USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Dodge W200 '77 318
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=22614
Pagina 1 van 1

Auteur:  Tommullem [ zo nov 05, 2017 20:15 ]
Berichttitel:  Dodge W200 '77 318

Hallo allemaal,

Heb mij afgelopen week ff voorgesteld en zal jullie in dit onderwerp op de hoogte houden over de rest van het project.
Toen ik de Dodge kocht stond het blok zo vast als een huis. De dodge had 2 jaar geleden een vastloper gehad en is toen in de schuur gezet en niks meer aan gedaan. Dus hebben we hem op een dieplader geduwd en mee naar huis genomen. Eenmaal thuis aangekomen eerst maar is ff het meeste vuil en bagger er af gespoten. Toen hebben we hem een mooi plekje in de schuur gegeven waar hij mooi kan blijven staan.
Afbeelding
Afbeelding

De dag er op toch eerst de 'olie'(zo'n 10L koelwater + klein beetje olie)der uit laten lopen en de carter pan er onder uit geschroefd. Toen bleek dat een drijfstang was gebroken en even flink door het blok heen is gegaan waardoor er een groot gat in de cilinder is gekomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen kon het echte werk gaan beginnen. De grille, het front paneel, de radiateur en nog het een en ander weg gehaald om makkelijk bij de motor te komen. Aan het dak van de schuur een mooi takeltje gehangen en door de auto heen en weer te rollen kon ik zo het blok er uit tillen. Ondertussen had ik een motorsteun besteld dus daar kon ik hem mooi gelijk aan hangen.
Toen dit blok compleet gedemonteerd was kon ik het 2e blok achter uit de bak takelen. Ook deze weer op de motorsteun geschroefd en gedemonteerd. Alle onderdelen heb ik daarna bij me werk in een grote afwasmachine gedaan waardoor het meeste vuil en zooi er uit was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het 'goede blok achter uit de bak getakeld.
Afbeelding
Alles netjes gesorteerd op een rijtje.

Afbeelding
Afbeelding
Alles lekker in de spoelmachine geweest.



Op dit moment licht het blok bij een revisie bedrijf om hem te laten honen. Ook zijn de hoofdtappen van de krukas lelijk gesleten, dus deze worden geslepen en word gelijk de hele krukas gepolijst. Verder moet ik nog een nieuwe nokkenas bestellen met klepstoters en nieuwe kleppen.
Er zitten trouwens koppen van een 360 op dit blok. Dus is wel de bedoeling om die koppen te gaan gebruiken, geen idee of het veel winst opleverde tov de standaard 318 koppen?

Mijn vader doet zo op ze tijd een beetje poetswerk want jaa die chrome velgen moeten wel shinen. :love10:
Afbeelding

Verder is de auto ook redelijk hard, de bak is helemaal hard en de cabine heeft een paar plekjes: rechter door is de onderkant er uit gerot, de vloer vooral rechts is redelijk rot, rechts voor is de rand van het dak een beetje rot.
Dan hebben we nog de voorpanelen/spatschermen die zijn helemaal verrot. Hiervoor ben ik op zoek naar een ander net setje binnen en buiten schermen.

Links missen van het raammechaniek een aantal tanden waardoor die alleen vanaf de helft naar beneden gedraaid kan worden. Hier moet dus ook nog een ander voor komen. De rechter kant heb ik met een heleboel wd40 weer gangbaar gekregen.

Tot zo ver alvast een beeld van mijn project. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Verder heb ik dan nog een paar vragen waar jullie vast wel een antwoord op hebben.

-Mijn cilinders zijn 8honderdste (0,08mm) versleten, als ik deze laat honen en nieuwe zuigerveren er in stop zou het wel goed moeten komen toch? De auto hoeft ook geen 100000 km meer te rijden.

-Merk je veel verschil tussen de 318 en de 360 koppen?

-Omdat ik toch een andere nokkenas moet kopen zat ik te denken om voor een wat snellere nokkenas te gaan maar wat is dan weisheid? Icm de 360 koppen, later wil ik nog wel een keer een groot inlaatspruitstuk kopen met een 4bbl carb en misschien een keer een setje nette herders er op. Wat zal de winst dan wezen en wat voor nokkenas raden jullie aan? Hij loopt alleen op benzine.

-Hebben mensen hier ervaring met de merken lagerschalen en revisie delen die je in Amerika kan bestellen bij bijv. Rockauto?
De meeste zijn enginetech(heel goedkoop, is de kwaliteit daar ook naar?) Sealed power (wat duurder, scheelt het veel in kwaliteit?) En Mahle zie je ook wel is. Hebben jullie hier ervaring mee en welk merk kan ik het beste bestellen?
Zou fijn zijn als jullie mij hier mee kunnen helpen!!
Als iemand nog voor panelen en of een raammechaniek links hoor ik het graag.

Dit was het voor vandaag foto's volgen nog moet die eerst even uploaden.

Auteur:  jaco [ zo nov 05, 2017 22:33 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Mooi project!!. Veel sleutel plezier :D

Auteur:  martin117 [ ma nov 06, 2017 0:09 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Leuk project

Iets meer werk dan de mijne :drunken: :drunken:

Succes,ga je volgen

Auteur:  Martin [ ma nov 06, 2017 10:57 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Lekker sleutelen en hobbyen de komende tijd :wink:

Auteur:  Rob [ ma nov 06, 2017 12:24 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Mooi project!
Ik heb nog raammechanismes liggen, moet alleen kijken of er linkse bij zitten..
Maar je kan de getande halve maan ook overzetten van een rechtse.
Wat ook kan, is er een las rups op lassen en de tanden er weer in slijpen.

Auteur:  Lumberjack [ di nov 07, 2017 20:08 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Mooi project veel plezier en succes ermee.

Auteur:  Tommullem [ do nov 09, 2017 17:41 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Hallo
Bedankt allemaal
Het word zeker nog een aardig project.
Me blok word op dit moment gehoond en me krukas geslepen en gepolijst.
Ook ben ik het motor ruim aan het schuren zodat het allemaal in de meni kan.
Ik ben alleen opzoek naar een andere nokkenas omdat de oude is versleten. Nu wil ik naar een wat snellere op zoek.
Dus mijn vraag:
Wie heeft ervaring met welke nokkenas? Ik kan hier namelijk nog niet echt een duidelijk antwoord op vinden welke nou het beste is voor een w200.
Hoor graag van jullie.
Gr tom

Auteur:  peerkehemi [ do nov 09, 2017 18:40 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Martin (nightrunner )of Patrick (rooienaar) ff een pb sturen hebben alle twee ervaring met blokken op bouwen :!:




http://Www.rockauto.com


http://Www.marlog-car-handling.com


http://Www.generalcarsandparts.nl

Auteur:  Tommullem [ wo jan 17, 2018 13:15 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Heyaa
T is al weer een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, Maar heb zeker niet stil gezeten.
Ondertussen is het chassis geverfd en de voorkant van de cabine eerst in de meni en daarna in de lak gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder ben ik ook druk bezig met het blok.
De cilinders zijn gehoond en de hoofdtaken van de krukas zijn geslepen. Ondertussen is de krukas gemonteerd met nieuwe ondermaatse lager schalen.
Ook zitten de zuigers er weer in met verse zuigerveren en lager schalen. Het geheel draait nog lekker soepeltjes :D
Afbeelding
Afbeelding
En dit moet het worden als hij straks in elkaar zit.
Afbeelding

De carterpan en kleppendeksels heb ik ondertussen ook gespoten.
Afbeelding
Afbeelding
Al het spuit werk doe ik zelf in een zelf gebeunt soort spuitcabine.
Afbeelding

Op dit moment ben ik bezig met alle 16 nieuwe kleppen in de koppen in te slijpen. Als dit klaar is kunnen ook de koppen gespoten worden en de inlaat. Ook heb ik vandaag mijn nieuwe nokkenas met stoters binnen gekregen, dus die kunnen er komend weekend ook in dan is het onderblok vast klaar

Laat maar horen wat jullie er van vinden, op- aan- merkingen tips alles is welkom

Mazzelll

Auteur:  jaco [ wo jan 17, 2018 21:53 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Weer lekker bezig geweest :thumbup: 8)

Auteur:  boyanka [ zo jan 21, 2018 10:27 ]
Berichttitel:  Re: Dodge W200 '77 318

Gaat lekker zo

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/