Het is nu do nov 21, 2019 8:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 610 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 41  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 22:24 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Wat is er aan een puntlasboor anders als bij een normale?

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 22:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
DutchYellowRam schreef:
Wat is er aan een puntlasboor anders als bij een normale?


Op de bovenste foto lijkt het meer op een normale conventionele boor maar deze heeft en vrij spitse punt, dus als je nu
een centerpunt in het midden van de puntlas slaat heeft hij daar grip op en boort hij het super netjes weg.

De onderste foto's is eigenlijk meer een frees, en mijn ervaring is dat het drukstiftje vastloopt en je eigenlijk dat ding
over je schouder kan gooien :D

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 23:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 584
Woonplaats: Groningen
Joost schreef:
Goed bezig Jurrien, breng je hem nog naar de straler als je hierna klaar bent ?? En die puntlasboortjes werken perfect behalve degene die zo'n druk stif hebben om hem te centreren, die zijn echt drama op een gegeven moment loop het stiftje vast en krijg je hem niet meer knap gangbaar :wink:

Keep up the good work :thumbleft:


Kennis (automonteur en ook niet slecht met bodywork) vertelde dat stralen niet heel goed was met plaatwerk, dus ik weet het nog niet!


Joost schreef:
DutchYellowRam schreef:
Wat is er aan een puntlasboor anders als bij een normale?


Op de bovenste foto lijkt het meer op een normale conventionele boor maar deze heeft en vrij spitse punt, dus als je nu
een centerpunt in het midden van de puntlas slaat heeft hij daar grip op en boort hij het super netjes weg.

De onderste foto's is eigenlijk meer een frees, en mijn ervaring is dat het drukstiftje vastloopt en je eigenlijk dat ding
over je schouder kan gooien :D

Afbeelding

Afbeelding


Wat Joost zegt :D
en de boortjes zijn harder (diamant?!) (oh en duurder :shock: !!), ik heb de boor zonder het stiftje besteld

morgen maar weer even wat telefoontjes doen voor een frame :roll:

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8 powered bij edelbrock

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 23:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Denk erom dat je die boor/frees met respect behandeld, langzaam laten draaien en z'n werk laten doen anders is hij zo stomp!

Ik heb hier anders nog wel een paar voor je liggen......


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 23:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Hemi uut Drenthie schreef:
Denk erom dat je die boor/frees met respect behandeld, langzaam laten draaien en z'n werk laten doen anders is hij zo stomp!

Ik heb hier anders nog wel een paar voor je liggen......


Ja dat klopt helemaal geduld is een schone zaak :wink:, mijn ervaring is toch dat de puntlasboor wat gebruiksvriendelijker is :D maar zijn idd prijsig..

@Jurrien: Kijk naar mijn topic, genoeg voorbeelden om te zien hoeveel je werk je eraan kan hebben als hij bij de straler is geweest :laughing6: :D

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 0:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 584
Woonplaats: Groningen
wat zeg jij dan, doen of niet doen?

en ik zit eens te kijken naar je mooie zwarte frame, wat heb je ervoor gebruikt?

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8 powered bij edelbrock

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 0:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Bedankt Joost.
Moet je ze dan altijd met een centerpunt eerst even doen?

Jurrien schreef:
wat zeg jij dan, doen of niet doen?

en ik zit eens te kijken naar je mooie zwarte frame, wat heb je ervoor gebruikt?


Als je toch je hele body weer als nieuw wilt maken zou ik het zeker doen. Je weet precies wat er slecht is ook al is dat soms echt niet te zien. Daarna gewoon goed behandelen en het kan er weer 40 jaar tegenaan.
Als je alleen een paar slechte plekken wilt opknappen dan zou ik het niet dan

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 0:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 22, 2010 20:23
Berichten: 165
Woonplaats: Groningen
respect voor het werk. :thumbup:
En stralen? ja, doen.
Je zet ook een afbraamschijf op het carrosserie. :?
Beter sneller en plaatwerkvriendelijker werkt het met een roestborstelschijf op de flex


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 1:07 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
zo kaal als jij je cabine ed hebt kan je hem beter naar hoogezand brengen daar zit een bedrijf die de delen chemisch reinigt met een dompel proces alles behalve je metaal wordt weggevreten ook roest en dan gespoeld daarna kunnen ze hem in de etsprimer zetten. met dit proces trekt je materiaal ook niet krom

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 9:03 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
h.o dually schreef:
zo kaal als jij je cabine ed hebt kan je hem beter naar hoogezand brengen daar zit een bedrijf die de delen chemisch reinigt met een dompel proces alles behalve je metaal wordt weggevreten ook roest en dan gespoeld daarna kunnen ze hem in de etsprimer zetten. met dit proces trekt je materiaal ook niet krom



Ik heb wel eens gehoord dat je dan echt alles kaal krijgt en dan daarna de holle ruimtes heel lastig weer kan bewerken.

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 14:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 584
Woonplaats: Groningen
olle griese schreef:
respect voor het werk. :thumbup:
En stralen? ja, doen.
Je zet ook een afbraamschijf op het carrosserie. :?
Beter sneller en plaatwerkvriendelijker werkt het met een roestborstelschijf op de flex


Ik gebruik een lamellenschijf, dus dat is gewoon schuren, staal kan wel beschadigen, maar dan moet je hard drukken!

DutchYellowRam schreef:
h.o dually schreef:
zo kaal als jij je cabine ed hebt kan je hem beter naar hoogezand brengen daar zit een bedrijf die de delen chemisch reinigt met een dompel proces alles behalve je metaal wordt weggevreten ook roest en dan gespoeld daarna kunnen ze hem in de etsprimer zetten. met dit proces trekt je materiaal ook niet krom



Ik heb wel eens gehoord dat je dan echt alles kaal krijgt en dan daarna de holle ruimtes heel lastig weer kan bewerken.


Dat is precies wat ik dacht, dus dat ga ik niet doen.
Over dat stralen, ik ben even met een deur bezig, maanfase zit een enorme laag plamuur op 3/4 mm.
Beschadig je grote panelen niet met het stralen? Want ik wil geen (of niet meer;)) vervormingen hebben! Ik zit opzich in de buurt van novatec.

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8 powered bij edelbrock

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 15:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
Kijk uit met lamellenschijf .
deze ontwikkelen ook warmte en kan vervorming geven.
een goede straler (met kennis van auto's) weet hoe hij moet stralen

ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 20:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 584
Woonplaats: Groningen
dan moet ik dus niet naar novatec :D
ik zal men oom eens vragen, die werkt bij een autoschade bedrijf

edit: ik heb vandaag ook nog wat gedaan natuurlijk;

de puntlasboor was vanmorgen wat te laat om hem nog op te halen, dus ik ben maar met de bak begonnen.
even op de kop gelegd
Afbeelding

verrotte balk eraf geslepen, morgen de rest eraf met de boor
lekker rommeltje eronder
Afbeelding

vervolgens de bestuurders kant deur erbij gepakt, beide hoeken waren gelast en volgepropt met iets.
links
Afbeelding

en rechts
Afbeelding

eind van de middag even naar lasaulec gereden en de boortjes op gehaald
Afbeelding

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8 powered bij edelbrock

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 22:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Als je wil chemisch ontroesten moet je achteraf ook weer de hele boel onderdompelen in een bad roestwerende primer oid.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 22:26 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 361
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
en ik vraag me dan af,wat er dan gebeurt met eventuele naden waar wat van die chemicalien tussen blijven zitten? vreet dat naderhand je spuitwerk op of zo?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 610 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 41  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling