Het is nu za apr 27, 2024 9:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 22:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
Ziet ertrak uit zo!

Ff een ander vraagje..
Die oude die er onder uit komen..
Zag ik dat goed dat dat Bilstein's zijn?
Wat wil je daar mee doen??

Heb er laatst eentje verneukt van m'n Jeep Wrangler YJ door er met de slijptol door te gaan :oops: .
Nu heb ik 'm wel weer dicht gelast maar normaal geven die druk naar de uiterste stand uit maar da doet ie nu
natuurlijk niet meer :lol: ...

Gr.Karel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 22:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
ziek er strak uit... SRT's moeten laag liggen.
Puik werk!!

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 23:05 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Floor schreef:
ziek er strak uit... SRT's moeten laag liggen.
Puik werk!!

ben er nog steeds niet uit welke verlaging ik eventueel op mn Viper
zou plaatsen , en die ik er niet elk jaar moet afgooien voor de idioten
bij de technische controle... :dontknow:

en waar ik niet teveel aan comfort moet inboeten :?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 23:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
verlaging = minder veerweg = stijvere veren = minder rijcomfort.
Als je je bladveren laat steken merken ze zelfs niets, hij is nog conform PVG.
Je zou een gokje kunnen doen en samen met je shackles de onderste bladveer eruithalen.
Deze is ook een cm dik ongeveer en dient tot niets tenzij je zwaar geladen bent.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 23:41 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
klopt idd Jan,word in de us ook veel gedaan

samen met 2" shackles ben je achter toch een 4 a 5 cm lager,daarbij nog een staalplaat van een kilotje of 100 en je wagen ligt recht :D :D

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 23:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Ik wil ook lager aan de achterzijde want bij 200 heb ik het gevoel of ik ieder moment kan kapseizen. Eens kijken wat ik dan het beste kan doen. Maareh dit ziet er super uit! Alleen van die slijptol ben ik een beetje panisch :shock:

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 7:17 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
aan de balk zelf moet niet geslepen worden, enkel de laspunten van de bumpstops aan het chassis.
Lijkt erger dan het eigenlijk is

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 9:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
vanachter heb ik de shakles al steken , en nu ligt ie ongeveer gelijk.
maar met een lat vd bladveer ertussenuit gaat ie vanachter lager liggen dan de voorkant...
gaat die lat er makkelijk vantussen ?
zijn er goede spiraalveren voor de voorkant vd QC te verlagen +-2 à 4 cm ?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 14:19 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
ik heb achteren alleen de shackles gedaan maar mijne ligt nog niet helemaal recht,en met veerblad eruit denk ik dat ik er nog niet helemaal mee kom
Laatst ff een weekendje weg geweest,met de bak vol spullen,toe lag ie wel mooi recht :D :D

Heb jij voor andere schokbrekers ,Sammy? of liggen er de orginele nog onder?

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 22:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 16, 2008 22:17
Berichten: 230
Woonplaats: Oudenbosch
bossie schreef:
Ziet ertrak uit zo!

Ff een ander vraagje..
Die oude die er onder uit komen..
Zag ik dat goed dat dat Bilstein's zijn?
Wat wil je daar mee doen??

Heb er laatst eentje verneukt van m'n Jeep Wrangler YJ door er met de slijptol door te gaan :oops: .
Nu heb ik 'm wel weer dicht gelast maar normaal geven die druk naar de uiterste stand uit maar da doet ie nu
natuurlijk niet meer :lol: ...

Gr.Karel.


Je bent de tweede al. :D
Het zijn inderdaad Bilsteins.
Maar ik doe ze niet weg. :cry: :cry: :cry:
Wil de pick-up graag compleet houden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 22:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 16, 2008 22:17
Berichten: 230
Woonplaats: Oudenbosch
qc1500 schreef:
Ik wil ook lager aan de achterzijde want bij 200 heb ik het gevoel of ik ieder moment kan kapseizen. Eens kijken wat ik dan het beste kan doen. Maareh dit ziet er super uit! Alleen van die slijptol ben ik een beetje panisch :shock:


Was ook niet gelukkig met de slijptol maar het moest gebeuren.
Viel overigens nog niet mee. Bump-stops waren toch nog redelijk afgelast.
Maar met een beetje beleid kom je toch een eind :D :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 29, 2009 1:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
Robert schreef:
bossie schreef:
Ziet ertrak uit zo!

Ff een ander vraagje..
Die oude die er onder uit komen..
Zag ik dat goed dat dat Bilstein's zijn?
Wat wil je daar mee doen??

Heb er laatst eentje verneukt van m'n Jeep Wrangler YJ door er met de slijptol door te gaan :oops: .
Nu heb ik 'm wel weer dicht gelast maar normaal geven die druk naar de uiterste stand uit maar da doet ie nu
natuurlijk niet meer :lol: ...

Gr.Karel.


Je bent de tweede al. :D
Het zijn inderdaad Bilsteins.
Maar ik doe ze niet weg. :cry: :cry: :cry:
Wil de pick-up graag compleet houden.


Echt niet?.?...
Ik heb er maar 1tje nodig... :lol:

Gr.Karel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 29, 2009 22:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
johnhemi schreef:
Heb jij voor andere schokbrekers ,Sammy? of liggen er de orginele nog onder?

originele

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2009 23:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 16, 2008 22:17
Berichten: 230
Woonplaats: Oudenbosch
Vrijdag de pick-up uit laten lijnen.
De wegligging was niet verkeerd maar de voorwielen stonden er wel erg schuin (bovenzijde naar binnen = negatieve camber) onder.
Zag er overigens wel ruig uit.
De zaak in twee pogingen perfect volgens specificaties afgesteld en weer naar huis.
Tijdens de terugreis toch het gevoel dat de wegligging minder was dan voor het uitlijnen.
De pick-up had toch weer last van het onzekere gevoel in bochten met hogere snelheden maar gelukkig niet meer zo erg als voor de verlaging.
Als ik tijd heb dan wordt de camber een graadje negatiever gezet. Moet volgen de monteur nog net gaan zonder de banden schuin af te laten slijten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 92 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling