schreef:
Zoveel werk erin en dan het laatste stukje niet afmaken? Noway. 8)
Misschien even monteur naar de motor/bedrading/ontsteking kijken.
Ik zie niet wat je precies aan de motor gedaan heb, maar onderweg kan er een foutje in geslopen zijn.
Distributieketting losgeweest? Ontsteking eruit gehad? Koppen losgehad?

Distr.ketting moet op merktekens teruggezet worden.
Ontsteking moet "op tijd" gemonteerd, 180graden fout is zo gebeurt. En uiteraard de kabels op de juiste volgorde en richting.
Koppen los geweest, moeten de kleppen gesteld worden (1 malig bij hydraulische).


Ehja, de motor. Die is helemaal gereviseerd, koppen gevlakt en nieuwe kleppen erin, krukas afgedraaid, nieuwe nokkenaslagers, vriespluggen vervangen en cilinderwanden opnieuw geruwd (? weet niet hoe dat heet) dat is allemaal gebeurd door een motorrevisiebedrijf, toen zelf opgebouwd met nieuwe nokkenas, nieuwe distributie, nieuwe krukaslagers, zuigerveren, oliepomp etc.
Zou dus goed kunnen dat er iets mis is gegaan daarmee, ik heb alles uit een boekje stap voor stap gedaan omdat ik nog nooit een motor heb gebouwd. :oops: :roll:

Ontsteking heb ik er zelf niet ingezet, die kan ook verkeerdom staan. Zal met het boek erbij wel opnieuw doen.

Monteurs zijn er wel bij geweest, maar met te weinig tijd om het af te maken en dan weet de volgende weer niet wat de ander gedaan heeft.
Mijn eigen schuld natuurlijk, ik had met de oude intake enzo de boel gewoon weer aan de gang kunnen brengen en dan ombouwen naar lpg maar wilde alles tegelijk doen.
Plan is nu voorlopig om op benzine te starten, als het dan loopt zit het probleem in de bedrading van de lpg, zoniet in de motor zelf. Dat roep ik alleen al maanden, moet ik nu echt eens gaan doen.

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 22, 2012 22:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2008 17:38
Berichten: 635
Woonplaats: Almere
BusBart schreef:
chiel schreef:
Koppen los geweest, moeten de kleppen gesteld worden (1 malig bij hydraulische).


Hallo Chiel, zou je eens willen proberen mij uit te leggen hoe je hydraulische kleppen stelt? ik heb dat nog nooit gehoord?


Bij Dodge weet ik het niet zeker maar bij Chevy moet je afstellen nadat de koppen zijn losgweest.
Zitten ook gewoon stelmoeren op. 1 cylinder op tuimelen zetten, tegenoverliggende (verdeelkap) afstellen ,
spelingsvrij en dan 90 graden extra zodat de lifter iets ingedrukt word.

_________________
Afbeelding
http://www.vdbraak.nl http://www.getparts.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 12:15 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
chiel schreef:
BusBart schreef:
chiel schreef:
Koppen los geweest, moeten de kleppen gesteld worden (1 malig bij hydraulische).


Hallo Chiel, zou je eens willen proberen mij uit te leggen hoe je hydraulische kleppen stelt? ik heb dat nog nooit gehoord?


Bij Dodge weet ik het niet zeker maar bij Chevy moet je afstellen nadat de koppen zijn losgweest.
Zitten ook gewoon stelmoeren op. 1 cylinder op tuimelen zetten, tegenoverliggende (verdeelkap) afstellen ,
spelingsvrij en dan 90 graden extra zodat de lifter iets ingedrukt word.


Hoi Chiel, Maar weet je dan wel zeker dat je Hydraulische kleppenstellers hebt? naar mijn weten zijn die hydraulische kleppenstellers gemaakt om juist NIET afgesteld te worden, dat doet de Hydrauliek juist.
en zover als ik het weet zitten er op hydraulische kleppenstellers dan ook geen mogelijkheden om ze af te stellen, je moet WEL zorgen dat alle gaatjes in die dingen zuiver zijn als je ze monteerd. en door de oliestroom van je oliepomp worden ze op de juiste hoogte afgesteld. zodoende kun je ze ook niet horen tikken (wat je wel hoort bij normale kleppen als ze te los of te vast staan.) tenzij ze kapot of verstopt zijn.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 20:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2008 17:38
Berichten: 635
Woonplaats: Almere
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=how+to+adjust+lifters+chevy+sb

_________________
Afbeelding
http://www.vdbraak.nl http://www.getparts.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 23:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Ha! Na mijn vorige post reageerde er een forumlid die me wel wilde helpen met aan de gang brengen van Dotsje, en vandaag was het zover. Mag niet zeggen dat dat forumlid Patrick is overigens, anders had ik dat wel gedaan. :wink:

Eerst geprobeerd op benzine, maar de carburateur was zo lek als iets (vreemd, heb ik toch een tijdje mee rond gereden) dus toch maar het gasverhaal incl. de verloopstukken, adapters en de Impco 300 erop geknutseld en na wat gedraai met de ontsteking (die dus inderdaad niet helemaal goed stond) begon het goed te gaan.

Filmpje van de 1e start met carb en remmenreiniger:



Filmpje van de start op LPG:

[youtube]http://youtu.be/JGJggYB4iEE[/youtube]

En nog een:



Dus ik ben blij! :bounce: :bounce: :bounce:

Nou een paar kleine dingen even definitiveren omdat het nu werkt, en dan volgende week afstellen.

Patrick hartstikke bedankt alvast, ben superblij dat er weer leven inzit!

Hij ziet erineens ook heel anders uit vind ik. :mrgreen:

Afbeelding

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Laatst bijgewerkt door Steele op za okt 13, 2012 0:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 13:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Kijk.. Dat zijn de mooie berichten! :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 14:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 07, 2009 9:55
Berichten: 238
Woonplaats: nabij eindhoven (da's best)
Goed bezig mannen :hello1: :hello1: :hello1:

met een beetje geduld ( en soms wat hulp) komt het allemaal goed

_________________
daily driver ; dodge ram 1500 (5.2)
http://www.l2paardensport.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2012 1:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
En zoals voorspeld, als het spul loopt heb ik ook weer zin om ermee door te gaan.
Motiveerd he, als je eindelijk het ding hoort klappen zoals het hoort. :albino:

Niet heel veel bijzonders gedaan, maar vandaag toch een paar uur aan het knutselen geweest met kleine dingen die al een tijdje lagen te wachten. Oliefiltertje gewisseld want dat lekte nogal tijdens de 1e run, wat spul aangedraaid wat ik schijnbaar in 1e instantie vergeten was :oops: lijstje gemaakt wat er nog moet gebeuren , paar kleine dingen gedaan en beetje opgeruimd.
Ik heb nog 1 week vrij, dan pas eind vh jaar weer tijd dus mijn plan is nu om in die week ook echt iets te doen aan het verhaal, achteras weer in elkaar, remmelarij schoonmaken spuiten en ontluchten, electra netjes maken, achterbumper erop etc.

Grote vraag is nu alleen of er wel of geen dempers :puke: onder moeten want hij maakt wel erg veel herrie zo. Voor mi net zo'n punt, ik ben lawaaidoof dus het kan mij letterlijk niet hard genoeg maar er zijn geloof ik nog 7 miljard mensen meer hier waarvan de meeste dat niet hebben. :mrgreen:

Afbeelding

Pff. Als ik toch weer eens met mijn Dotsje kon rijden.... :bounce: :bounce:

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 07, 2012 23:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Wel. Patrick heeft weer 2 avonden lopen knutselen en we zijn veer een heel stuk verder:
De lpg toevoer staat nou ongeveer goed, ontsteking staat goed en alles is nou luchtdicht dus de toeren zijn naar beneden:

Afbeelding

Maar dan kom je dus bij het volgende probleem: de dynamo laadt niet bij dus hij heeft de afgelopen paar keer alleen op de accu gelopen en die is wel leeg na al dat gestart. Niet genoeg stroom om de afsluiters open te houden dus, du dat moet eerst weer uit worden gezocht voor we verder kunnen.
Dat en de olielekkage die er nog steeds is, aan alletwee de kanten van het blok lekt hij aan de achterkant olie. :dontknow:
Eerst de klepdekselpakkingen maar vervangen van rubber naar kurk, hoewel dat droog lijkt te blijven is het mischien ook niet goed te zien/voelen omdat de olie te dun/nieuw is. :?:
Hoop dat het dat is, anders blijft er niet zoveel makkelijks te vervangen over. :roll:

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 0:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Goed bezig mannen!! Top dat onze Patrick dat even allemaal doet samen met jou Tim :thumbleft: Komy wel goed, die W200 tjes lopen altijd, is degelijk spul :D

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling