Het is nu do maart 28, 2024 21:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2018 14:57 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Wat een puik werk! Van een VAKman :salute:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2018 20:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
cherry red dodge schreef:
Ziet er super uit!Moet toch fantastisch zijn als je twee van die rechter-handen hebt en bijna
alles zelf kan.Mooie update,want er was vrij weinig te beleven op het forum de afgelopen week.


Bedankt! Naja, moet wel zeggen verneuk nog wel eens wat. Maar van fouten leer je! Kan niet alles zelf zoals het TIG lassen dat beheers ik NOG niet. Maar probeer zo veel mogelijk zelf te doen ja.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2018 14:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Het is weer een hele tijd geleden, paar weken nodig gehad voor 2 crossauto's klaar te maken en het werk heeft ook wat tijd in beslag genomen, werk bij een landbouw mechanisatie bedrijf waar we veel aan beregening doen. Was afgelopen zomer wat droog hier en daar :lol: :wink: dus werk in overvloed.
Viel me beetje van me tegen hoeveel ik in die tijd gedaan heb aan de pickup maar nu ik alle foto's aan het ordenen ben loop ik toch wat achter met de updates.

De motor was zowat helemaal aangekleed op de dynamo en de luchtfilter na. De dynamo zat me al een tijdje dwars door zijn uiterlijk. Dus deze uit elkaar gehaald voorzien wat wat nieuwe delen en een likje verf:
Afbeelding

Afbeelding

De radiateur beugel is de vorige update gemaakt, uiteraard is deze ook gespoten. Heb even wat dingen verzameld zodat ik meerdere dingen in 1 keer kon spuiten.
Afbeelding

Afbeelding

Ik vond de voorkant beetje saai ogen nog, dus kwam met het volgende idee. Zag het op Fast N Loud dat ze daar Ron Davis radiatoren gebruikte, ik dacht maar dat kan ik ook:
Afbeelding

De automaatbak koeler slangen ook geperst en er braidedsleeve overheen bij geperst zodat het wat nette uitziet:
Afbeelding

Afbeelding

Heb 3 jaar terug ergens een goedkope luchtfilter kunnen kopen en die wou ik passend maken zodat de motor ietsie meer oud leek:
Afbeelding

Even gezocht naar een passende manier maar toch wat gevonden, een siliconen verloop bocht van 76mm (inlaat) naar 102mm zo groot mogelijk wat ik passend kreeg ivm inlaat en andere dingen.
Het huis gestraald en het hart eruit gesneden, nieuwe plaat gesneden die erin gelast met een opstaande rand waar de siliconen bocht mooi overheen kon en voila!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de oude kachel niet compleet was, en ook moeilijk is voor aan onderdelen te komen stond die een beetje op een laag pitje. Tijdje terug een Fresh Air Heater Box tegen gekomen en deze aangeschaft. Deze pakt i.p.v. cabine lucht om te verwarmen (zoals de oude die ik had), verse lucht uit de vent rechts van de cabine. Deze cabine is er niet voor gemaakt dus die kachel moet passend gemaakt worden (zoals zowat alles wat ik wil :D :roll: ). Origineel steek de kachelmotor door het schutbord in de motor ruimte, dit vond ik geen mooi idee dus heb ik een computer ventilator gekocht met flink volume verplaatsing (vergelijkbaar met een kleine auto) en die ga ik in de oude kachel unit passend maken. Deze kan ik ook variabel regelen i.p.v. verschillende standen. Hier later meer over.

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu nog de ophanging aan het maken voor de luchtfilter zodat hij mooi blijft zitten zonder dat hij afzakt.
Komen steeds dichter bij het moment dat de motor aangesloten kan worden en voorzien kan worden van een nieuwe mapping.


Laatst bijgewerkt door Limburger op zo dec 02, 2018 15:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2018 15:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Goed bezig, mooie update.
Blijf je volgen. Duurt ff, maar er komt een dag dat je gaat genieten

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2018 21:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Ziet er iid goed uit hoor! Top werk hier :thumbright:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2019 17:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Weer paar kleine dingen gemaakt, wat weer erg veel tijd kosten. Maar zeker niet onder doen aan de rest.

Het luchtfilter project redelijk afgerond, deze word uiteraard nog gespoten. Even een beugel gemaakt zodat de deksel vast geschroefd kan worden.
Afbeelding

Afbeelding

Voor het een en ander te passen het spatbord erop gegooid, maar dat laat toch de mooie brede lijn zien van deze wagen:
Afbeelding

Koelwater systeem had nog een reservoir nodig en drukdop. Nu had ik deze al een tijdje liggen maar wist niet waar ik hem moest plaatsen. Bij rijder kant was wat druk met de brandstof filter en leidingen. En daar komen nog 2 koelwater slangen van de kachel bij die ik nog niet precies plaatsen kan dus geen optie. Een maat van me kwam met het idee om hem naast de rembooster te zetten mits het pasten. Gepast en maar begonnen met passend maken, de plaatsing is ver van ideaal. Vooral vullen als de motorkap erop zit zal niet mee vallen. Maar dat moeten we maar voor lief nemen, ik was toch niet van plan dit vaak te doen. Ook had het tankje van levering een enkele ophang beugel die me niet zinde, dus ook hier nieuwe voor gemaakt.

Zo gekocht:
Afbeelding

Wat aanpassingen gedaan, bekende met constructie bedrijf heeft het aanmekaar gelast voor me:
Afbeelding

1 Pijpje is voor overstort, deze gaat via de achterkant naar de binnenkant van het spatbord en dus buitenlucht. Andere pijpje onder het tankje is voor de verbinding naar de bovenkant van de radiateur zodat lucht uit de radiateur kan. De grote slang pilaar is voor de verbinding naar de motor. Bij deze motor zat het eigenlijk in de onderste radiateur slang maar omdat ik deze niet gebruikt heb heb ik een slang pilaar op de gietaluminium bocht gemaakt zodat het toch op de goede plek zit.
Afbeelding

Leiding gebogen tussen het tankje en de motor, deze word body kleur gespoten. Op de uiteindes van de buis zitten verschillende punten gelast zodat de slangklem er achter blijft hangen:
Afbeelding

Afbeelding

Nu we toch aan het buigen waren ook maar een buis gemaakt voor de carter ontluchtiging, net als de koelwater buis word deze body kleur:
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2019 18:18 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Géén half werk hoor :thumbright: :thumbright: :thumbright:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2019 19:39 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Ziet er fantastisch uit allemaal. :thumbright:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2019 13:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Danku! Ja begint weer te dagen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2019 18:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 29, 2016 21:52
Berichten: 205
Dat is serieus werk. Heel mooi.
De kleur is super !!
We wachten op nieuw materiaal. Succes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2019 18:40 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
WOW WOW WOW Top werk! Beter als een nieuwe 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2019 16:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Weer druk bezig geweest, maar niet echt met de auto. Toch een paar dingetjes kunnen doen en een datum gepland voor de motor kennis te laten maken met zijn nieuwe computer en tevens hem dan ook weer zijn eerste noten te laten zingen. Hiervoor moeten er nog wat dingen gedaan worden voordat hij naar BS-Autotune kan. Deze dingen strepen we gaande weg af.

Onze puike remleidingen hebben plaats moeten maken voor slangen en het reservoir is vernieuwd zodat het weer fris uit ziet.
Afbeelding

Afbeelding

Het brandstofsysteem is ook klaar. Jeroen Bosma van BS-Autotune heeft de injectors getest en gereinigd. Het systeem is gevuld en na een lekkage ook geprimed. Wil nog even kijken of ik ergens een druk meter tussen kan maken. Dit kan handig zijn mocht de druk minder worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wou de originele teller op 0 zetten maar met simpelweg terug draaien ging dit een paar jaar duren. Dus met mijn monteurs brein het ding maar uit elkaar getrokken waarna ik toch dacht hmm weet niet of dit zo slim was. Na een avond priegelen toch gelukt!
Afbeelding

Afbeelding

Een begin gemaakt aan de bekabeling, maar dit duurt wat langer omdat ik alles wel netjes en functioneel wil maken. Dus er gaat wat denk werk in vooraf.
Afbeelding

Afbeelding

Eind mei verwacht ik mooi nieuws!


Laatst bijgewerkt door Limburger op zo mei 26, 2019 14:27, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 26, 2019 14:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
/


Laatst bijgewerkt door Limburger op zo mei 26, 2019 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 26, 2019 16:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Ik moest nog een paar dingen maken voordat hij naar BS-Autotune kon voor de motor aan te gaan sluiten.

Afgelopen week moesten we nog wat verzinnen voor de bediening van de bak zodat ik de originele gear selector kon behouden. Hier hebben we een bowdenkabel voor gebruikt maar we moesten de beweging vanuit de stuurkolom omdraaien van duwend naar trekkend om de bak correct te kunnen bedienen.

Aan de bak kant begonnen met een beugel om de kabel vast te houden:
Afbeelding

Voor de beweging om te keren heb ik een bus gedraaid met 2 kamers erin waar ik weer delrin bussen voor heb gedraaid met daarin een as van 16mm.
Aan beide kanten van de as (16mm) komt een armpje, 1 naar boven wijzend voor de gear selector en 1 naar onder voor de bowdenkabel.
Er komt nog een vetnippel op zodet smeren geen probleem is, de bussen ''smeren'' ook maar wat vet erin pompen kan geen kwaad.
Afbeelding

Gemonteerd op zijn plek en gebruik gemaakt van de gaten die al in het frame zaten, de bediening vanuit de stuurkolom is tijdelijk hier draai ik ook een bus met binnen draad voor.
Afbeelding

Afbeelding

Werking:
https://www.youtube.com/watch?v=MFEcBYrV9MM

Heel blij dat dat mooi werkt, er moesten nog paar kleine dingetjes zoals alle chassis bouten borgen en na trekken etc.
Klein beetje bekabeling moest ik nog maken zodat hij alleen kan starten in Park of Neutral.

Pickup op de brug gezet voor alle bouten te borgen:
Afbeelding

En op de kar gezet voor naar BS-Autotune te rijden:
Afbeelding

We konden Jeroen bij BS-Autotune helpen gedurende dag met aansluiten dus dat gedaan en begonnen:
Afbeelding

Afbeelding

En het resultaat!!:
Koudstart:
https://youtu.be/H17ApmOvPuI

https://youtu.be/o85lgZ5ojjk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 26, 2019 19:11 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
SUPER :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling