Het is nu do apr 18, 2024 9:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Billy's Dodge W200 1977
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 21:15 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 11, 2013 17:04
Berichten: 27
Beste US Pick-up liefhebbers!

Afgelopen week heb ik een Dodge W200 gekocht.
Bouwjaar 1977 met een 5.2L blok.
Na mijzelf te hebben voorgesteld wil ik hier verder gaan met m'n verhaal.

De Dodge rijdt op gas, 100L LPG tank (achter in de bak) met Impco installatie.
Trekhaak, BF Goodrich banden als nieuw, chromen velgen, iets verhoogd, gereviseerde automaatbak.
Volgens de vorige eigenaar ben ik pas de 3de eigenaar zolang de truck in NL staat en hij is hier al sinds 1993.
Heb nog wel gezocht naar ééntje die wat minder lang geleden uit het droge Texas is gehaald maar dat valt niet mee. De meeste zijn hier al sinds de jaren 90.
Dus ook deze heeft genoeg plekjes maar over het algemeen vind ik het meevallen voor een 35 jaar oude Truck.
Interieur ziet er nog netjes uit, behalve het zitvlak van de bank dan.

Afgelopen weekend de compressie laten meten en deze was op alle 8 cilinders tussen de 130 en 150 psi. Ruim voldoende dus. Nu ik dit weet kan ik beginnen met onderhoud.
Ook wel nodig, sommige bougiekabels zijn slecht, net als de bougies.
Deze en de verdeler + rotor, oliefilter, luchtfilter en thermostaat zijn besteld.
Blok wordt niet warm genoeg denk ik, meter komt maar tot 1/4, zal de thermostaat wel zijn.
Verder bij de mixer wat valse lucht verholpen.
Komend weekend krijgt het blok dus een onderhoudsbeurt.

Hier nog een paar foto's, na het weekend weer een update!

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Bil

_________________
_________________________________________________
Dodge W200


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 17:09 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Ziet er goed uit..

Wat zijn je toekomstplannen eigenlijk kwa uitstraling?

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 20:30 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Leuk ding :thumbup:
En die temperatuur meter? Is dat de originele die maar tot 1/4 komt?

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 20:34 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Dikke w jonghe :thumbright: suc6 met alles :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 20:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2012 20:03
Berichten: 125
Woonplaats: dronten
mooi ding succes er mee

_________________
vaak ben je te bang


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 21:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Dikke truck :headbang: :headbang:
Maar waarom die extra knipperlichten op het voor scherm :?:

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 17:18 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 11, 2013 17:04
Berichten: 27
Patrick,

Je vroeg of ik de originele temperatuur meter erin heb zitten.
Denk het wel, namelijk deze: (kun je het daaraan zien?)

Afbeelding

Temperatuur slaat uit tot ongeveer 1/4 vanaf links, is dit te koud?
Denk je dat het aan de thermostaat ligt?
Ook omdat hij best wel veel witte smoke geeft bij een beetje gas geven.
Natuurlijk is dat met dit weer en op LPG wel normaal maar als het blok wat warmer zou worden zou dat misschien ook beter worden..?

Lekke koppakking heb ik eigenlijk wel uitgesloten.
Dan moet hij warm worden, borrelen in de radiateur bij gas geven, en water nemen.
Dit is allemaal niet het geval.

Benieuwd naar reacties.
Komend weekend bougies en kabels vervangen, zal een stuk schelen.
Eén kabel is open en beschadigd en één bougie is krom/kapot...
Ben in ieder geval blij dat de compressie goed is.

Groeten Bil

_________________
_________________________________________________
Dodge W200


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 17:57 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
He Billy, nog welkom hier!
Als ik zo kijk staat jou naaldje van je temp meter te ver naar links, hij hoort tegen de c aan te liggen als de wagen uitstaat. Lijkt me dat het daardoor lijkt alsof hij niet ver genoeg uitslaat.
Verder succes met je Dodge, ga je nog veel plezier van hebben 8)

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 18:51 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 11, 2013 17:04
Berichten: 27
Dankjewel,

Ja hij deed eerst helemaal niks, contact punt op de printplaat was niet goed.
Dat is inmiddels opgelost. (De foto is van daarvoor, gewoon ter indicatie van over welk klokje we praten)
Nu staat hij wel iets uit de hoek bij motor af.
Toch wordt hij niet echt warm naar mijn idee.
Thermostaat vervangen kan natuurlijk altijd, kost niet veel.
Binnenkort meer, ben erg enthousiast, machtig type Pick-up!

Groet Guido

_________________
_________________________________________________
Dodge W200


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 19:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Heb m'n bedenkingen altijd bij die originele meters.
Even de temperaturen meten op het motorblok dan weet je het zeker.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 22:27 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 11, 2013 17:04
Berichten: 27
Beste mensen,

Vraagje over mijn trekhaak onder de W200.
Hieronder 2 foto's.
Is dit een standaard W200 trekhaak?, wie heeft hier ervaring mee?
Hij lijkt prima gemonteerd maar wil geen ongelukken met straks de paarden-trailer erachter...
Vorige eigenaar heeft er nooit een aanhanger achter gehad dus die kon er niks over zeggen.
Meer W200 rijders met zo'n trekhaak?

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Bil.

_________________
_________________________________________________
Dodge W200


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 20:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Dat is wel een aardige ploeg die je eronder hebt hangen :shock:

Maar zo te zien kan ie toch wel aardig wat gewicht hebben. Als er verder geen scheuren inzitten en hij is goed bevestigd dan lijkt het me geen probleem.
Probeer het voor een aantal km's, bekijk de trekhaak en trek alle bouten even na.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 22:13 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Hoi Bil,

Mooie Truck!

Temp. meter, 2 kansen; 1 alles is goed op het moment, maar hij komt gewoon niet verder uit de hoek, dat komt het meest voor, omdat het een militaire uitvoering geweest is, heeft ie een ENORME radiateur (tropenuitvoering zogezegd) en heb persoonlijke ervaring dat ie met temperaturen van 50*C in de schaduw nog niet halverwege komt! ( ben in 2000 met de mijne in de Libische woestijn geweest.)

2 achterop de printplaat van de tellerplaat zit een 3potig metalen rechthoekig doosje, die moet regelen dat alle meters een constante 5V krijgen. als die kapot is geven ook de andere meters andere waarden aan.

De trekhaak; een typische Van Dam constructie, gebouwd voor 3500Kg, enorm lomp, maar wel degelijk.
btw, er zijn maar weinig Dodgen die 3500Kg toegelaten gekregen hebben.
Trouwens, als je met paarden erachter gaat rijden, heb je al een soort van rembegrenzer op je achteras? (of de bak vol gewicht?) anders kan het gebeuren dat als je gaat remmen je achterwielen blokkeren, en dat gaan je paardjes niet leuk vinden.
en kijk even of je een automaatoliekoeler hebt, want met een zware trailer erachter in de zomer is de kans groot dat je je automaat frituurt.

Verder veel geluk met de truck, en vergeet niet de voorwiellagers regelmatig te smeren, Voorwielen eraf, gaatje van de remschijf (bijna tegen de naaf) op 3 uur, en met je pink voelen naar een vetnippel, en dan smeren. zit er geen nippel, kijk dan even op 9 uur.

Mocht je nog vragen hebben?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling