USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
frame off rebuild Ford F100 1970 https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988 |
Pagina 5 van 43 |
Auteur: | DutchYellowRam [ wo jan 02, 2013 22:24 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
Wat is er aan een puntlasboor anders als bij een normale? |
Auteur: | Joost [ wo jan 02, 2013 22:49 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
DutchYellowRam schreef: Wat is er aan een puntlasboor anders als bij een normale? Op de bovenste foto lijkt het meer op een normale conventionele boor maar deze heeft en vrij spitse punt, dus als je nu een centerpunt in het midden van de puntlas slaat heeft hij daar grip op en boort hij het super netjes weg. De onderste foto's is eigenlijk meer een frees, en mijn ervaring is dat het drukstiftje vastloopt en je eigenlijk dat ding over je schouder kan gooien |
Auteur: | Jurrien [ wo jan 02, 2013 23:11 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
Joost schreef: Goed bezig Jurrien, breng je hem nog naar de straler als je hierna klaar bent ?? En die puntlasboortjes werken perfect behalve degene die zo'n druk stif hebben om hem te centreren, die zijn echt drama op een gegeven moment loop het stiftje vast en krijg je hem niet meer knap gangbaar Keep up the good work Kennis (automonteur en ook niet slecht met bodywork) vertelde dat stralen niet heel goed was met plaatwerk, dus ik weet het nog niet! Joost schreef: DutchYellowRam schreef: Wat is er aan een puntlasboor anders als bij een normale? Op de bovenste foto lijkt het meer op een normale conventionele boor maar deze heeft en vrij spitse punt, dus als je nu een centerpunt in het midden van de puntlas slaat heeft hij daar grip op en boort hij het super netjes weg. De onderste foto's is eigenlijk meer een frees, en mijn ervaring is dat het drukstiftje vastloopt en je eigenlijk dat ding over je schouder kan gooien Wat Joost zegt en de boortjes zijn harder (diamant?!) (oh en duurder !!), ik heb de boor zonder het stiftje besteld morgen maar weer even wat telefoontjes doen voor een frame |
Auteur: | Hemi uut Drenthie [ wo jan 02, 2013 23:22 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
Denk erom dat je die boor/frees met respect behandeld, langzaam laten draaien en z'n werk laten doen anders is hij zo stomp! Ik heb hier anders nog wel een paar voor je liggen...... |
Auteur: | Joost [ wo jan 02, 2013 23:52 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
Hemi uut Drenthie schreef: Denk erom dat je die boor/frees met respect behandeld, langzaam laten draaien en z'n werk laten doen anders is hij zo stomp! Ik heb hier anders nog wel een paar voor je liggen...... Ja dat klopt helemaal geduld is een schone zaak , mijn ervaring is toch dat de puntlasboor wat gebruiksvriendelijker is maar zijn idd prijsig.. @Jurrien: Kijk naar mijn topic, genoeg voorbeelden om te zien hoeveel je werk je eraan kan hebben als hij bij de straler is geweest |
Auteur: | Jurrien [ do jan 03, 2013 0:07 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
wat zeg jij dan, doen of niet doen? en ik zit eens te kijken naar je mooie zwarte frame, wat heb je ervoor gebruikt? |
Auteur: | DutchYellowRam [ do jan 03, 2013 0:16 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
Bedankt Joost. Moet je ze dan altijd met een centerpunt eerst even doen? Jurrien schreef: wat zeg jij dan, doen of niet doen? en ik zit eens te kijken naar je mooie zwarte frame, wat heb je ervoor gebruikt? Als je toch je hele body weer als nieuw wilt maken zou ik het zeker doen. Je weet precies wat er slecht is ook al is dat soms echt niet te zien. Daarna gewoon goed behandelen en het kan er weer 40 jaar tegenaan. Als je alleen een paar slechte plekken wilt opknappen dan zou ik het niet dan |
Auteur: | olle griese [ do jan 03, 2013 0:46 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
respect voor het werk. En stralen? ja, doen. Je zet ook een afbraamschijf op het carrosserie. Beter sneller en plaatwerkvriendelijker werkt het met een roestborstelschijf op de flex |
Auteur: | h.o dually [ do jan 03, 2013 1:07 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
zo kaal als jij je cabine ed hebt kan je hem beter naar hoogezand brengen daar zit een bedrijf die de delen chemisch reinigt met een dompel proces alles behalve je metaal wordt weggevreten ook roest en dan gespoeld daarna kunnen ze hem in de etsprimer zetten. met dit proces trekt je materiaal ook niet krom |
Auteur: | DutchYellowRam [ do jan 03, 2013 9:03 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
h.o dually schreef: zo kaal als jij je cabine ed hebt kan je hem beter naar hoogezand brengen daar zit een bedrijf die de delen chemisch reinigt met een dompel proces alles behalve je metaal wordt weggevreten ook roest en dan gespoeld daarna kunnen ze hem in de etsprimer zetten. met dit proces trekt je materiaal ook niet krom Ik heb wel eens gehoord dat je dan echt alles kaal krijgt en dan daarna de holle ruimtes heel lastig weer kan bewerken. |
Auteur: | Jurrien [ do jan 03, 2013 14:22 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
olle griese schreef: respect voor het werk. En stralen? ja, doen. Je zet ook een afbraamschijf op het carrosserie. Beter sneller en plaatwerkvriendelijker werkt het met een roestborstelschijf op de flex Ik gebruik een lamellenschijf, dus dat is gewoon schuren, staal kan wel beschadigen, maar dan moet je hard drukken! DutchYellowRam schreef: h.o dually schreef: zo kaal als jij je cabine ed hebt kan je hem beter naar hoogezand brengen daar zit een bedrijf die de delen chemisch reinigt met een dompel proces alles behalve je metaal wordt weggevreten ook roest en dan gespoeld daarna kunnen ze hem in de etsprimer zetten. met dit proces trekt je materiaal ook niet krom Ik heb wel eens gehoord dat je dan echt alles kaal krijgt en dan daarna de holle ruimtes heel lastig weer kan bewerken. Dat is precies wat ik dacht, dus dat ga ik niet doen. Over dat stralen, ik ben even met een deur bezig, maanfase zit een enorme laag plamuur op 3/4 mm. Beschadig je grote panelen niet met het stralen? Want ik wil geen (of niet meer;)) vervormingen hebben! Ik zit opzich in de buurt van novatec. |
Auteur: | Ron Bood [ do jan 03, 2013 15:01 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
Kijk uit met lamellenschijf . deze ontwikkelen ook warmte en kan vervorming geven. een goede straler (met kennis van auto's) weet hoe hij moet stralen ron |
Auteur: | Jurrien [ do jan 03, 2013 20:03 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
dan moet ik dus niet naar novatec ik zal men oom eens vragen, die werkt bij een autoschade bedrijf edit: ik heb vandaag ook nog wat gedaan natuurlijk; de puntlasboor was vanmorgen wat te laat om hem nog op te halen, dus ik ben maar met de bak begonnen. even op de kop gelegd verrotte balk eraf geslepen, morgen de rest eraf met de boor lekker rommeltje eronder vervolgens de bestuurders kant deur erbij gepakt, beide hoeken waren gelast en volgepropt met iets. links en rechts eind van de middag even naar lasaulec gereden en de boortjes op gehaald |
Auteur: | PT Cruiser [ do jan 03, 2013 22:05 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
Als je wil chemisch ontroesten moet je achteraf ook weer de hele boel onderdompelen in een bad roestwerende primer oid. |
Auteur: | BusBart [ do jan 03, 2013 22:26 ] |
Berichttitel: | Re: frame off rebuild Ford F100 1970 |
en ik vraag me dan af,wat er dan gebeurt met eventuele naden waar wat van die chemicalien tussen blijven zitten? vreet dat naderhand je spuitwerk op of zo? |
Pagina 5 van 43 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |