Het is nu do apr 18, 2024 11:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 17:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Steele schreef:
Loopt nog niet? :lol:

Linde truckje erbij zo te zien?


Haha, nee, alleen nog maar vastgezet, aansluiten gebeurd deze week, hoop hem zaterdag te kunnen beluisteren, het liefst op LPG :wink:

Een Crown heftruckje, eruit ging met een BT, maar die was aan de lichte kant..

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 20:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Op deze post zat ik te wachten:

HIJ LOOPT! :lol:

Vanmiddag even kort gesleuteld: luchtfilter, radiateur, oliekoeler, aircokoeler, alle vloeistoffen erin, en toen kwam het moment...

Starten, lopen. That's it, niet meer, niet minder.. Hij liep direct.

Even laten lopen, vloeistoffen gecheckt, rondje gereden, hij sloeg 1x af, daarna nog op gas geprobeerd, dat ging 200m goed, toen waren de tanks echt leeg.

Afbeelding

Nou gaan we zaterdag nog even de APK puntjes oplossen, bumper erop, en dan een flinke proefrit maken!

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 21:55 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Mooi werk, snel gedaan!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 23:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Mooi, snel projectje geworden dus!

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 22:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
En het volgende projectje staat voor de deur:

Heb zojuist van Jordy een luchtreminstallatie overgekocht (moet hem alleen nog effe bij onze zuiderburen ophalen..)

Afbeelding

Het idee is om de laadbak eraf te halen, de onderste rand af te slijpen en terug te zetten, traanplaat ondervloer met de compressor onder de vloer en een koppelschotel te monteren.
Uiteindelijk wil ik proberen om de laadbak zo aan te passen dat ik deze eenvoudig over de "nieuwe" vloer heen kan zetten, het liefst zonder de schotel te hoeven verwijderen.

Dit is het idee, jullie allen niet onbekend, maar dan met een trailer in US stijl (op aandringen van Rick :wink: )

Afbeelding

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 22:20 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Bij een trailer in us stijl kan je de bak laten zitten.(veel mooier ook)
Bij mijn zitten de lucht tanks en de compressor onder de truck tussen de chassis balken op de plek van het reservewiel
Ook in een rvs kist dat je hem bij onderhoud zo kan laten zakken
Maar in ieder geval zit daar ruimte zat
Goed bezig

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 22:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
majijo schreef:
Bij een trailer in us stijl kan je de bak laten zitten.(veel mooier ook)
Bij mijn zitten de lucht tanks en de compressor onder de truck tussen de chassis balken op de plek van het reservewiel
Ook in een rvs kist dat je hem bij onderhoud zo kan laten zakken
Maar in ieder geval zit daar ruimte zat
Goed bezig


Dan krijg je een Gooseneck trailer, ik wil wel een flatbed trailer, maar dan "US stijl" dus met chrome wieldoppen, led verlichting, dichte zijkanten etc. Het nadeel van een Gooseneck vind ik het gemis aan laadruimte op de zwanenhals, dan kun je net zo goed een schamel pakken als je het mij vraagt..

Op de plaats van m'n reservewiel hangt de gastank al, ik wil proberen het net achter de cabine naast de benzinetank te hangen, met een deksel/klep om gemakkelijk bij de compressor te kunnen.

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 23:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Lees dit net en mooi dat het blok goed is aangekomen :)

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 0:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
texas boy schreef:
Lees dit net en mooi dat het blok goed is aangekomen :)


Jazeker! Hartstikke bedankt voor de goede service, voor een volgende keer geldt zeker dat ik jullie weer weet te vinden!

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 17:59 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
PeerV10 schreef:
majijo schreef:
Dan krijg je een Gooseneck trailer, ik wil wel een flatbed trailer, maar dan "US stijl" dus met chrome wieldoppen, led verlichting, dichte zijkanten etc. Het nadeel van een Gooseneck vind ik het gemis aan laadruimte op de zwanenhals, dan kun je net zo goed een schamel pakken als je het mij vraagt..


Ik heb ook weleens met de gedachte gespeeld om de motorzaag in m'n gooseneck te zetten en een flatbed te kopen, om zodoende meer laadlentge te creëren. Had toen dit plaatje een beetje geknipt en geplakt op mijn manier :D

Alleen ziet een flatbed op een crewcab-shortbed srw (single rear wheel) er niet uit, vandaar dat ik het toch niet gedaan heb.


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 18:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
RickyV8 schreef:
PeerV10 schreef:
majijo schreef:
Dan krijg je een Gooseneck trailer, ik wil wel een flatbed trailer, maar dan "US stijl" dus met chrome wieldoppen, led verlichting, dichte zijkanten etc. Het nadeel van een Gooseneck vind ik het gemis aan laadruimte op de zwanenhals, dan kun je net zo goed een schamel pakken als je het mij vraagt..


Ik heb ook weleens met de gedachte gespeeld om de motorzaag in m'n gooseneck te zetten en een flatbed te kopen, om zodoende meer laadlentge te creëren. Had toen dit plaatje een beetje geknipt en geplakt op mijn manier :D

Alleen ziet een flatbed op een crewcab-shortbed srw (single rear wheel) er niet uit, vandaar dat ik het toch niet gedaan heb.


Afbeelding


Ziet er inderdaad niet uit, vind een goosneck het beste staan en anders een grote schamel kar zoals Andre.
Daar tussen zit wat mij betreft niks maar dat kan smaak zijn

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 20:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
hein schreef:
RickyV8 schreef:
PeerV10 schreef:
majijo schreef:
Dan krijg je een Gooseneck trailer, ik wil wel een flatbed trailer, maar dan "US stijl" dus met chrome wieldoppen, led verlichting, dichte zijkanten etc. Het nadeel van een Gooseneck vind ik het gemis aan laadruimte op de zwanenhals, dan kun je net zo goed een schamel pakken als je het mij vraagt..


Ik heb ook weleens met de gedachte gespeeld om de motorzaag in m'n gooseneck te zetten en een flatbed te kopen, om zodoende meer laadlentge te creëren. Had toen dit plaatje een beetje geknipt en geplakt op mijn manier :D

Alleen ziet een flatbed op een crewcab-shortbed srw (single rear wheel) er niet uit, vandaar dat ik het toch niet gedaan heb.


Afbeelding


Ziet er inderdaad niet uit, vind een goosneck het beste staan en anders een grote schamel kar zoals Andre.
Daar tussen zit wat mij betreft niks maar dat kan smaak zijn


Dat kan niet alleen, dat is smaak, en gelukkig dat onze smaken op een aantal vlakken verschillen, anders reed ik misschien ook wel Ford..

Zoals gezegd: ik heb weinig budget, een leuk flatbed trailertje op het oog, en vind een Gooseneck niet praktisch. Ik hoop dat jullie als het hele project af komt zullen zeggen: ach, het is zo lelijk nog niet. Voor degene die dat niet vinden: jammer joh, ik maak m'n eigen (soms verkeerde) keuzes.. :laughing6:

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 20:35 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Dat is zeker smaak en ik zet ook alleen mijn mening hier neer, zeker niet de "waarheid"

Juist leuk om hier op het forum verschillende meningen aan te "horen"en te respecteren :thumbup:

Ik ben nu al benieuwd en enthousiast naar je plannen en dat meen ik oprecht, dus begrijp me niet verkeerd :occasion5: :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 20:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
RickyV8 schreef:
Dat is zeker smaak en ik zet ook alleen mijn mening hier neer, zeker niet de "waarheid"

Juist leuk om hier op het forum verschillende meningen aan te "horen"en te respecteren :thumbup:

Ik ben nu al benieuwd en enthousiast naar je plannen en dat meen ik oprecht, dus begrijp me niet verkeerd :occasion5: :thumbup:


Mijn reactie was ook meer naar Hein, als ik zo'n F250 had net als jij zou ik er niet eens over nadenken er de slijptol in te zetten! :wink:

Overigens vind ik jouw combi ook erg dik, zeker in deze opzet kijkt zo'n Gooseneck wel fraai.

Ik ben ook erg benieuwd, heb er veel zin in, weinig tijd voor, dus ben benieuwd hoe het gaat lopen..

Momenteel bezig met een trailer, ga ik zondag even kijken, deze wil ik graag kopen, probeer alleen te organiseren dat ik hem wel koop maar nog niet meeneem.
Moet dan een trekker huren, of op m'n werk meenemen, maar dat is ook niet kosteloos, en heb geen flauw idee waar ik het ding zou moeten laten.

Ben dus ook bezig met een "werkplek", woning, schotel, RDW keuring, en APK voor de Dodge.

En natuurlijk zo snel mogelijk de compressor ophalen bij Caster (Jordy) en beginnen met deze op-/inbouwen!

Heb er veul zin in! :pottytrain2: :thumbup:

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 22:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
RickyV8 schreef:
Dat is zeker smaak en ik zet ook alleen mijn mening hier neer, zeker niet de "waarheid"

Juist leuk om hier op het forum verschillende meningen aan te "horen"en te respecteren :thumbup:

Ik ben nu al benieuwd en enthousiast naar je plannen en dat meen ik oprecht, dus begrijp me niet verkeerd :occasion5: :thumbup:


Zo bedoel ik het ook.
Met dat typen komt het vaak wat lomp over wat ik niet zo bedoel

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling