Het is nu do maart 28, 2024 10:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 18:28 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Top die vloer zo :thumbup:

Zou je niet zeggen als je die eerste ruwe planken ziet. Schitterend!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2016 12:54 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di aug 02, 2016 21:52
Berichten: 23
Mooi vloertje. Hoe ga je de planken behandelen?
Wij hebben ook net onze planken klaar. Wij hebben ze geoliet.
We hebben 22 mm eikenhout gebruikt.
Wij hebben de strips verdiept in de planken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2016 12:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Ik was nagenoeg klaar met de bak tot dat ik een foutje maakte met het frezen van de verzonken sjorogen en ik dus 1 plank vern**kt had. Alles aan de kant gelegd en die middag niks meer gedaan, zat me namelijk behoorlijk hoor. Had geen stuk meer over uit diezelfde boom waar alle planken uit kwamen dus ik was beetje bang voor kleur verschil. Paar dagen later toch maar 2 nieuwe planken gaan zagen uit een andere boom en deze geschaafd naar de maat zover nog geen probleem kwa kleur volgens mij. Deze moeten nog verder afgemaakt worden.

Had het idee om een nieuw klep scharnier te maken waarmee de klep haaks bleef hangen zonder enig ''zichtbaar'' support. Het idee moest lijken alsof de klep zweeft. Maar het moet ook sterk zijn (niet sterk genoeg om erop te zitten want dat wil ik zowieso niet). Volgens mij is dit te koop in Amerika maar daar gaat deze jongen geen 350€ voor betalen ex shipping. Moet goed koper kunnen, ben ik wat aan het tekenen gegaan en met deze tekeningen naar Geraets Metaalbewerking (deze gebroeders hebben al verschillende dingen gemaakt voor me pickup) gegaan. Samen hebben we wat verzonnen en dit hebben zei gemaakt voor me. Past ERG mooi, een nette clean look. Moet de as nog aan de klep bevestigen zodat het ''stug'' is.

Afbeelding

Nieuwe ontwikkelde klep scharnieren.
Afbeelding

Afbeelding

Hele kabelboom eruit geknipt, degene die dit erin gemaakt heeft, heeft dus echt 0 verstand van kabels. Te erg voor woorden. Begin compleet overnieuw, berg AMP SuperSeal stekkers besteld. Probeer geen blauwe knijp stekkers te gebruiken, ze zullen er wel een paar komen maar zo min mogelijk. Nog flink aan het piekeren over zowel de kleur als motor management systeem.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2016 22:09 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Moooooi :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Ben wel benieuwd naar je klep bevestiging (ik zie/snap hem (nog) niet :drunken:

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2016 23:23 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Mooi vloertje!! en ook de scharnieren mogen er zijn! 8)

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 21:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
martin117 schreef:
Moooooi :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Ben wel benieuwd naar je klep bevestiging (ik zie/snap hem (nog) niet :drunken:



Kijk dit is wat ik moest hebben, er is na genoeg niks aan te zien. Ik post een filmpje als de as in de klep gelast zit.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2016 19:10 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 29, 2010 15:05
Berichten: 1349
Denk dat je een nok op de as last,en in die scharnier ruimte hebt gemaakt totdat die tegen een aanslag aankomt :scratch:

_________________
chris-jan..(CJ)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2016 23:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di aug 02, 2016 21:52
Berichten: 23
Klepbevestiging is inderdaad zo ongeveer zo te koop. Wel flink goed koper als jij hier meld.

Kabelboom zonder die blauwe dingen is prima mogelijk. Orgineel zaten ze er niet in en het is ons ook gelukt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 23:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
ram-fan schreef:
Denk dat je een nok op de as last,en in die scharnier ruimte hebt gemaakt totdat die tegen een aanslag aankomt :scratch:


Jip

bigscale62 schreef:
Klepbevestiging is inderdaad zo ongeveer zo te koop. Wel flink goed koper als jij hier meld.

Kabelboom zonder die blauwe dingen is prima mogelijk. Orgineel zaten ze er niet in en het is ons ook gelukt.


We gaan het zien, ik heb weinig wat elektronisch is nog origineel op teller en voor/achter lampen. Doe maar is ff link pasen van die bevestiging.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 15:00 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di aug 02, 2016 21:52
Berichten: 23
Als jou auto veel is aangepast electrisch kom je mogelijk met een gewone draadboom niet weg.
Onze auto is zo orgineel mogelijk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2016 19:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
bigscale62 schreef:
Als jou auto veel is aangepast electrisch kom je mogelijk met een gewone draadboom niet weg.
Onze auto is zo orgineel mogelijk.


Maak eens een topic dan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2017 21:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Tijdje geleden dat er weer een update was maar niet stil gezeten. Redelijk wat dingen uit gezocht en in verdiept hoe of wat en wat het slimste/beste is om te doen.
Het hout in de bak is klaar, moet nog 2 lagen gelakt worden en er tussen water geschuurd worden. Als ze er definitief in gaan polijst ik ze zodat de echte glans naar boven komt.
Al heel tevreden over hoe het geworden is kwa kleur en glans die ze al hebben.

Wat reparaties wat betreft stuur as en stuur, dit zat zo vast op mekaar dat ik de as kapot moest boren om het stuur eraf te krijgen. Nieuw stuk as er op met een spie erin, deze spie zit weer in het stuur en met een plaatje het stuur vast op de as zodat deze niet omlaag kan.

Had geen zin in kettingen die er voor zorgden dat de klep vlak bleef hangen dus gekozen voor stoffen riemen met rvs bevestig ogen eraan maar deze kreeg ik niet netjes passend door mijn nieuwe bak. Dus wat nieuws moeten verzinnen, wat er voor zorgt dat de klep vlak blijft hangen ZONDER dat er iets aan de bak/klep hangt. Was niet makkelijk maar het is ons toch gelukt! Niet zo sterk dat je erop kan zitten maar zeker sterk genoeg om op te leunen. Heel er blij met deze manier en scharnieren. Ziet er heel gelikt uit en de werking is moeilijk te zien waardoor het toch weer origineel oogt. Ook de sluiting van de klep komt nu mooi tot zijn recht.

Hout voor in de bak:
Afbeelding

Bak los op het chassis, klep moet nog afgewerkt worden:
Afbeelding

Filmpje!
https://www.youtube.com/watch?v=FDYL3ojrRyk

Ook geïnteresseerd PB me even.

Oude stuk as weg geboord en nieuw stuk erop:
Afbeelding

Tevens ook het stuurhuis gereviseerd en uitgevuld, dit was het laatste onderdeel wat speling vertoonde. Nu zou alles netjes in tolerantie zitten. En dus strak moeten sturen voor een 1953 pickup.
Afbeelding

Diffrentieel deksel ook netjes gespoten:
Afbeelding

Afbeelding

Vloeistoffen voor de aandrijflijn:
Afbeelding

Wou beginnen de radiateur netjes te maken zodat deze er voor vast in kon echter kwam ik wat vervelends tegen:
Afbeelding

Rot als een tientje dus maar op zoek naar een nieuwe:
Afbeelding

Motor liep niet heel geweldig, maar de kabelboom daar in tegen was ook HEEL slecht gemaakt en had daarom 2 keuzes:

1: Complete motor kabelboom kaal maken en repareren, daarbij het bak gedeelte eruit knippen en door iemand laten afstellen.
2: Complete motor kabelboom rippen voor alle stekkers en een compleet nieuw motor management systeem met een moderne vrij programmeerbare ECU.

Even moet denken en eens goed gepraat met de constructeur van deze systemen en de opmaat kabelboom ligt klaar incl. de nodige sensoren en componenten om de motor weer mooi aan het lopen te krijgen. Dit word nu prio 1, de pickup rijdend maken, daarna word de rest klaar gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

More to come!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2017 21:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Ga zo door!Ziet er goed uit. :notworthy:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2017 21:52 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Geen half werk hoor :headbang: :headbang: :headbang: wordt een knap trucky :wink:



http://Www.rockauto.com


http://Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2017 12:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Dankjewel heren!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling