FF weer een Update
Opzoek naar nog wat snellere tijden een paar dingetjes veranderd.
Een full manuel 727 stond altijd al hoog op het verlanglijstje, na wat boeken gelezen te hebben over de 727 tf , besloot ik er zelf maar 1 te bouwen.
Kan niet zo heel moeilijk zijn dacht ik
Een hoop onderdelen besteld bij CRT transmissions, en toen maar aan het bouwen gegaan.
Een bolt in overunning clutch erin gezet.
Een rear roller support erin gezet.
Servo`s vernieuwd en verbeterd.
Nieuwe rembanden
Een nieuwe valvebody van Cope racing transmissions
Koppelingsplaten even in transmissieolie laten soppen
Een billet front drum met 5 koppelingsplaten
Oliepomp aangepast voor meer olie toevoer naar de front clutch, en teflon afdichtingsringen
Front en rear clutch testen met lucht
Parkgear en spacer erin, de governor is komen te vervallen omdat ik alleen maar met de hand schakel.
Outputshaft bearing erop
Rear housing
Inputshaft
De totale eindspeling meten, die was me iets teveel.Dus alles weer uit elkaar en een iets dikkere vulring gebruikt.Het is nu perfect.
28 kilo lichter dan de 46re, dat is weer mooi meegenomen.
Nieuwe flexplate, deze heeft geen gaten voor een krukassensor, die is dus komen te vervallen.Ik moest even wat aanpassingen maken voor de brandstofpomp en de toerenteller.Deze werden nog aangestuurd door de standaard computer.
De bak zit er inmiddels alweer onder, en hij schakelt spatzuiver
Het is wel kicke dat je nu zelf moet schakelen.
Ik heb nu het gevoel dat ie veel alerter is , komt natuurlijk ook voor een groot deel door de koppel omvormer, deze omvormer is veel meer geschikt voor mijn motor.
Zodra het weer wat opklaart ga ik wat meer testen.
Nu is alleen het budget voor het spuiten in de bak gaan zitten
verf wordt een auto alleen maar zwaarder van
Ik heb er ook nog 2 meters extra ingezet voor de oliedruk en de brandstofdruk. Volgend jaar maar even kijken of ik het dashboard helemaal ga aanpakken.Er werkt nu vrij weinig meer van het originele dashboard.Na de bak wissel heb ik geen kmteller en geen toerenteller meer. Misschien alles er maar es uit slopen.
En nog even wat nieuws op motoren gebied, dit jaar ga ik nog met deze motor rijden.Hij draait goed en na een flinke rit op de snelweg komt ie ook aardig los, het is toch van belang dat ie even goed ingereden wordt. Dan lopen de zuigerveren ook goed in.
De winter van 2011/12 ga ik met het volgend project beginnen.Ik ben alvast aan het onderdelen bij elkaar aan het zoeken.
Dat wordt ook een leuk project, de vinger jeuken me al.
Groetjes
Martin