USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

chevy 3100 uit 1954
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=21933
Pagina 2 van 4

Auteur:  B.van.dalen [ ma dec 12, 2016 11:09 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

mackie schreef:
Mooi project, met wat heb je de verf zo snel eraf gekregen


Ik heb dit met een industriƫle stoomcleaner gedaan. Dat is water van ongeveer 100 graden en 100 Bar druk. Dus dan vliegt de verg er wel vanaf.

Auteur:  mackie [ zo dec 18, 2016 19:06 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Zonder gaten te blazen in het metaal? ?

Auteur:  B.van.dalen [ ma dec 19, 2016 11:14 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

mackie schreef:
Zonder gaten te blazen in het metaal? ?


Gaten zaten er toch al in. Nee, er zijn geen gaten bij gekomen. Je blijft niet lang op 1 plek, want binnen een uur had ik heel de auto schoon, alleen de straat weer schoonmaken. Dat duurde langer.

Auteur:  mackie [ di jan 03, 2017 18:02 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

B.van.dalen schreef:
mackie schreef:
Zonder gaten te blazen in het metaal? ?


Gaten zaten er toch al in. Nee, er zijn geen gaten bij gekomen. Je blijft niet lang op 1 plek, want binnen een uur had ik heel de auto schoon, alleen de straat weer schoonmaken. Dat duurde langer.

Zal ik ook moeten proberen

Auteur:  B.van.dalen [ wo jan 25, 2017 20:58 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Ik zal weer eens verder gaan met waar ik gebleven ben. Ben begonnen om de cabine eens op te knappen. Er zitten rotte plekken op de bekende plaatsen. Achter in de hoeken van de cabine, maar daar zijn gelukkig reparatie stukken voor. Helaas heb ik er geen foto's meer van. Verder ben ik lekker met de slijptol bezig geweest om hem tot op het blanke ijzer te komen. Kan ik gelijk zien waar hij waar de stukadoors bezig zijn geweest met plamuren. Gelukkig viel dat allemaal mee. Bij het spatbord links achter heb ik er een nieuw stuk ingezet. Daar zat een deuk in, en dat hebben ze opgevuld met 2,5 cm plamuur om er weer een beetje ronding in te krijgen.

Afbeelding

Op de bak heb ik de gaten dicht gemaakt waar origineel het houten rek in geplaatst wordt. Zelf vindt ik dat niet mooi om te zien. Ook heb ik de koker dicht gemaakt met vriespluggen, nu kijk je er niet meer in. Ook heb ik via marktplaat al een rollerpan gekocht. Die heb ik ook al een beetje aangepast en erin gelast. Alleen moet ik mijn spatborden iets aanpassen om hem netjes aan te sluiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

andere kant

Afbeelding

totaal plaatje met nieuwe achterklep.

Afbeelding


Ben nu al bezig om heel de auto tot het staal blank te maken. Misschien kom ik nog meer plekken tegen die slecht beginnen te worden. Gelukkig valt het allemaal mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook bezig om met een paar vrienden een grote loods te huren. Hebben we allemaal net iets meer ruimte. Dus ik moet de auto weer een beetje rollend maken. Hij hoeft eigenlijk alleen maar de hoek om, maar om hem weer helemaal uit elkaar halen en weer met een aanhangwagen vervoeren is niet heel erg makkelijk. Dus maar eens aan het meten gegaan voor een achteras. Zat eerst te denken aan een achteras van een Camaro met sperdiff. Maar kwam toevallig op de sloperij en daar hadden ze nog een achteras van een mustang 2 liggen, die is nog net even smaller als van een Camaro. En die past er mooi tussen. Het is alleen geen sper, was er toch niet van plan om er stoplicht sprintje mee te trekken. Dus die as maar mee genomen en met een professories beugeltje aan het chassis bevestigt. Nu alleen nog een paar velgen regelen en dan kan hij rollen. Ik had op mijn werk nog velgen liggen van een focus en die heeft dezelfde steek maat als een mustang alleen het naafgat is iets kleiner. Dus even wat groter geveild. En omgedraaid gemonteerd anders paste het niet in het spatbord.

Afbeelding

Afbeelding

Al bezig om de loods vol te rijden met ouwe troep en ouwe auto's natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel de bak vol geladen met gereedschap en oude troep die je verzamelt heb.

Afbeelding

Nu staat hij klaar om over te rijden naar de nieuwen loods.

Afbeelding

Heftruck er voor en hij is klaar voor de eerste meters op de Nederlandse weg.

Afbeelding

Afbeelding

En hij staat op zijn plek.

Afbeelding

Ik vindt het weer genoeg voor vanavond. Veel plezier met lezen en tot de volgende update

Auteur:  B.van.dalen [ wo jan 25, 2017 20:58 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Heeft iemand nog een foto van de bevestiging van een zonneklep. Heb op marktplaats een zonneklep gekocht zonder bevestiging materiaal. En dat wil ik zelf na gaan maken.

Bedankt alvast

Auteur:  cherry red dodge [ wo jan 25, 2017 21:11 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Ziet er al helemaal niet gek uit zo! :thumbup:

Auteur:  peerkehemi [ wo jan 25, 2017 21:54 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Geen half werk ben 8) :headbang: :headbang:



Www.rockauto.com


Www.marlog-car-handling.com

Auteur:  Martin [ vr jan 27, 2017 13:56 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Mooi werk zo!
Ik zeg blanke lak erover. Heb je eens wat anders 8) 8)

Auteur:  stevedem [ za jan 28, 2017 12:02 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Martin schreef:
Mooi werk zo!
Ik zeg blanke lak erover. Heb je eens wat anders 8) 8)


Dat was mijn gedachte ook..... paar blanke lak lagen en klaar :lol:

Auteur:  cherry red dodge [ za jan 28, 2017 13:25 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Dat vind ik zelf mooier op de roestlaag zelf.(patina)
Voor een mooie'rat rod' look.

Auteur:  B.van.dalen [ za maart 11, 2017 21:36 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

goedenavond allemaal. Ik ben de afgelopen weken weer eens lekker bezig geweest met mijn hobbyauto. Er is weer veel gebeurt wat jullie vast leuk vinden.
Als eerste ben ik begonnen om de motor in de auto te lepelen. Had al een paar motor en bak steunen gekocht om in het chassis te lassen. Maar voordat je dat er in kan lassen moet je eerst alles meten om de motor er recht tussen te krijgen en goed uitkomen met de radiateur en cabine. Alles een goed uitgemeten en de motorsteunen vast gehecht aan het chassis heb ik de motor er in geplaatst. Op de bok leek het een flinke motor, maar nu hij er eindelijk inhangt valt het toch wel een beetje tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Het ziet er wel fraai uit al zeg ik het zelf. Verder had ik al headers gekocht voor de motor maar dat komt allemaal beroerd uit. Moet dan zoveel aanpassen, dat vindt ik dan weer zonde van de auto. Dus de originele spruitstukken gaan erop. Kom ik ook veel beter uit met mijn stuurkolom. Nu kan ik even niet verder met de motor omdat ik eerst de wiel ophangen in orde wil hebben voordat ik alles helemaal aflas. Was voor mij eigenlijk zaak dat het allemaal goed uitkom en er netjes in kan krijgen.

Ook heb ik via marktplaat een donor grill gekocht. Ik vind de originele grill persoonlijk niet mooi om te zien, maar wil er ook geen grill inzetten van het bouwjaar hiervoor. Wil de auto toch een beetje origineel houden maar dan mooier afgewerkt. Hier vast een klein idee hoe ik het wil hebben.

Afbeelding

Heb de bovenkant ook als onderkant gebruikt. De vorm van de grill en voorkant blijft er dan in zitten, en dat vindt ik erg belangrijk. En het kwam ook vreselijk goed uit. Dat ze het origineel ook niet zo gemaakt hebben.

Ook heb ik via marktplaats een paar andere achterschermen gekocht om de wielkasten te verbreden voor de wielen die ik er onder wil plaatsen. Ik was van plan om ze aan de binnenkant van de bak te monteren en smaller te maken. Heb eerst 1 kant de slijptol gezet om te kijken of ik het wel echt mooi vindt. En het geeft wel een heel mooi effect. Het is nog een beetje proberen maar het begint er op te lijken.

Afbeelding

Met dat ik er mee bezig ben krijg ik goed nieuws dat de wielen binnen zijn in Nederland en dat ze elk moment bij mij binnen kunnen komen. En een paar dagen later was het zover. 15 Inch groot en 10 Inch breed. Dat geeft de auto wel body.

Afbeelding

Maar deze week lekker vrij geweest dus de auto maar eens om de brug gezet en de wielkasten maar eens pas gemaakt voor de wielen. Eerst maar eens een groot gat in de bak geslepen en kijken hoever ik naar binnen of naar buiten aan moet passen.

Afbeelding

Ik kan gelukkig de buiten schermen in origineel laten dus ik heb het goed uitgemeten met bestellen. Moet alleen een paar cm naar binnen toe en dat had ik al verwacht.

Afbeelding

Nu ben ik lekker bezig geweest met de binnenschermen om ze geleidelijk in een mooie vorm te laten lopen. Dat is nog aardig meten en kloppen maar ik ben wel tevreden over het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Het is nu alleen nog even afwerken en strak maken. Het is nu proberen om de andere kant ook in dezelfde model te krijgen en even breed, want je ziet het anders terug op de houten vloer die er inkomt.

Ook ben ik begonnen om de luchtvering achter erin te maken. Ik heb nu mijn wielen binnen. Dus dan is het allemaal net wat makkelijker kijken of dat de aandrijfas netjes in het midden van mijn spatborden valt. Niet dat straks de wielen te ver naar voren of naar achteren zitten. Dus op het gemak een de pick up waterpas gezet en op rij hoogte. En toen gaan meten om de as in het midden van het chassis te krijgen en in de wielkasten. toen mijn as maar even voor het gemak aan het chassis gelast dat hij niet gaat verschuiven. Toen bij ik bij de plaatselijke ijzerboer 2 mooie U balken wezen halen om mijn chassis te boxen en om daar dan de draagarmen aan te bevestigen. Alles weer uitgemeten en hier en daar wat weg geslepen konden ze erin en dat ook weer netje horizontaal gezet en waterpas. Toen maar eens vast gehecht en de as maar van het chassis los geslepen en kijken of het allemaal goed heen en weer ging.

Afbeelding

Dit is wat ik de afgelopen weken allemaal gedaan heb. Binnenkort ga ik de stuurkolom een aan mijn stuurhuis maken, dan kan ik de auto uitlijnen in kijken of alles recht staat. Dan kan ik alles goed af lassen en de C-notch in mijn chassis maken.

Afbeelding

Dit was het weer. En tot de volgende update.

Auteur:  peerkehemi [ za maart 11, 2017 21:43 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Super tot nu toe :headbang: :headbang: :headbang: we blijven het volgen :wink:








Www.rockauto.com



Www.marlog-car-handling.com

Auteur:  cherry red dodge [ za maart 11, 2017 22:04 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Mooi verhaal! :thumbright:

Auteur:  Big Alf [ zo maart 12, 2017 10:32 ]
Berichttitel:  Re: chevy 3100 uit 1954

Prachtig project, geen half werk :thumbup:

Pagina 2 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/