Het is nu vr apr 19, 2024 18:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 21:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Weer even een korte update:

Gister handremkabels en fuseekogel vervangen, dat ging top, kuch..

Handremkabel was 15cm te lang, maar dat zo opgelost door stukkie af te knippen en een custom made nippeltje erop.
Toen de fusee, dat begon voorspoedig, tot: een moer zat ontiegelijk vast, dus mijn maatje ging eraan hangen, en je raad het al: knoep, en hij lag languit op de grond.. Voor de kenners: dit was de moer die aan de zijkant op de draagarm zit aan het torsiestangetje dat door de draagarm loopt.
En nu voor de echte kenners: inderdaad, deze had niet los gehoeven..

Dus, daar stond het bakbeest op de brug, zonder draagarm.. Na even marktplaatsen vond ik een Dodge in onderdelen hier vlakbij (10 min), man gebeld, was thuis, en had de draagarm!

Opgehaald, erop gezet, fusee bleek nog goed, dus aan het einde van het verhaal was ik 15 euro goedkoper uit (ex brandstof voor op en neer), uur later zat hij weer in elkaar!

Verder weinig nieuws, vrachtwagenkenteken zijn we mee bezig, wacht nog op het mailtje van Dodge, kreeg vrijdag na 5 minuten een mailtje, buildsheet, maar zonder gewichten, maar daarna direct weer reactie dat ze verder gingen kijken.

Van de week even naar de schotel kijken, zijschermpje spuiten, wat extra lampjes erop, en zo doen we rustig aan vort :mrgreen:

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 18, 2012 22:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Weer effe een update, het is al te lang stil.. Wil wel, maar kan de tijd niet vinden..

Handremkabel is gefixt, zelf kabeltje gemaakt.
Vrachtwagenkenteken begint te lukken, eindelijk de goede papieren van Dodge, dus deze week gaat hij naar de garage, als ik tenminste nog even tijd vindt om een paar oranje zijmarkeringslampjes (3x wooordwaarde!) te monteren..

Vandaag van 06:00 tot 18:00 gewerkt, maar kon het niet laten om nog even snel de high fives aan te sluiten toen ik terugkwam, en ik was blij, want m'n zijscherm was ook direct gespoten!

Afbeelding

To do:
- mistlampen in de grill en bumper
- uitlaat (links/rechts onder bumper)
- zijmarkeringslampjes
- schotel in de bak
- het lang verwachte kenteken!
- trailer ophalen :mrgreen:

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 18, 2012 22:51 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Mooi man! Schiet wel op zo :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2012 18:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Wederom weinig gebeurd hier.. Heb goedkeuring van de garage voor vrachtwagenkenteken, vrijdag bij carrosseriebouwer een ontwerp gemaakt voor de schotel in de laadbak, die wordt nu gemaakt.

En gister de hele dag in Amsterdam doorgebracht, aan de Dodge van mijn broer geklust: xenon er terug in, rode knipperlichten achter weer origineel gemaakt, en de demper van de uitlaat er tussenuit gehaald! Dat is genieten... :bounce:


_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2012 18:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Eindelijk weer eens een berichtje.. Na veel theorie, weinig praktijk.

Vrachtwagenkenteken heeft geen doorgang gevonden, ging allemaal wel, alleen wilde het trekgewicht niet mee keuren, ze wilde dat alleen doen in Lelystad, wat financieel een hoop gezeik meebrengt.. Kortom: no go.

Heb me nu dus geregistreerd bij de KVK als autotransporteur en freelance vrachtwagenchauffeur, lekker voordelig in de belasting, en op die manier hoop ik nog iets te kunnen verdienen met mijn hobby.

Vandaag de APK gehad, zonder commentaar er doorheen! CO was aan de hoge kant, maar hij kneep een klein oogje dicht, uitlaat dichtgesmeerd, komt zeer binnenkort een nieuwe onder alleen zonder demper, dus ik wilde m graag eerst keuren.

Verder zijn de lampjes af, dit is het totaalplaatje:

Afbeelding

Schotel opbouw is bijna klaar, compressor ligt in de garage te wachten, oplegger staat bij de verkoper te wachten, en dan: gas erop!

Dat was het weer voor deze keer, allemaal de beste wensen, en tot de volgende update!

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2012 19:48 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo mei 30, 2012 21:27
Berichten: 40
Gefeliciteerd met je kenteken man en nu snel rollen en wat van je uitgegeven centjes terug verdienen :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling