Het is nu do maart 28, 2024 12:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2017 20:32 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr jul 03, 2015 21:22
Berichten: 43
Woonplaats: Harmelen
Hee Phill,

ik wil gewoon 4x4 kunnen blijven rijden :D met een slijptol, lasapparaat, en een beetje wil komt iedereen heel ver :wink:

een voor as met het diff aan de rechterkant kon ik niet zo snel vinden.
dus toch maar voor de meest complexe manier mijn huidige aanpassen, beetje op Amerikaanse forums zitten lezen hoe ze het daar aanpakten. daarna las mal gemaakt om hem in de fixeren. en slijpen maar..
Afbeelding
De Dodge op blokken zonder vooras
Afbeelding
alles uitmeten daarna gefixeerd in lasmal
Afbeelding
hier weer in elkaar en afgelast. heb voor mijn eigen gevoel over de las dikke strippen gelast. heb wel netjes een diepen v gemaakt en die netjes gestapeld maartoch.. bladveer ophanging afmaken kan die weer in de lak en onder de Dodge

_________________
Gert-Jan V Schaik

2008 DODGE Ram 1500 Hemi
1973 DODGE W200 PowerWagon. Sold..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 23:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Heb je die veerplaat wel op de juiste manier op het gietijzeren diffhuis gelast, of gewoon normaal zoals je met normaal staal last? gietijzer is namelijk totaal anders dan staal en wordt erg bros en zwak bij de las omdat de koolstof moleculen richting de hitte trekken en er na het lassen dus een veel te hoge concentratie koolstof rondom de las is en het materiaal daardoor sneller zal breken/scheuren.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2017 21:51 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr jul 03, 2015 21:22
Berichten: 43
Woonplaats: Harmelen
ik heb deze normaal op het diff huis gelast, had er wel wat onderzoek na gedaan maar omdat het om een gietstaal zou gaan
zou dit geen probleem zijn om het gewoon op die manier te doen. maar uit jou verhaal begrijp ik dat dit misschien niet te beste methode was.

mag ik vragen wat dan wel de juiste methode geweest zou zijn? ik ben tenslotte ook maar timmerman.

nu zit die plaat waar de bladveer opligt ook nog aan de strip vast die op de asbuis gelast is
en ik heb hem met 2 veerstoppen vast gezet en niet gebout aan deze plaat.
zie foto voor de duidelijkheid
Afbeelding

_________________
Gert-Jan V Schaik

2008 DODGE Ram 1500 Hemi
1973 DODGE W200 PowerWagon. Sold..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2017 20:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Als het gietstaal is weet ik het niet, maar als het gietijzer is (wat het meestal is) dan moet je in het geval van elektroden in ieder geval speciale gietijzer elektroden gebruiken. En sowieso (ook met een CO2 apparaat) moet je eigenlijk eerst het hele gietijzeren stuk helemaal opwarmen in een oven oid tot een temperatuur een stukje onder de smelt temperatuur. Dan lassen en daarna heel langzaam weer laten afkoelen. Doe je dit niet dan is de kans erg groot dat het gietijzer op de plaats rondom de las erg broos en zwak wordt en dus op termijn een keer gaat scheuren naast de lasnaad.

In gietijzer zit een relatief hoog gehalte koolstof, en koolstof moleculen hebben ze neiging om zich richting te hitte te bewegen in het gietijzer. Als je gaat lassen dan trekken de koolstof moleculen uit de nabije omgeving vd las allemaal naar de hitte vd las en is er daar een extreem hoge concentratie koolstof moleculen die met materiaal erg broos en zwak maken.
Door het hele werkstuk zo heet mogelijk voor te verwarmen en pas dan te gaan lassen, is het temperatuurs verschil te klein voor de moleculen om aan de wandel te gaan en blijven ze op hun plek zitten en wordt het materiaal niet broos en zwak rondom de las.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2017 22:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
'T is niet lullig bedoelt, maar Ford heeft standaard assen met het differentieel aan die kant, en als je die van de F-250/F-350 kiest heb je dezelfde steek als de Dodge.
Respect dat je het lef hebt om dat aan te pakken zo!

PS je hebt PB

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 27, 2017 22:02 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr jul 03, 2015 21:22
Berichten: 43
Woonplaats: Harmelen
Dat dit een zwakker punt zou worden heb ik wel over nagedacht, vandaar dat ik er ook een strop onder door hebt gemaakt
om niet aan de las gegaan trekken nu dient ie het meest als ondersteuning.
ik heb die dikke plaat ook nog aan een de versteviging strippen gelast, alles bij elkaar heb ik er zelf wel een goed gevoel over.

als ik op amerikaanse forums kijk word daar ook bijna alles co2 gelast.
het is het zelfde materiaal als de yokes van een aandrijf as. die worden ook normaal gelast. nu ben ik zelf ook maar een timmerman, ik ga het beleven.

@ bart,

ik weet dat een Ford het diff ook aan die zijden heeft en Dodge 95+ ook.
maar moet je deze wel kunnen vinden, en uit de USA laten komen heb ik geen zin kwa transport kosten en de tijd om op te wachten.

als ik tegen zo as aan loop zal dit in de toekomst misschien nog wel een keer gewisseld worden.

_________________
Gert-Jan V Schaik

2008 DODGE Ram 1500 Hemi
1973 DODGE W200 PowerWagon. Sold..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 30, 2017 10:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Waarom heb je het systeem van de blokken tussen de achteras en bladveren niet afgekeken..
Had je het niet hoeven lassen! :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 30, 2017 10:38 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Hoi Rob,

Ik hoop dat jij niet levensmoe bent???
Weet je wel hoeveel krachten er op die vooras en de vering komen?
Persoonlijk vind ik het al een waardeloze manier dat de fabriek blokken op de achteras gebruikt, je zou eens een camera moeten monteren en kijken hoeveel askanteling er daar plaatsvind bij remmen en optrekken.

op de vooras is dat nog erger, vooral bij remmen, omdat de voorremmen het merendeel van de remkrachten genereren.

Als je dan daar blokken monteert, is dat vragen om problemen.

De afstand van hart as tot onderkant veer word vergroot, dat wil zeggen dat de arm (reactiemoment) vergroot word, en zo bij remmen de de veren probeert buigen (is in dit geval geen goed idee)

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 30, 2017 18:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
BusBart schreef:
Hoi Rob,

Ik hoop dat jij niet levensmoe bent???
Weet je wel hoeveel krachten er op die vooras en de vering komen?
Persoonlijk vind ik het al een waardeloze manier dat de fabriek blokken op de achteras gebruikt, je zou eens een camera moeten monteren en kijken hoeveel askanteling er daar plaatsvind bij remmen en optrekken.

op de vooras is dat nog erger, vooral bij remmen, omdat de voorremmen het merendeel van de remkrachten genereren.

Als je dan daar blokken monteert, is dat vragen om problemen.

De afstand van hart as tot onderkant veer word vergroot, dat wil zeggen dat de arm (reactiemoment) vergroot word, en zo bij remmen de de veren probeert buigen (is in dit geval geen goed idee)



Elke dag boven de grond is voor mij een feest!

Zelf zal ik mijn truck nooit verhogen, en mocht ik van gedachte veranderen.. Breng ik m'n bladveren naar Eeltink veertechniek in Heemskerk en laat hun ze aanpassen.
Wat je zegt weet ik, is ook op youtube te vinden.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 30, 2017 19:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Ik ben blij dat je ook zo denkt, er zijn er maar zat, die er anders over denken.
waar kun je dat vinden op youtube? nog nooit gezien.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 30, 2017 21:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Dit heeft niks met blokken te maken, maar het laat wel de krachten die te verduren zijn bij het remmen zien.
Onder deze W200 zijn Unimog assen gemonteerd. https://youtu.be/04J88MP3f7Q

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 21:53 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr jul 03, 2015 21:22
Berichten: 43
Woonplaats: Harmelen
mijn 2e Dodge was verhoogt doormiddel van blokken op de voor as waren 10 cm hoog
echt levens gevaarlijk.... je voelde met remmen ook echt de as kantelen. ik schrok er van met proef rijden. 1e wat gelijk verwijdert werdt na aankoop. wat al wel langer in mijn hoofd rond spookt zijn ladder bars zoals die nieuwere Rams.
ik heb dit gezien in Amerika op een chevy super dik, waren de achterste net zo lang als de aandrijf as.

illustratie er van
Afbeelding
Voorzijden met spiraal veren

Afbeelding

achter met lucht veren

een winter project :roll:

maar eerst nog een hoop andere dingen doen.
waaronder het motorblok het aangekochte 2e hans blok blijkt toch niet zo goed als de verkopen beweerde. een lekke koppakking op de rechterzijden.


waar ik al een lange tijd tegen op zag was de RDW vorige week vrijdag was het zo ver.
met lood in mijn schoenen er Heen geweest. aangezien dat er nog al wat gedaan is aan de truck.. er stonden een paar dingen niet juist op het Duitse kenteken bewijs.. die ik wel graag juist wou hebben. 1 er van was het laadvermogen op het Duitse was dit maar 120 kg.
maar de keur meester was zeer mee werkent en nam het over vanaf het vin plaatje :D 3500 kg totaal gewicht plaatje was dit zelfs 3549 kg. 2800kg aanhanger :D alleen geen 18.2 beetje jammer maar dat ging hem echt niet worden.
ik heb nog een oud kenteken gekregen ook -YD- in het midden geen v-000- stond wel raar te kijken vandaag toen die in de bus lag

wel even foto van gemaakt Chevy van me Maat er voor :D :D
Afbeelding

_________________
Gert-Jan V Schaik

2008 DODGE Ram 1500 Hemi
1973 DODGE W200 PowerWagon. Sold..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 22:17 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Mooi man :wink:




Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2017 8:47 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Kan het zijn dat ik die in Maart op een DTB meeting gezien heb?

Mooi stel trouwens

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2017 15:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 29, 2010 15:05
Berichten: 1349
Gefeliciteerd met je kenteken Gert jan :thumbleft:

_________________
chris-jan..(CJ)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling