Gisteren weer even bezig geweest, tank moest er sowieso al onderuit om de benzinepomp te vervangen.
Man zat dat allemaal vast zeg, tank op een hoge krik laten leunen, en toen maar proberen de slangetjes en klemmen los te krijgen, 2 kabels zaten vast ( tegen kortsluitingen en vonken) 1 aan de chassis de andere aan de laadbak, ben ik bezig om de Slangen los te maken gleed de tank van de krik af ( 1.5 mtr hoogte)en ja hoor pleurt vol op de vloer, op zich kan een tank daar wel tegen alleen de fuel sending unit niet die nog aan de leidingen vast zat , gelijk alle leidingen verbogen en kapot.Ook een paar mooie slangklemmen op de chassis die meteen eraan zijn gegaan, erg jammer maar goed, zelf wat in elkaar brouwen.
Dat wordt nieuwe leidingen erop solderen want een nieuwe sendingunit met pomp kost toch alweer gauw 300.00 dollar.
Gaat er vooruitstrevend zeg maar hahaha.
Wordt toch een project voor de komende 4-5 weken alvorens die weer werkt aangezien mijn gewone werk voorgaat.
Mijn vader doet dan ook wel veel werk maar wil vooral zelf schroeven om te leren.
Blok willen we samen assembleren , nooit gedaan maar beetje nadenken en boekjes lezen dan kom je een heel eind.
Zelf op het werk doen we al zuiger compressoren voor de transportkoeling nieuw bouwen en assembleren dus komt op veel dingen op hetzelfde neer alleen dat daar koelgas doroheen gaat en niet hoeft te ontbranden
.
Vanmiddag komt er een kop binnen en hopelijk is die te gebruiken alvorens nieuwe koppen te moeten bestellen.
Meteen gaskoppen van maken zijn we daar ook vanaf.
Nieuwe ontstekingsdistributor van pertronix besteld in de uu ess van eeee, die komt over 2 weken binnen.
dit weekend de PU van de brug slepen en dan naar buiten omhoog takelen en van onderen eens meteen goed afspuiten.
dan gedeelte van de chassis meteen goed in de primer zetten, vooral de voorzijde is wat bruin.
Tevens 1/4 remleiding ergens vandaan halen want na verwijderen van de tank ontdekt dat er 1 leiding zowat door is dus erg lang had ik er niet meer mee geremd.
Tis dat mijn budget heel erg krap is anders was het een leuke resto/custom project geweest....ook al heb ik die al zoveel.
too many cars , too little money and too little time.
Tevens even een pluimpje voor Willem USA Cars uit Lopik die ons telefonisch technisch en met enkele onderdelen prima geholpen heeft.
deze heeft vooral veel onderelen voor de wat oudere K pick-ups . hele aardige gast.