USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- 2-7-2023 UPDATE
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=18415
Pagina 13 van 16

Auteur:  Big Alf [ zo feb 05, 2017 12:37 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 12 Grote updat

Dat gaat helemaal goed komen met al die mooie spulletjes, vooral de vloer ziet er top uit :thumbup:

Auteur:  Limburger [ wo jul 19, 2017 20:21 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 12 Grote updat

HELE tijd na genoeg niks meer gedaan, druk met school werk en andere gekke zaken.
Zag dat ik al wat achterloop met wat updates. Het rem systeem is zo ver klaar, moet nog afgevuld en ontlucht worden maar dat doe ik pas als de cabine er voor de rdw voor vast op staat.
Gewisseld van trommel naar schijf aan de voorkant omdat ik deze tegen kwam voor een mooi bedrag. nieuw brandnew.

Omdat de leidingen naar de hoofdremcilinder toch best goed zichtbaar zijn heb ik daar extra me best op gedaan met een maat.
Hier hebben we zo verschrikkelijk lang aan gewerkt dat ik een glimlach op me smoel krijg als ik er al aan denk. Ik moet er nog klemmetjes voor maken waar de 2 leidingen mooi langs elkaar geklemd worden maar het resultaat is prachtig al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van de leiding onder tot boven
https://youtu.be/kUASOqJQVjw
Nu bezig met brandstofsysteem klaar maken en dan de uitlaat.

Auteur:  martin117 [ wo jul 19, 2017 20:31 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 12 Grote updat

WOW !!

Die schijven voor ga je vast plezier van krijgen.
Erg net werk.

Auteur:  peerkehemi [ wo jul 19, 2017 21:21 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13

Super strak :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:

Auteur:  Limburger [ zo aug 27, 2017 17:39 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13

Afgelopen tijd niet helemaal stil gezeten. Weer wat mooie custom feateres gemaakt.

Wou de bekabeling voor de bak verlichting en motor na genoeg ongezien de cabine in krijgen. Voor de motor is dit helaas niet gelukt maar wel netjes.
De bekabeling voor de bak en verlichting komt wel nagenoeg ongezien erin. Door de stijl in de cabine kunnen ze naar binnen.
RVS brandstof leiding hangt ook aan de pickup, hier moet ik nog 1 koppeling voor kopen en dan is dit klaar. Brandstof pomp en voorfilter zit ook netjes in het frame gemonteerd.
Brandstof pers filter zit op het schutbord.

Goed begin gemaakt aan de uitlaat, deze was 3 keer niks en daarom heb ik wat losse bochten etc besteld en ben ik vanaf spruitstuk op nieuwe begonnen. Moet nog eind tips vinden die me zinnen en dan kan ik de laatste ophanging maken zodat hij netjes onder de tree plank uitkomt. Nog nooit een uitlaat gemaakt laat staan bochten gelast of what ever maar erg tevreden met het resultaat zover. Komende week de uitlaat aflassen en eronder hangen.

Motor-cabine:
Moet nog afgewerkt worden uiteraard maar dat komt voor hij gespoten word.
Afbeelding

Afbeelding

Bak-cabine:
Afbeelding

Brandstof pomp incl voorfilter in het frame gemonteerd. Goed tot +-300pk.
Afbeelding

Afbeelding

Onderkant cabine gezien:
Afbeelding

Afbeelding

Uitlaat bouwen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komende week weer meer denk ik :D

Auteur:  peerkehemi [ zo aug 27, 2017 19:56 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Custom

Netjes :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:

Auteur:  Martin [ ma aug 28, 2017 17:37 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Custom

Mooi werk man! 8)
Hier wordt met veel plezier aan gewerkt

Auteur:  jaco [ ma aug 28, 2017 21:30 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Custom

Ziet er super uit!! :thumbup: :thumbup:

Auteur:  Limburger [ di dec 12, 2017 22:45 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Custom

Ik was niet tevreden over de pompunit in de tank. En heb er voor gekozen de pomp buiten de tank te hangen dus maak ik een nieuwe sending unit. Geheel van RVS zodat ik ervanaf ben in de toekomst.
Originele tankvlotter besteld zodat deze juist correspondeerd met de originele meter cluster in het dashboard.
Aanzuig en retour erop gemaakt, tussen de RVS leiding komt een 1/4 bsp lassok voor een ontluchtings filter te monteren.

Afgelopen week de uitlaat tips binnen gekregen zodat ik de precieze maat ook kan afmaken van de uitlaat. En daarbij de lang gezochten nippels voor de leidingen van de versnellingsbak koeler.

1/4 npsm - 8AN
Afbeelding

Flowmaster 15372 exhaust tips.
Afbeelding

Afbeelding

Iets groter gat gemaakt in de tank:
Afbeelding

Afbeelding

Word nog TIG afgelast aan de bovenzijde. En de bovenzijde van de leidingen worden nog ingekort:
Afbeelding

Afbeelding

Ga eens experimenteren met klotsen in de tank door een soort bakje aan de aanzuig te maken waardoor er altijd brandstof bij de pijp blijft staan. Er zijn best een hoop opties maar deze leek me wel wat dus we gaan eens kijken of dit wat word:
Afbeelding

Verwacht de tank vlotter deze week wel helemaal klaar te hebben en de uitlaat ook gaande weg klaar.

Auteur:  Limburger [ zo jan 28, 2018 18:34 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Stainless :

Weinig tijd gehad dus helaas niet veel opgeschoten, ook weer wat tegen slagen dus wat dubbel werk.
Uitlaat is op 2 hangers na en een nieuw spruitstuk ook klaar, eind tips komen perfect uit! Heel blij met het resultaat.

As steun eronder gezet omdat er nog geen hanger is aan het laatste stuk.
Afbeelding

Afbeelding

Tank insert ook klaar. Past mooi, maak het zo dat ik hem via de cabine eruit kan nemen mocht ik in de tank moeten wezen.
Geheel rvs op de vlotter na.
Afbeelding

Retour leiding nog 90graden gebogen zodat het wat beter uitkomt:
Afbeelding

Auteur:  Limburger [ zo jun 03, 2018 22:55 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Stainless :

Lang rustig geweest wat de pickup betreft helaas. Heel druk geweest met werk waardoor de rest eigenlijk allemaal bleef liggen. Geprobeerd toch wat te blijven doen maar viel niet mee. Veel geklooi weer, verschillende dingen zaten nogal tegen, maar uit eindelijk toch gewonnen! Word een lange update!

De originele radiateur beugel was door een blinde met parkinson (no offence uiteraard) begaffelt met een haakse slijper om de grotere radiateur passend te krijgen die bij de motor hoort. De radiateur die bij de auto was toen ik heb kocht was helaas rot en moest dus vervangen worden. Was ook niet tevreden over de beugel waar hij in stond en ik wou hem eigenlijk relatief makkelijk verwijderbaar maken mocht het ooit nodig zijn (nu nagenoeg onmogelijk met de beugel in de auto). Dus maar gekozen om een nieuwe beugel te maken, zat best wat denk werk in want de spatborden en eigenlijk de rest van de neus heeft hier mee te maken.

Begonnen met een stuk U profiel wat ik heb laten zetten. Wou het graag uit 1 stuk hebben:
Afbeelding

Bevestiging gemaakt, waardoor de radiateur ipv aan het aluminium koelblok hangt (oude situatie) nu in rubbers staat met de daarvoor hoorende bevestiging.
Afbeelding

Toen kwam ik erachter dat het onderaan te breed was voor het frame :(, dus maar weer slijpen en lassen:
Afbeelding

Begint wat te worden:
Afbeelding

Plaatjes boven op gemaakt waarmee de radiateur dmv rubbers aangedrukt word. Komen uiteraard nog korteren bouten in.
Afbeelding

De omhoog staande profielen gaan naar buiten hangen als de spatborden eraan hangen dus hier een X voor gemaakt zodat het wat stugger word. Gemaakt uit RVS, verwacht dat dit mooi is achter de gril.
Afbeelding

Aandrijfas was al gemaakt maar aangezien de rest ook maar voor de 30% gemaakt was wou ik deze graag even laten checken en ook maar nieuwe kruisjes in laten zetten:
Eric van der Werf in Maasbree, top adres! aanrader/
Afbeelding

De automaatbak koeler nippels die ik gekocht had in de US of A pasten uiteraard weer niet, helemaal de blubber gezocht naar de juiste maat, verschillende automaat specialisten gebeld en ik kwam steeds terug op de 1/4 NPSM, dit was het niet, dus maar de oude nippels afgedraaid en er een Jic nippel passend in geperst waarna met hardsoldeer de 2 een gemaakt.
Afbeelding

De uitlaat ook verder afgewerkt inclusief de hangers:
Afbeelding

De spruitstukken hebben normaal een draadstang erin waar de flens overvalt, bij de rechterkant kon ik ze eruit draaien en de M10 draad houden. De linker kan was echter al door iemand flink begaait en hier kreeg ik niks goeds meer van, flink gezocht naar een linker spruitstuk maar toch gevonden. Deze had hetzelfde probleem, de tap eindes kreeg ik er niet uit dus maar laten uitkotteren en draadbussen erin laten zetten:
https://www.youtube.com/watch?v=n3doadazor8

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop nu iets frequenter te kunnen updaten

Auteur:  Cougar [ zo jun 03, 2018 23:14 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Update

:thumbup:

Auteur:  T-Bob [ ma jun 04, 2018 7:45 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Update

Mooie foto’s :thumbup:

Auteur:  cherry red dodge [ ma jun 04, 2018 8:41 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Update

Ziet er super uit!Moet toch fantastisch zijn als je twee van die rechter-handen hebt en bijna
alles zelf kan.Mooie update,want er was vrij weinig te beleven op het forum de afgelopen week.

Auteur:  Big Alf [ di jun 05, 2018 9:35 ]
Berichttitel:  Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Update

Mooie update, vakwerk :thumbup:

Pagina 13 van 16 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/