Het is nu ma apr 29, 2024 2:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2010 14:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
Nou sommige hebben het al gelezen.
vorige week donderdag een leuke GMC sierra stepside gekocht en deze week al de eerste troubles.
Veel koelvloeistof verlies en veel stoom uit de uitlaat.
Nagekeken eerst leek alleen de thermostaat lek, deze vervangen.
Daarna bleef het probleem en blijkt nu ondanks tegenstrijdige testjes dat er toch een kapotte koppakking in zit en met een beetje pech gescheurde kop(pen).

De welkomst topic werd meteen een projecten topic dus vbij deze dan maar even snel aangemaakt, foto's komen nog.

woensdag ochtend begonnen met demonteren, nu vrijdag nog steeds bezig. Alle dingen die moeilijk leken gingen makkelijk los, alles wat makkelijk leek gingen moeilijk los ( zal ook weer eens een keer niet).

De hele voorfront eraf gehaald ( schermen zitten er nog wel op).
Meteen een paar goede tips gehad van diverse mensen extern en mensen van deze forum, bedankt zover.

Hier meteen een paar links naar de topics en rest van het verhaal zet zich hier voort :wink:

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=5047
http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=5140

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Laatst bijgewerkt door V8 Angel op zo dec 05, 2010 12:23, in totaal 13 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 GMC Sierra
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2010 15:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
Als je dan toch bezig bent...

Afbeelding

:D :D :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 GMC Sierra
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2010 15:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
ja rotzak hahahaha.
ga je me nu hiermee ziek maken? hahaha je weet hoe mijn 56ér eruit ziet he hahaha.
Nee we houden het maar even simpel hum hum. Er staan nog enige projecten te wachten zoals je weet haha.
572 alleen het blok kost al meer dan mijn hele wagen ...kwijl kwijl kwijl :lol:

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 GMC Sierra
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2010 16:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
Laatste 2 dagen flink aan de motor bezig geweest.
Toch maar de hele blok en transmissie verwijderd.
-Motor helemaal gedemonteerd. Even kijken maar met beetje pech moet deze geboord worden, hopelijk niet dan alleen andere lagers erin en std zuigerveren, zuigers zelf zien er heel goed. Nokkenas ziet er nog redelijk uit.
-Ik heb zelf nog wel een standaard nokkenas voor een 350 carburateur motor liggen maar ik weet niet of deze gelijk is aan een voor een tbi motor.
-Timing chain labbert een beetje dus deze wordt vervangen, gelukkig nog een nieuwe liggen.
-Motorsteunen moeten we ook vervangen , wat is dat k*t met verwijderen, bouten zitten niet met lasmoeren vast maar met gewone, om deze los te krijgen en vast te zetten zou de voorophanging los moeten om erbij te kunnen met een sleutel ( niet echt over nagedacht daar bij GM).
- Remtrommel moet ook worden vervangen, deze is zo goed als doorgerot aan de onderzijde.

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 17:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
Zo even wat pics van het hele gebeuren.
Afbeelding
Afbeelding
Kopjes eraf:
Afbeelding
Dikke smurrie:
Afbeelding
Zie de uitlaatklep, snik snik:
Afbeelding
Zag er even een gat in:
Afbeelding
Motorblok helemaal iut elkaar gehaald, vriespluggen eruit en water kanalen gezuiverd, wat kwam daar een hoop zooi uit zeg:
Afbeelding
Alles op rij incl zuigers en lagers die ik nog voor een andere blok had, helaas is de krukas die ik nieuw had anders, dit ivm andere oliekeering achter.
Afbeelding

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 20:45 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
t is wel klote zo kort na de aanschaf :( maar nu weet je straks ook wat je hebt :!: :!: goed bezig man :thumbright:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 21:02 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 23, 2009 23:03
Berichten: 5474
Woonplaats: Joop uit Goirle
Gelijk volle bak er in. Dat is eigenlijk de beste methode.
dan doet het ook maar even pijn. :wink:

_________________
Joop.. Ford F-1 Pick-up (verkocht)
Afbeelding
Ford F-1 Pick-up 1/2 ton 1949 - Het eerste model in de F-serie - http://www.joopfloris.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 GMC Sierra
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 21:21 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 19:56
Berichten: 189
Woonplaats: hier
V8 Angel schreef:
-Ik heb zelf nog wel een standaard nokkenas voor een 350 carburateur motor liggen maar ik weet niet of deze gelijk is aan een voor een tbi motor.


Of die helemaal het zelfde is weet ik niet maar kan er wel gewoon in. Maar je pakt het wel weer goed aan :thumbright:

Ronnie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 21:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 17:51
Berichten: 161
de tering Rob,

daar wordt je niet echt vrolijk van als je zo met een nieuwe auto moet beginnen :(

maar het gaat de goede kant weer op zo te zien!

_________________
low enough???


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 21:54 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 19, 2008 21:41
Berichten: 3640
Woonplaats: Rotterdam. René
kut man :evil: ik lees het nu pas :oops: 4 dagen genieten van je truck en nou dit
proberen maar gauw te vergeten en je bent al op de goede weg lees en zie ik sucses man

_________________
RENÉ....
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 23:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
@37blown coupe : nokkenassen zijn idd anders, van de tbi motor zijn de nokken wat hoger . Gelukkig ziet de oude er nog piekfijn uit geen slijtage te vinden.

Thanxs for the support.

Ja is ook ergens wel leuk om te doen, leer zo weer een hoop bij.
Is idd zo dat die dadelijk weer lekker fris rondrijd, kan die er weer 300.000 bij rijden haha.
Het is zuur maar het is nu eenmaal zo , dan maar wat later cruisen.

Nee gelukkig maar 1 kop die gescheurd is, een andere heb ik al gevonden, kleppen zijn nog te gebruiken.
Blok ligt al bij revisiebedrijf om te honen naar .030 .
Krukas wordt met de nieuwe zuigers gebalanceerd.
Morgen mooi lijstje maken om spulletjes te halen.
Gelijk wat beugeltjes, bouten en moeren laten galvaniseren denk ik ziet dat er ook weer wat beter uit.

keepin' informed

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 23:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
Hahaha geen half werk bij Fleisch!!!

Goed bezig!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 14:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
Gisteren weer even bezig geweest, tank moest er sowieso al onderuit om de benzinepomp te vervangen.
Man zat dat allemaal vast zeg, tank op een hoge krik laten leunen, en toen maar proberen de slangetjes en klemmen los te krijgen, 2 kabels zaten vast ( tegen kortsluitingen en vonken) 1 aan de chassis de andere aan de laadbak, ben ik bezig om de Slangen los te maken gleed de tank van de krik af ( 1.5 mtr hoogte)en ja hoor pleurt vol op de vloer, op zich kan een tank daar wel tegen alleen de fuel sending unit niet die nog aan de leidingen vast zat , gelijk alle leidingen verbogen en kapot.Ook een paar mooie slangklemmen op de chassis die meteen eraan zijn gegaan, erg jammer maar goed, zelf wat in elkaar brouwen.

Dat wordt nieuwe leidingen erop solderen want een nieuwe sendingunit met pomp kost toch alweer gauw 300.00 dollar.
Gaat er vooruitstrevend zeg maar hahaha.
Wordt toch een project voor de komende 4-5 weken alvorens die weer werkt aangezien mijn gewone werk voorgaat.

Mijn vader doet dan ook wel veel werk maar wil vooral zelf schroeven om te leren.
Blok willen we samen assembleren , nooit gedaan maar beetje nadenken en boekjes lezen dan kom je een heel eind.

Zelf op het werk doen we al zuiger compressoren voor de transportkoeling nieuw bouwen en assembleren dus komt op veel dingen op hetzelfde neer alleen dat daar koelgas doroheen gaat en niet hoeft te ontbranden :D .

Vanmiddag komt er een kop binnen en hopelijk is die te gebruiken alvorens nieuwe koppen te moeten bestellen.
Meteen gaskoppen van maken zijn we daar ook vanaf.

Nieuwe ontstekingsdistributor van pertronix besteld in de uu ess van eeee, die komt over 2 weken binnen.

dit weekend de PU van de brug slepen en dan naar buiten omhoog takelen en van onderen eens meteen goed afspuiten.
dan gedeelte van de chassis meteen goed in de primer zetten, vooral de voorzijde is wat bruin.

Tevens 1/4 remleiding ergens vandaan halen want na verwijderen van de tank ontdekt dat er 1 leiding zowat door is dus erg lang had ik er niet meer mee geremd.

Tis dat mijn budget heel erg krap is anders was het een leuke resto/custom project geweest....ook al heb ik die al zoveel.

too many cars , too little money and too little time.

Tevens even een pluimpje voor Willem USA Cars uit Lopik die ons telefonisch technisch en met enkele onderdelen prima geholpen heeft.
deze heeft vooral veel onderelen voor de wat oudere K pick-ups . hele aardige gast.

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 10:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
Zo weer klein beetje wat gedaan aan de wagen.

De blok is inmiddels alweer terug van het opboren en honen, de Harmonic balancer is besteld met wat andere kleine dingen .
Tevens ook maar 2 nieuwe remschijven besteld, na verwijderen van de wielen ontdekt dat er maar 1 schijf was vervangen ( natuurlijk die ene die ik zag bij het bezichtigen, de andere had gewoon een valk stuk op de schijf wat erop duidt dat de wagen een keer zijn wiel verloren heeft) dus na reparatie ook maar meteen laten uitlijnen voor de zekerheid.

Nieuwe motorsteunen zijn al bevestigd.

Zaterdag is de onderkant afgespoten ( nog even geen fotos ervan , foto's met mobieltje gemaakt en die moeten nog overgeladen worden)

tevens wat leuke spullen binnen van C&P, de kosten vielen erg mee.

Het meeste geluk heb ik met een cilinderkop, deze hebben we 1 gebruikt gevonden in super prima staat en met dezelfde gietnummer in de kop. Scheelt me weer een hele rib uit mijn rug die ik mag laten zitten.

Kleppen zijn ook nog goed dus ook nog goed te gebruiken.

Ook even de motorbok aangepast want deze was eigenlijk voor kleinere motoren, zodra de koppen erop zitten pleurt die om :D

spulletjes van C&P
Afbeelding
De nieuwe oude kop :D
Afbeelding
Na het schoonspuiten:
Afbeelding
Ook maar even de linker binenscherm verwijderd, rechter hebben we laten zitten, geen zin om de gasleiding en steunen af te koppelen.
Afbeelding
Afbeelding
aangepaste bok:
Afbeelding


Komend weekend even geen tijd voor de GMC :D

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 11:30 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Amai triestig verhaal en dit vlak na aankoop :evil:

Maar met volle moed en overgave aan begonnen zie ik en het gaat de goede kant uit :!:
Veel moed en succes nog gewenst met de restauratie ervan :thumbleft:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 111 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling