chiel schreef:
Zoveel werk erin en dan het laatste stukje niet afmaken? Noway.
Misschien even monteur naar de motor/bedrading/ontsteking kijken.
Ik zie niet wat je precies aan de motor gedaan heb, maar onderweg kan er een foutje in geslopen zijn.
Distributieketting losgeweest? Ontsteking eruit gehad? Koppen losgehad?
Distr.ketting moet op merktekens teruggezet worden.
Ontsteking moet "op tijd" gemonteerd, 180graden fout is zo gebeurt. En uiteraard de kabels op de juiste volgorde en richting.
Koppen los geweest, moeten de kleppen gesteld worden (1 malig bij hydraulische).
Ehja, de motor. Die is helemaal gereviseerd, koppen gevlakt en nieuwe kleppen erin, krukas afgedraaid, nieuwe nokkenaslagers, vriespluggen vervangen en cilinderwanden opnieuw geruwd (? weet niet hoe dat heet) dat is allemaal gebeurd door een motorrevisiebedrijf, toen zelf opgebouwd met nieuwe nokkenas, nieuwe distributie, nieuwe krukaslagers, zuigerveren, oliepomp etc.
Zou dus goed kunnen dat er iets mis is gegaan daarmee, ik heb alles uit een boekje stap voor stap gedaan omdat ik nog nooit een motor heb gebouwd.
Ontsteking heb ik er zelf niet ingezet, die kan ook verkeerdom staan. Zal met het boek erbij wel opnieuw doen.
Monteurs zijn er wel bij geweest, maar met te weinig tijd om het af te maken en dan weet de volgende weer niet wat de ander gedaan heeft.
Mijn eigen schuld natuurlijk, ik had met de oude intake enzo de boel gewoon weer aan de gang kunnen brengen en dan ombouwen naar lpg maar wilde alles tegelijk doen.
Plan is nu voorlopig om op benzine te starten, als het dan loopt zit het probleem in de bedrading van de lpg, zoniet in de motor zelf. Dat roep ik alleen al maanden, moet ik nu echt eens gaan doen.