Het is nu do maart 28, 2024 10:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 0:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Goedemiddag,

Deze pagina loopt al sinds februari 2014 maar door wat foto crashes vanuit Photobucket besloten om de begin post compleet bij te werken, omdat de meeste foto's in de pagina's niet meer werken. Dus hier een nieuwe begin post.
Gekocht in 2014 toen ik 20 was met het idee hem rijdend te maken en wat dingen af te werken. Maart 2015 dacht ik f***it ik ga hem van onder tot boven compleet opnieuw opbouwen. Er waren nogal veel dingen maar 1/2 of zelfs 1/4 gedaan, beschamende dingen die in mijn boek echt niet konden.
Het enige nadeel van hem compleet te doen is dat het wat langer duurt en vooral omdat ik een nogal precieze kloot ben en alles netjes wil hebben, ook waar je het niet ziet.
Was zelf in deze tijd leerling monteur en oorspronkelijk meubelmaker dus had nog wat dingen te leren, dit zou een mooi leer project zijn.

Ford F100 1953
4,6liter Ford Thunderbird injectie v8.
4r70w Electronisch geschakelde automaat bak.
Megasquirt V2 motormanagement.
Geen transmissie management.
Rest is eigenlijk origineel.

Begin jaren uit een garagebox gehobbyd, later na naar een loods gegaan waar we fijn konden sleutelen.

Hier onder wat foto's van toen ik hem kocht. Een half gespoten pickup.
Afbeelding

Afbeelding

Set velgen gekocht, de achtervelgen stonden te breed en moesten dus smaller gezet worden en de kleur moest zwart worden. Voor de rest prima:
Afbeelding

Veel tijd bezig geweest om te kijken wat ik nog nodig had en welke route ik op wou gaan met de auto. Veel onderdelen besteld vooral kleine dingen.
Nu ook besloten de motor en alles te demonteren en hem compleet opnieuw op te bouwen. Met een oog naar een originele look maar wel met wat eigen ''touches''.
Op een zondag samen met een maat de motor gedemonteerd, alles op de aanhanger mee naar de garagebox en gaan met die banaan.
Afbeelding

Einde van de dag alles terug op de kar en klaar:
Afbeelding

Motor en bak splitten en demonteren voor check-up en respray.
Afbeelding

Motor in de ''spuitcabine''.
Afbeelding
Afbeelding

Hier kwam al gouw mijn auti ik naar boven met het zeggen. Ik ga deze motor niet opbouwen zonder nieuwe bouten! Dus zoeken naar een alternatief en kwam bij trommelverzinken.
Precies wat ik zocht!
Afbeelding
Afbeelding

Meeste bende weer terug op de motor en hij is weer fris:
Afbeelding

Meer traps automaatbak reviseren had ik nog nooit gedaan, had wel vaker een heftruck bakje los gehad. Dus dacht kan niet moeilijk zijn :D, was wel wat ingewikkelder maar tot zover alles OK:
Afbeelding

Likje verf erop en voila:
Afbeelding

Het frame en de bak konden niet achter blijven. De bak was in een te slechte staat en in mijn ogen ook veel te ''billig''. Dus met een kammeraad gaan kijken of we dit samen nieuw konden maken van iets degelijker spul.
Oude (originele) bak.
Afbeelding

Dit ga ik niet strak maken.
Afbeelding

Tekeningen gemaakt uit de oude bak en begonnen met de nieuwe.
Afbeelding

Nieuwe zijkanten van 3mm plaat ipv 1.2mm. De krul wat normaal bovenop de rand zit konden we niet of moeilijk na maken met 3mm plaat dus voor een as van 30mm gekozen. (gewicht op de achterwielen).
Afbeelding

Schildjes en paaltjes in 2mm plaat.
Afbeelding
Afbeelding

Na heel wat uren werk erg blij met het resultaat!:
Afbeelding

Hout uit eigen bos.
Afbeelding

Parels beginnen zich te laten zien.
Afbeelding

Bak in de epoxy en het hout erin voor te passen.
Afbeelding

Zelf nieuwe klepscharnieren getekend en laten frezen. Wou niks van ketting strop of iets wat de klep vast hield als hij open stond.

https://youtu.be/FDYL3ojrRyk

Frame was in prima staat gelukkig. Heb wat draadeindes in het frame gelast zodat ik na het coaten altijd een lekkere massa had, waar ik van uit kon gaan.
Afbeelding

Wat losse frame onderdelen gespoten en alles weer monteren incl vers verzinkte bouten moeren etc etc.
Afbeelding

Motortje en bak in de takel :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stuurhuis ook gereviseerd met nieuwe dichtingen en lagers. Worm vertanding was nog prima.
Afbeelding

Pickup mee naar het werk voor de uitlaat te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De radiateur hing in de originele beugel maar paste niet mooi en hing er vast in en daar hou ik niet van. Heb liever dat hij netjes op rubbers staat. Dus ik denk maak een nieuwe beugel.
Afbeelding

Maar ik pas hem in het frame en merk dat hij niet past (dumb), het stuk frame waar hij op staat staat wat hol. Dus iets te makkelijk denkend te werk gegaan. Maar ja what you gonna do bout it. Slijpert gepakt en te keer gegaan. En hij past nu dus perfect en ziet er ook een stuk mooier uit :)
Afbeelding

Afbeelding

Omdat de 2 zijkanten nu los van elkaar zijn kunnen ze naar buiten buigen als het front eraan hangt, dus ik wou het verstevigen maar ook een beetje mooi laten ogen. Dus van RVS een X gemaakt.
Afbeelding

Laagje lak erover gekwakt en voila!
Afbeelding

Radiateur iets netter maken:
Afbeelding

Automaat bak koeler slangen ook geperst.
Afbeelding

Afbeelding

Cabine erop geploft, voor de rest op maat te maken en te passen.
Afbeelding

De elektra in de gehele auto was een ramp dus die heb ik met alle liefde eruit te knipt en weg geknikkerd want het was om te janken.
Afbeelding

Diverse kabel doorvoeren gemaakt zodat de kabels netjes de cabine in komen. Helaas moest ik de kabelboom naar de motor semi in het zicht maken. De rest van de kabels komen allemaal ongezien door de stijlen links en rechts de cabine in.
Afbeelding

Verdeel kastje voor de achterlampen en in de toekomst als ik ook denk ik wil een trekhaak kan ik hier netjes de verlichting bij weg pakken. (maar weet haast zeker dat dit niet gaat gebeuren zolang de pickup op mijn naam staat)
Afbeelding

Cabine moet uiteraard nog gespoten worden en de lassen etc worden dan ook netjes afgewerkt.
Afbeelding

Afneembare aluminium plaat gemaakt waar alles op zit. Massa punt, hoofdrelais beide computers zekering kast en relais blokken.
Afbeelding

Voordat de cabine erop ging heb ik de brandstof tank gereinigd en gecoat. Hij was er geroest en wou hem reinigen omdat een nieuwe uit de states wat te duur werd. Eerst met cola gereinigd. Had geen idee wat het deed en dacht ik probeer het gewoon.
Hij is er wel wat schoner op geworden maar ik raad het niet aan.
Afbeelding

Het antwoord is electrolyse, super goedkoop en rete effectief! Had geen idee hoelang hoeveel stroom dus maar langzat gedaan (4 dagen) op +-3 ampere.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na wat rondjes met stenen erin aan de beton molen was hij toch wat schoner.
Afbeelding

Een schone tank om te coaten.
Afbeelding

Omdat ik mijn originele teller klok wou houden en dus ook een werkende benzine meter wou hebben heb ik een nieuwe aanzuig unit tank vlotter houder dingetje gemaakt van RVS.
Afbeelding

Tank klaar gemaakt voor installatie, nieuwe laag undercoating en een laagje zwarte lak.
Afbeelding

Afbeelding

Nu ook een de brandstofleidingen erin gemaakt, ook van RVS want ja daar ben je vanaf. Was best een werk want als je buigt kun je niet meer terug.
Onderzijde van de cabine:
Afbeelding

Schutbord.
Afbeelding

Brandstof pomp met aanzuig filter ook gemonteerd.
Afbeelding

Vond de aluminium aanzuig buis een beetje goedkoop ogen en het was niet netjes gemaakt en ik vind de grote ronde luchtfilters mooier. Dus deze wou ik een passend maken op de injectie motor.
Afbeelding

Het binnenste stuk van het huis eruit geslepen en een nieuwe plaat incl opstaande rand erop gemaakt voor de siliconen bocht.
Afbeelding

Afbeelding

Carter ontluchting ook aan gesloten door middel van een stukje gebogen aluminium buis:
Afbeelding

Hoofdremcilinder zit er ook weer op met wat nieuwe remslangen:
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Limburger op zo jul 02, 2023 11:27, in totaal 77 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 5:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 02, 2011 9:09
Berichten: 315
Woonplaats: noord holland
mooi project, succes met opbouwen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 9:12 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Zo daar heb je nog wat te knutselen aan :roll:
Zet Rockauto maar onder je favorieten als er nog wat besteld moet worden :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 9:54 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Goed bezig joris :!: geen foto's van de motorruimte :?:


http://www.marlogcarhandling.com


http://Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door peerkehemi op di feb 04, 2014 18:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 18:27 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Respect op jonge leeftijd in zo'n truck te mogen rijden.

Succes en houd ons maar goed op de hoogte :mrgreen:

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 20:09 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
:thumbright: :thumbright:

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 20:57 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
Yeah eentje om te volgen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 21:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Half Amerika afzoeken en om de hoek kopen :wink:

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 22:47 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
mackie schreef:
Yeah eentje om te volgen

+1 8)

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 1:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
good looking car + good looking place to work on it = looks like it's gonna be a good looking project, succes ermee en respect op die leeftijd zo'n wagen kopen ipv een golf ofzo ;)

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 22:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
ilan schreef:
good looking car + good looking place to work on it = looks like it's gonna be a good looking project, succes ermee en respect op die leeftijd zo'n wagen kopen ipv een golf ofzo ;)


Good looking car zeker, maar plaats is niet helemaal 100%. De bak haal ik eraf en neem ik mee naar het werk en stal ik daar ergens. Ik ben leerling monteur mobiele werktuigen, momenteel aan het werk bij een mechanisatie bedrijf onder de tak Intern Transport, heftrucks voornamelijk (zie bus). Daar kan ik alles lassen en platen zetten. Voor de rest is er eigenlijk geen las werk aan, dus rest doe ik thuis onder een party tent van 6*3 (flink verstevigt). Ik ben een carport aan het teken zodat ik de auto altijd droog kan stallen. Meeste werk zit toch in de cabine en motor ruimte nog iets nette ogen.

Fotos van de motor ruimte komen eraan zodra het licht is :D

Bedankt voor de mooie reacties, ik moet eerst mijn motor klaar maken. Daar komt volgende week iemand voor kijken, dan hebben we geld in het potje en kunnen we een lijst gaan maken wat we moeten hebben. Kan iemand zeggen wat ik mis van deze bank? De rug leuning is bijgemaakt zover ik denk/zie, maar hoort er niet ook zoon veren pakket in de rugbeugel?

Huh, ik zoek me fotos op me telefoon en ze zijn allemaal weg?? wutt... Naja ik maak morgen nieuwe fotos. Komt goed


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 20:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Gister geweest kijken voor nieuwe velgen en banden. De andere banden waren 45 jaartje oud ongeveer en de velgen (dukes of hazard) waren niet helemaal wat ik zocht. Deze voor een mooie prijs kunnen kopen, al is er wel nog wat pas werk aan. Achter is behoorlijk breed (275 op een 10J) voor in het spatbord. De naafplaat moet vermoedelijk iets verlast worden. Zodat hij wat verder richting bak valt. Hij steekt nu 35mm uit ongeveer. Heb mij laten vertellen dat dit 30mm mag zijn. De voorbandjes zijn te laag, daar komen nieuwe hogere breejere sloffen onder. Deze staan daarom ook te koop (205-60-15, nieuwe bridgetone ecopia).

Wat fotos gemaakt voor de forummers, omdat jullie foto's zo mooi vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi heh:
Afbeelding

Gr


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 22:06 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Goed bezig jonghe :thumbup: :thumbup:



http://www.marlogcarhandling.com/



Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 22:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
Mooie john deere Velge eronder :D

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 20:23 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
de neus is prachtig


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling