Het is nu do maart 28, 2024 15:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2016 22:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
Ik heb bij mijn vorige olie wissel archoil AR9100 gebruikt.
Ik heb geen problemen met de motor.
Maar ik merk zeker een verschil. de motor loopt veel stiller in vergelijking met zonder toevoeging. Ook had ik last van een gehorige stuurpomp bij sturen tijdens het stationair draaien van de motor. een dopje Ar 9100 en het is verholpen. ik ben overtuigd van het spul.
gewoon in Nederland te krijgen bij BLP International in lissen prima bedrijfje en snelle levering.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2016 20:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Op YouTube is die vent van powerstrokehelp.com ook helemaal enthousiast over Amsoil AR9100 en beveelt het ook iedereen aan. Ik had inderdaad ook al uitgezocht dat je het in Nederland ook kon kopen. Maar had een hele tijd geleden deze olie toevoegingen als eens gekocht en wilde ze toch ergens voor gebruiken. Dus heb dat bij deze gedaan, wellicht voor de volgende keer toch ook maar Amsoil kopen. Ik heb er nu dit al inzitten namelijk. Maar als ik Ford moet geloven moet de olie toch om de 8000km vervangen worden, dus dat duurt ook niet zo lang. Maar wellicht laat ik het toch iets langer als 8000km zitten, vindt het wel erg kort namelijk voor een olie verversingstermijn. :shock:

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2016 22:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
Custom Offroad schreef:
Op YouTube is die vent van powerstrokehelp.com ook helemaal enthousiast over Amsoil AR9100 en beveelt het ook iedereen aan. Ik had inderdaad ook al uitgezocht dat je het in Nederland ook kon kopen. Maar had een hele tijd geleden deze olie toevoegingen als eens gekocht en wilde ze toch ergens voor gebruiken. Dus heb dat bij deze gedaan, wellicht voor de volgende keer toch ook maar Amsoil kopen. Ik heb er nu dit al inzitten namelijk. Maar als ik Ford moet geloven moet de olie toch om de 8000km vervangen worden, dus dat duurt ook niet zo lang. Maar wellicht laat ik het toch iets langer als 8000km zitten, vindt het wel erg kort namelijk voor een olie verversingstermijn. :shock:


Klopt ik vind die 8000 ook erg snel. ik dacht dat een 7.3 wel langer deed met zijn olie dan een 6.0.
Bij mijn 6.0 heb ik het tot nu toe elke 10000. km de olie gewisseld. Nou rij ik de laatste tijd erg weinig met een trailer.
Dus zie ik dat ook niet als een probleem. De olie die ik gebruik is Kroon olie Synth LSP 10W40. en daar loopt die mooi op.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 22:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Ik heb er olie in gedaan die we hier op voorraad hebben voor de tractoren. Kroon ARGI diesel CRD+ 15W40. Voldoet ook aan de API CI4 specificaties, wat al hoger is als de CG4/SN die er minimaal in zou moeten. En CRD is speciaal geschikt voor Common Rail Diesel, dus zal ook voor deze pomp verstuivers (of hoe ik ze ook moet noemen bij de Powerstroke) ook wel goed zijn schat ik. Tot op heden is het blok nog niet vastgelopen, dus zal geen kwaad kunnen denk ik.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 0:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Ondertussen tussen de bedrijven door ook een en ander aan mijn Ford gedaan. De to do list wordt steeds korter:
Achter twee ledlampjes (10Watt CREE led, 900 lumens per stuk) op de trekhaak balk gemonteerd als achteruitrij verlichting. Is geen overbodige luxe met deze donkere dagen en de zwarte folie op de achterraam. Waar ik niet direct duidelijke foto's van heb.

Een 4" aluminium inlaat buis met een K&N filter met stofhoes eromheen gemonteerd en mijn carterontluchting van de inlaatbuis verwijderd.
Afbeelding

Afbeelding

En de inlaatbuis van de intercooler naar de inlaat ook tegen de hitte geisoleerd. Om een of andere reden doet Ford de buis van de turbo naar de intercooler wel isoleren en die vd intercooler naar de inlaat niet. Dus ze laten de zojuist terug gekoelde lucht weer terug opwarmen door hem door een ongeisoleerde buis vlak over het uitlaatspruitstuk te laten lopen.......... :shock:
Afbeelding

Bij RockAuto ook effe wat items besteld waaronder nieuwe towmirrors. Gewoon de normale die voor dit model bedoeld zijn. Heb nog wel gedacht over de nieuwere nog grotere met verwarming en een sidemarker light. Maar toch maar gekozen voor de gewone. Deze geven al veel meer zicht tov de originele spiegels. Maar de nieuwere zijn nog flink groter, maar rijden ze er waarschijnlijk nog sneller vanaf....... vindt ik ze toch wat te duur voor eerlijk gezegd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook een nieuw motortje voor de rechter deur vergrendeling, deze deed ook niet mee en nu weer wel.
Radiateur dop ook een mee besteld en vervangen, schijnt dat deze bij Ford snel hun veerspanning verliezen waardoor het kookpunt van het koelwater minder hoog is en de motor te warm zou kunnen worden bij de cilinderkoppen.

Ook een nieuw gloei relais, kwam er laats met de temperatuur rond de 0 graden achter dat hij niet gloeide, dus het relais door gemeten en die gaf geen stroom door. Tijdelijk effe vervangen met het Air intake heater relais, en toen gloeide en startte hij weer onder het vriespunt. Dus nu de situatie weer terug in orde gemaakt.

9004/9007 led pitjes gemonteerd in de originele koplampen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En meteen ook enkele (4 stuks) led verstralers met 120 Watt (12 stuks 10 Watt CREE leds, 10800 lumens) per stuk met de bestelling van mijn ledlampen fabrikant mee laten komen. Die moeten in de nabije toekomst nog een plekje voor de grille krijgen op een of andere manier. Ze hebben ook een halo (angel eye) led ring die met het stadslicht mee aan gaat (komt wel een schakelaar tussen, zodat ze evt ook uit kunnen blijven voor de apk).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook twee nieuwe gasveren onder de polyester deksel van mijn pickup bak gemonteerd, de oude deden zo goed als niks meer, zeker niet nu de temperaturen zo laag zijn en de druk in de gasveren nog lager was.

Ondertussen bij de laatste challenge wedstrijd van dit jaar in Landgraaf op de oneffen toegangsweg naar het terrein ook nog een keer te veel de trailer op de rand van mijn bak en achterklep gehad waardoor er wat lichte schade is gekomen. Nog niet heel ernstig, maar toch genoeg om van te balen. :evil: :evil: :evil: (Ik weet het er is hier al eerder voor gewaarschuwd door iemand.....)

4 Nieuwe 295/75R16 BF Goodrich AT2 banden zijn ook onderweg vanuit de USA.
Nog eens een keer een rvs 4" turbo back uitlaat maken zonder demper, of met demper en een bypass klep.
En op een of andere manier zorgen dat mijn trailer toch wat hoger boven mijn pickup bak hangt.
Ik wil hem sowieso een keer aanpakken, ik denk dat ik dan de gehele nek los slijp/snijdt, wat hoger plaats en iets voorover kantel. En de aankoppeling dan weer de afstand die ik de nek omhoog breng omlaag plaats onder de nek. Is wel wat werk, maar dan blijft mijn vloer achter vlak en wordt niet hoger. Maar gaat de nek wel omhoog. Maar tegen die tijd, zullen de foto's hier wel verschijnen. :D

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 22:43 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Lekker bezig Freek Willem!! 8) 8)

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2016 23:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
dank je Buurman, Ajeto.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling