De meeste zullen m'n W200 wel kennen;
Omdat de graaiers in Den Haag hun zakken willen vullen staat die dus de aankomende 3jaar in de stalling.
Maar omdat ik graag bezig wil blijven met die amerikaanse rotzooi en toch een beetje betaalbaar wil blijven hobbyen heb ik vorige maand een Dodge Dually op zwaar kenteken aangeschaft met "wat werk"
Zo stond ie erbij voordat ik er ook maar iets aan had gedaan;
Niet moeders mooiste dus, maar gezien m'n weekje vrij met de kerst en jaarwisseling mooi kunnen klussen.
Alsof het erop gemaakt is
Die verschrikkelijke stickers en spatlappen eraf gesloopt
Wielen eraf om de remmen schoon te maken
De wielen naar de spuiterij om mat zwart te spuiten
Uurtje bekabeling knippen om alles weer netjes opnieuw aan te sluiten via zekeringen en relais
Stuk oud ijzer weg gehaald
Nieuw stuk ijzer eronder, let niet op het missende wiel
Geluidsimpressie
Mistlichten hebben een blauwe gloed in het glas zitten, dan is het met gele folie toch een stukkie mooier
Met stadslichtjes
Airco afpersen, wonder boven wonder is ie dicht, dus vullen. Alleen de compressor heeft kuren dus dat wordt vervolgd
Zwarte wielen eronder, komen nog lange chromen wielmoeren voor binnen volgende maand
Noodgedwongen vandaag naar General Cars en Parts in Ursem gereden voor een paar nieuwe spacers voor de achterwielen (anders raken de banden mekaar) Zoals je kunt zien heeft 1 of andere boer er met een slijptol erop gehangen.
In Ursem ook meteen wat filters mee genomen wat toch best wel nodig was
De turbo ook meteen even geïnspecteerd, wat een joekel
Ook de achteras nog bekeken en voorzien van wat nieuwe olie en een nieuw laklaagje op de deksel
Verder nog een hele hoop kleine dingetjes gemaakt;
-accu bekabeling + accu polen vervangen
-mistlicht achter aansluiten
-werklichten via achteruit schakelen
-rechter achterdeur gangbaar maken (slot zat vast geroest)
-her en der wat verlichting aan de gang helpen
-kogels doorsmeren
-ruitenwisser vervangen
-wisserarmen spuiten
-accu beugels spuiten
Alles moet weer een beetje netjes ogen, het hoeft geen nieuwe te worden want het is een werkpaard maar het oog wil ook wat.
Morgen nog een multiriem vervangen en dan kan ie er weer even tegen.
Dan moet de automaat nog een service beurtje hebben zodat de hele zaak betrouwbaar is voor aankomend jaar.
Wordt vervolgd