Het is nu ma apr 29, 2024 13:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 233 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 23:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 180
Woonplaats: Heibloem
Thx,

Dat is het werkplaats handboek ook uit 1953:

Afbeelding

Afbeelding

Echt de moeite waard om te kopen, staat zo belachelijk veel in. Van banden wisselen tot startmotor revisie en kabel schema. Niet echt duur ook niet (in LasVegas gekocht (ebay)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 23:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 180
Woonplaats: Heibloem
Afgelopen vrijdag met een kameraad de onderdelen opgehaald in Lelystad. Deze lading liet erg lang op zich wachten (2-2,5 maand) daarom was ik extra exited. Onderdelen van Summit Racing, LMC, Mid Fifty F-100 Parts en Dennis Carpenter. Allemaal goede webwinkels met goede onderdelen. Bij deze zending zaten zowat de laatste loodjes voor de auto.

Afbeelding

Afbeelding

DE shift computer!, dit gaat hopelijk het verschil maken tussen niet en wel schakelen.
Afbeelding

Afbeelding

En de exhaust tips, deze komen vlak onder de tree plank onder het stuk waar de tree plank het breedst is:
Afbeelding

Deze week weer wat avonden spenderen aan de remmen zodat ik hem weer op wielen kan zetten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2015 21:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 180
Woonplaats: Heibloem
Niet heel veel meer gedaan sinds de laatste update, maar wat er gedaan is is ook goed gedaan. Laatste tijd druk geweest met school cursus en werk.

Denk dat ik de automaat controller en wat andere elektronica in het handschoen vak ga plaatsen. Hier is het dichtbij maar zie je het niet, wil de binnenkant wel redelijk ''stock'' houden. En ik moet er goed aankunnen om bak settings/standen te kunnen veranderen of eventuele storingen te kunnen aflezen.
Afbeelding

Ook alle remleidingen en meuk onder de auto vandaan getrokken want het was een schande hoe het eronder hing, nu word alles gewoon netje en tegoei gedaan. Nieuwe leidingen, t stukjes nippels etc de hele meuk.
Afbeelding

Alles geordend en gelabeld zodat bij de remspeciaal zaak het logisch is:
Afbeelding

Hoofremcilinder gereviseerd, nieuwe remslangen, nieuwe nippels t en y stukken etc:
Afbeelding

Ook ben ik nog op zoek naar een Line Lock elektronisch bedient, daar ben ik over rond aan het mailen/bellen waar ik ze het best ken kopen (prijs).

Het sturen heeft veel aandacht gehad maar krijgt nog een berg, de auto was boven 45km/h niet op de weg te houden zo hard zwabberde hij.
De steering linkage is nu weer zo goed als nieuw. En ja een deel is krom, maar ik krijg hem niet recht en wil het niet zwakker maken, en dat haal ik er wel uit met afstellen.
Afbeelding

Pitman arm, met oude hardware:
Afbeelding

Alles netjes gestraald:
Afbeelding

Laagje lak:
Afbeelding

En de nieuwe hardware voor het geheel, zit nu heel mooi en gaat fijn strak:
Afbeelding

Ziet er zelfs goed uit!:
Afbeelding

Brand new:
Afbeelding

Als de auto weer op wielen staat wat nu niet is omdat me stuurkogels nog niet binnen zijn, ook moet ik de spoorstang nog wat verbreden omdat de nieuwe uit een F1 1952 vandaan komt die iets smaller is. Dan ga ik de motor en bak eruit halen voor een nieuwe lak laag, daar erger ik me al aan sinds dat ik hem kocht. Meer de volgende keer.

C U


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2015 21:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Goed bezig! :thumbup:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 23:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 180
Woonplaats: Heibloem
Heb de foto's op photobucket georganiseerd :D Was vergeten dat me links dat niet meer werkten :lol:

Tank nu met elektrolyse schoon gemaakt, werkt echt boven verwachting! Heb me zo paar 100 euro bespaard.

Dit is een foto die ik nog had, maar hij heeft nog een tijd gestaan zonder vloeistof (niet slim achteraf) en het was dus nog wat erger:
Afbeelding

Min op de tank en plus op de anode in de tank:
Afbeelding

Afbeelding

Na 18 uur elektrolyse met 0,8 Amp:
Afbeelding

Het werd me al gouw duidelijk dat het wel ging werken maar dat ik wat meer stroom moest hebben. Op het werk de werkplaats lader mee gepakt en die ettelijke dagen eraan laten brommen met gemiddeld 2,5-3,5 Amp. En iedere dag een nieuwe anode in de tank.
Resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste, voor het idee op 4,5 Amp gedaan, tank werd er iets warm van :D:
Afbeelding

De coating staat al klaar, zodra ik de tank leeg zou gieten moest ik meteen aan de behandeling beginnen:
Afbeelding

De overige roest is zwart geworden en zit amper vast, maar dit was na het leeg maken en uitspoelen:
Afbeelding

Fijne kiezelen erin en wat water en ongeveer 30-45min op de beton molen:
Afbeelding

Afbeelding

Dit kwam eruit:
Afbeelding

Schoon gespoeld en gereinigd met de flessen van Tank Cure:
Afbeelding

Tank staat nu voor de 4-5e dag op de zolder met een kacheltje erbij voor uit te harden. Ze schrijven 6-7 dagen voor bij een temp van ongeveer 20 graden. Coating zit er goed dik op, had iets meer gekocht ivm de schotten, maar het zit netjes overal dus ben heel blij met het resultaat. (die druppels en druipers krijg je toch niet weg, maar dat maakt niks zolang het maar dicht is en niet meer roest).
Afbeelding

Zaterdag op het werk de tank spuiten in de spuitcabine en dan is ook die weer keurig klaar.

Ook heb ik de stuurstang gemaakt (lag al even te wachten), deze komt van een 1952 F1 welke dus 5,3 centimeter korter is als een van een 1953 F100. Dit wist ik niet maar had op het werk even een adapter gedraaid met mijn geweldige draaikunsten :| En die er tussen gelast zodat hij even lang is:
Afbeelding

En er tussen gelast:
Afbeelding

's Morgens ook de nieuwe stuurkogels opgehaald, die had ik besteld bij de locale USA parts pik:
Afbeelding

Voor info rondom gedane werkzaamheden PB maar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2015 0:01 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Die tank ziet er weer top uit!
Goed gedaan man :notworthy:

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2015 0:37 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Prachtig om te volgen!! :D :D

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2015 8:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Jammer dat alle foto's weg zijn :( , wel even alle links vervangen, dan zijn ze weer terug :)

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2015 15:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Knap werk, ik begrijp enkel niet waarom je niet met die betonmolen+kiezel+water niet als eerste begonnen bent?

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2015 21:42 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
Als nieuw weer. :thumbright: :thumbright:

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 28, 2015 1:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 180
Woonplaats: Heibloem
wodan schreef:
Knap werk, ik begrijp enkel niet waarom je niet met die betonmolen+kiezel+water niet als eerste begonnen bent?


Had dat staan mocht dit niet werken. Dit is makkelijk en was erg benieuwd of dit goed ging werken. Ook voor de toekomst, denk dat ik een keer een 200liter vat klaar maak zodat ik wat spul erin kan cleanen mocht het nodig zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 28, 2015 19:57 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
nice vooral met de betonmolen 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 23:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 180
Woonplaats: Heibloem
Afgelopen week best druk geweest, maar het weekend goed besteed en vooral de zondag (was tenslotte prachtig weer!).
Zaterdag op tijd naar het werk gegaan met de tank, zodat ik die kon spuiten voor dat me collega in de cabine moest. 's Middags de auto weer op de wielen gezet zodat ik zondag aan de motor kon gaan werken.

Verse spoorstang incl nieuwe stuurkogels gemonteerd:
Afbeelding

Eerste beste pot glans zwart uit de kast gepakt en begonnen met spuiten:
Afbeelding

Afbeelding

Toch maar het weekend laten hangen zodat hij goed kon drogen, heb de grove laag laten zitten. Alleen opgeschuurd en klaar gemaakt voor de lak.
Afbeelding

Het hangt onder de auto dus zichtbaar is het niet maar om het goed te doen wou ik hem toch even spuiten:
Afbeelding

Zondags ook weer vroeg opgestaan (voor een zondag), alle spullen bij mekaar gezocht motortakel had ik van het werk mee genomen. Maat van mij ging me helpen dus half 9-9 uur begonnen aan de auto. Prachtig weer dus geen probleem met outdoors sleutelen :D:
Afbeelding

Beide zoals we daar stonden volkomen nieuw met een motor uitbouwen uit een auto. Dus de zaak eens bekeken en samen bedacht dat we de bak eronder uit gingen halen en vervolgens de motor. Echter het werd duidelijk dat dit niet goed ging komen dus de bak maar weer vast geschroefd en de complete gril eruit gehaald en hem als 1 geheel eruit getakeld:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch best een gat als de motor eruit is:
Afbeelding

Einde van de dag wagentje vol geladen en weer naar huis gereden:
Afbeelding

De motor ga ik van het weekend los halen van de bak en beide beetje strippen en de kabelboom eens goed onderhanden nemen. Motor en bak spuit ik netjes. De bak krijgt een nieuw filter, en een nieuwe solenoid voor de USShift controller ook moet ik een lekkage even dichten bij de peilstok.

Van het weekend meer:D!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2015 16:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 180
Woonplaats: Heibloem
Niet heel druk bezig geweest, examens belangrijke toetsen etc etc. Toch nog een leuke koop gedaan, namelijk precies zo'n zelfde motor en bak als ik nu heb. Voor onderdelen en voorraad. Lopend maar de motor is niet alles meer. Ga hem proberen iets beter te krijgen, compressie issues. Carterpan ga ik overzetten omdat mijn eigese gedeukt is. en ik hoop dat de dynamo werkt van de nieuwe zodat ik die ook over kan zetten. Dan heb ik mijn geld er al zowat uit dus al met al zeker geen slechte koop :D

Ook een motorbok gemaakt omdat ik de onderdelen motor hier in wil hangen nadat me eigen motor klaar is zodat ik hem makkelijk kan verplaatsen. Vond de bokken die je koopt goedkoop ogen en denk niet dat ze zo goed rollen als deze wat ik nu heb gemaakt.

Fatsoenlijke wielen besteld opt werk:
Afbeelding

Wat kokers gezaagd en aanmekaar gelast:
Afbeelding

Dikke plaat gesneden voor het blok/bak aan te hangen:
Afbeelding

Afbeelding

Rolt mega makkelijk, zelfs buiten over de klinkers NO PROBLEMO:
Afbeelding

Parts engine:
Afbeelding

Op school het motortje eens gestart om compressie te meten, en vermaak natuurlijk:
Afbeelding

Dat was het weer even.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2015 17:04 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Even lekker door het hele gebouw brullen!

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 233 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling