Het is nu za apr 27, 2024 15:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 25, 2015 23:49 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Hallo allemaal,

Had me al voorgesteld: viewtopic.php?f=14&t=19874 :)

Ga hier de voorgestelde Chevrolet C20 als project beginnen. De truck is afgelopen week aangekocht en staat momenteel nog bij de shipper. Ze is net uit de container gehaald en zal morgen naar ons toekomen. De truck is via Hans Hendriks en een relatie van hem aangekocht in de States en hier naar toe verscheept. Ik kwam hem een maand geleden tegen op Facebook waar de auto voorgesteld werd. Het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht vanwege het mooie verweerde uiterlijk. Kijkend naar programma's als Gas Monkey's Fast and Loud zie je die vaak voorbij komen en dan wil je eigenlijk zelf ook wel een keer zoiets.

Afgelopen week ben ik gaan kijken naar de auto. Je gaat af op een beschrijving maar zelf kijken is natuurlijk toch een must. De Chevy lijkt kanonhard te zijn aan de onderkant, en meer dan een 2-tal gaatjes links boven de voorruit kon ik verder geen narigheid vinden. Ook technisch niet, maar dat zal een nadere inspectie uit gaan wijzen over hoe ze is en in welke staat.

Morgen komt de auto deze kant uit. Heb een vriend van mij gevraagd of de auto daar naartoe mag, hij heeft een brug, wat meer ruimte en meer kennis. Daar gaan we de Chevy "voorkeuren" om te zien wat er mogelijk wel of niet mee is. Van daaruit maak ik een plan van aanpak voor de kentekenkeuring. Zal er beeetje zo uitzien:

- voorkeuren
- kijken wat vervangen moet worden
- beurt (olie/filters/remmen/etc)
- verlichting e.d.
- Kentekenkeuring
- optisch/conserveren (ratlook/patinalook)

Nog wat foto's gemaakt bij de shipper:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen meer!

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2015 9:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Jij ook hier :wink: Have fun with it.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2015 9:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Gaat lukken, zien dat we haar vandaag aan de pruttel krijgen :)

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2015 23:51 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Bedankt voor de belangstelling mannen!

Vanavond rond 6 was ze op haar bestemming. Ik dacht een foto gemaakt te hebben maar dat was dus niet zo. Snel afgeladen met 3 man, en het terrein van mijn kameraad opgedrukt. Na de formaliteiten vertrok de oplegger en zijn we direct met de C20 aan de slag gegaan. Benzine had ik meegenomen (10L) en dat er in gemikt. Kap los, verse accu erin, sleutel gepakt, en starten maar. Na enkele pogingen zo dood als een pier. Wel nat in de carburateur dus benzine komt er. Bougie eruit, proberen, geen vonk. Raar.... ze is lopend verkocht en op transport gezet. Na 2 keer zie ik ineens onder het dashboard een schakelaar, zo een grote ouderwetse kiep. Ik zet 't ding om en direct slaat de C20 aan!
Gauw de bougie er weer in en starten. Loopt mooi:

- http://youtu.be/giqheB7HJYA

Da's een meevaller dus, maar heel bang was ik er niet voor dat het niet zou lukken. Dus de rest ook maar gecontroleerd en op wat kleine dingen na functioneert alles. Morgenavond eerst e.e.a inspuiten op elektrisch gebied als ook mechanisch. Alles is net zo droog, de auto is zo uit Los Angeles weggeplukt. De verzekeringspas ligt er nog in en was geldig tot September 2015 ;)

Gauw weer op haar plek, morgen meer:

- http://youtu.be/VUhSYWUiofY

Ik ben blij!! :) ;)

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2015 0:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Chevy's, cold nature, hekel aan kou, succes ermee.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2015 10:04 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Mooi brullen met die spullen!

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2015 20:55 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
nice veel succes ermee


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2015 23:16 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Dank u :)

Vanavond naar de auto toe, verlichting na wat gedoe weer helemaal aan de gang. Rechtsachter een kapotte lamp, links geen remlicht. Er was nogal wat gerommeld met de bedrading daar, ze hadden daar een en ander aangemaakt voor de trekhaakbedrading. Was alleen niet al te fris gedaan.... dat weggehaald en gefatsoeneerd zodat het weer goed en betrouwbaar doet.
Tevens het automaatje van de alarmlichten gewisseld, mijn kameraad had er nog eentje die er in ging. Lampen gingen veel te snel, nu doen ze het weer op normale snelheid.

Wat picturen. Onder de auto met de verlichting bezig:

Afbeelding

Je krijgt ze met de Amerikaanse troep er nog in :) :

Afbeelding

En zij- en neus aanzicht:

Afbeelding

Afbeelding

Later weer meer, zal vrijdag worden. Eerst wat andere verplichtingen en onderdelen zoeken. Stuurbekrachtigingspomp bijgevuld maar lekt als een mandje. Lager jankt en daar lekt de boel ook. Eens kijken wat we daar aan kunnen doen (revisie setje o.i.d).

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2015 14:14 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Kleine update maar weer :)

Onderdelen; inmiddels alles rond. Op Ebay via diverse verkopers het volgende besteld:

- Stuurbekrachtingspomp; lekt als een mandje. we hebben geprobeerd 'm te vullen maar in korte tijd lekt er weer heel veel uit langs de as. Ik heb een "reconditioned" gekocht, die is gereviseerd op basis van een oude "core". Kan de mijne terugsturen maar die verzendkosten wegen niet op tegen de waarde van de core die 18 dollar is. Totaal 90 euro aan huis, incl douanekosten.
- Deurhendels; per stel goedkoper als 1.... ongeveer 30 euro.
- Rempedaalrubber; 25 euro.
- Achterlicht lenzen; twijfelachtig voor de keuring qua kleur. Om discussie met de keurmeester uit de weg te gaan ( ;) ) heb ik 2 nieuwe besteld en ben daarvoor rond de 35 euro kwijt.
- Zijmarkeringslichten; heb ik per 4 besteld. 2 voor en 2 achter. Voor oranje (de huidige zijn redelijk) en de achterste rood (1 vaal, 1 verdwenen). Per 4 goedkoper als 2 ;), 45 euro.
- Achter remslang; zit er 1 voor beide. Kost 27 euro.
- Bougies, 8 stuks. 30 euro.

Verder vanmorgen een band laten leggen voor de velg links achter, kosten 182 euro. Andere kant achter is nog goed, die laat ik later dit jaar leggen maar moet er eerst nog een velg bij hebben. Dan heb ik ook een reservewiel.
In vergelijking met onze van 15 inch voorziene zakjappanner :D :

Afbeelding

Bij Hageman US parts in Doorn (http://www.hagemancarparts.com) gisteren de fuseekogels besteld, rubbers los gaat niet. 4 kogels + verzending 198 euro. Prima gasten trouwens, uitstekend aan de telefoon en bezorgsnelheid! :thumbup:

Verder een filter (23 euro) en olie. Gooi er 15W40 in, moet goed zijn. Ken plenty Ammirijders die er niet de duurste olie in pleuren en daar prima ervaringen mee hebben. Dit 350 blok heeft geloof ik een prima reputatie en er zijn er volgens wikipedia veel van geproduceerd. Dan moet het wel een solide en sterk motortje zijn :) Wikipedia: In all, over 100,000,000 small-blocks (as of November 29, 2011) have been built in carbureted and fuel injected forms since 1955. Phoei.... :shock:

Verder e.e.a. kunnen doen. Radio is eruit, het Mustang exemplaar wat ik kreeg past er niet in. Dit vak kan maar 14cm diepe radio's herbergen en deze was ruim 18. Ik ga verder kijken, wil er eigenlijk een tijdsgebonden exemplaar in. Wie wat weet voor mij; ik hou me aanbevolen! Verder lag een een bult luidsprekerkabel in waar ik wel 3 auto's mee had kunnen doen. Dat er allemaal uitgehaald zodat de kachelslang die nu los hing er ook weer fatsoenlijk aan kon. Radio en kabel:

Afbeelding

En leeg:

Afbeelding

Ook wat geëxperimenteerd met conservering van de buitenkant. WD40 gaat wel goed zo te zien. Op de voorkant motorkap:

Afbeelding

En spatscherm links:

Afbeelding

Afbeelding

Alleen zal het na een regenbui gaan lekken? Weet 't nog niet. Dan denk ik het lijnzaadolie-verhaal maar eens proberen. Maar da's voor latere zorg.
Vanavond weer aan de slag, hopelijk zijn alle delen rond de 3e week Februari binnen. Zou mooi zijn, kunnen we begin Maart naar de keuring. Later!

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2015 0:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Vanavond begonnen met de fuseekogels na montage van het wiel:

Afbeelding

Dat groene moet er nog afgewassen worden, zal wel voor de reclame zijn :)
De bovenste fuseekogel gaat vrij eenvoudig daar die met 4 bouten vastzit:

Afbeelding

Maar de onderste "perst" zichzelf in de draagarm. We krijgen die er niet zomaar iot. Tikken op de draadas helpt niet, de fusee zit zeker een centimeter dik in de draagarm:

Afbeelding

We zoeken nu naar een methode om zonder draagarm demontage toch het ding eruit te kunnen krijgen Ons idee is om toch de rem en alles wat daaraan hangt te verwijderen, de onderste draagarm te ondersteunen en met een bus op het huis van de fuseekogel een bus te zetten en dan maar slaan. Of weet iemand een betere methode?

Roept u maar!

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2015 19:58 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
goe bezig


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2015 23:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Zeker weten ,)

Oke, ook nog iets gedaan vandaag; linker voorkant afgemaakt, ipv de totale kogel (die goed is) alleen de hoes vervangen. Deze is 7mm kleiner in omvang dan het lager, dus de hoes in kokend water gelegd en wat uitgerekt. Daarna erop geschoven en de boel weer vastgezet en zie; het past!:

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard volgepompt met vet ;)

Bovenste kogel:

Afbeelding

Ook goed te zien is dat er een nieuwe remslang aan hangt. Die had ik eerst besteld in de States maar die wilden voor 40 dollar bestelbedrag bijna 70 dollar verzending..... niet dus. Ook deze slangen bij Hageman US Parts besteld, prima zaak. Gisteren besteld, vandaag om 12.30 uur aan huis!!

Linkerkant begonnen, bovenste op zijn plek:

Afbeelding

En de kar op zijn huidige plek. Werkt wel lekker, zo'n brug:

Afbeelding

Later weer mee

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2015 18:22 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
ik zie dat het goed geventileerd is :D :D :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2015 22:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
:D :D

Vandaag kwam ik na het werk om half drie en was de rechterkant al klaar! Kijk, dat is mooi. Mijn vriend verveelde zich, is stratenmaker en kon deze dagen niets doen. We hebben de remmen nog even samen ontlucht (ging niet heel snel, 1 nippel wilde er niet uit), de boel doorgesmeerd en nog wat kleine dingetjes gedaan. Olie en filter nog even gewisseld, was niet echt nodig (olie zag er redekijk uit en rook goed) maar je weet nooit hoe de toestand van zo'n filter is en hoelang de olie zit. Kost weinig, brengt veel :)

Volgende week verder. De deurhendels kwamen vandaag binnen en zo moet er nog een en ander binnenkomen. Het hardst zit ik te wachten op de stuurbekrachtigingspomp, als die er in zit zijn de grootste klussen geklaard.

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 07, 2015 17:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 02, 2011 9:09
Berichten: 315
Woonplaats: noord holland
mooi bezig zo.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling