Het is nu za apr 27, 2024 8:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: F150 351w 1985 opknappen
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 22:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di apr 21, 2015 21:50
Berichten: 7
Woonplaats: Gorinchem
In december 2014 heb ik een Ford f150 uit 1985 gekocht op LPG. Ik ben hem stukje bij beetje aan het opknappen.

Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb:

- LPG verwijderd, omgekeurd bij RDW
- tank eronder gemaakt
- elektrische brandstofpomp gemonteerd, nieuwe brandstofleiding e.d.
- Nieuwe edelbrock 600cfm
- Nieuwe uitlaat gemaakt
- Grote beurt gegeven
- Bodem dicht gelast

Hij is op dit moment nog geschorst. Samen met een vriend die een garage heeft heb ik hem voorgekeurd. Voor de apk heb ik de remmen even los gemaakt, moeten er nieuwe remcilinders achter op en moet ik de handrem in orde maken. Ook moet ik er nieuwe remleidingen achter op zetten. De onderdelen zijn onderweg, ook een setje om zelf remleidingen te kunnen maken.

'Antieke' foto :p
Afbeelding

Aardig Flinstone-gat
Afbeelding

Brandstofpompje speciaal voor carburateurs, geen retour nodig
Afbeelding

Interieur even gepoetst
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2015 12:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Mooi project, succes,

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2015 19:09 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di apr 21, 2015 21:50
Berichten: 7
Woonplaats: Gorinchem
Vandaag is de ford apk gekeurd. Helaas is hij er niet doorheen gekomen.
Dit waren de afkeur punten:

- Speling op achterste rubber van tussenbak-ophanging
- Speling op de voorste steekassen

En verder nog wat kleine dingetjes.

Heeft iemand ervaring met het demonteren van de steekassen uit zo'n onafhankelijk geveerde vooras met differentieel? De steekassen kunnen helemaal op en neer :(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2015 19:42 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Dat is minder, maar zit daar een onafhankelijk geveerde as onder?
Zo op de foto lijkt een een Dana/Spicer met het diff. aan de bestuurderszijde.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2015 20:03 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Dacht ik ook patrick. Gewoon starre as :!:



Www.rockauto.com


Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2015 20:19 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma mei 18, 2015 22:31
Berichten: 5
Mocht je nog met je remleidingen aan de gang gaan of het al gedaan hebben, zou je dan wat willen vertellen over het buigen en felsen van de leidingen. Ook ben ik benieuwd welk materiaal je gaat gebruiken. Tnx alvast.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 25, 2015 11:45 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di apr 21, 2015 21:50
Berichten: 7
Woonplaats: Gorinchem
Het is een dana 44, maar wel onafhankelijk. Heb inmiddels op internet een spat voor stap beschrijving gevonden om de assen te demonteren en terug te steken. Voor de apk haal ik ze er gewoon uit, en laat ik hem zonder voorwielaandrijving keuren :D Dan kan ik hem op mijn gemak gaan repareren.

Afbeelding

Sander, voor de remleidingen heb ik gewoon een goedkoop felssetje gekocht en stalen remleiding. Achteraf had ik beter remleidingen van koper legering kunnen kopen, aangezien deze zachter zijn. Een goedkoop felssetje is blijkbaar niet geschikt voor stalen remleidingen. Het buigtooltje was niet perse nodig voor de achteras, de remleidingen zijn met de hand goed in flauwe bochten te buigen. Als je de complete remleidingen gaat vernieuwen is het wel handig.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2015 22:59 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di apr 21, 2015 21:50
Berichten: 7
Woonplaats: Gorinchem
Vanavond weer lekker bezig geweest aan de ford. Haal voor de apk het complete differentieel en de steekassen eraf. Deze kan ik na de keuring op mijn gemak weer in orde maken en terug zetten. Het kostte nog behoorlijk wat moeite de assen te verwijderen. Het rechter kruis heb ik met veel pijn en moeite door kunnen slijpen (pennen en borgveren zaten moervast) en links heb ik zelfs de steekas gewoon door moeten slijpen :o Hier moet ik dus een nieuw asje voor bestellen.

Nu kan ik hem deze week hopelijk nog laten keuren... :D

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling