Het is nu za apr 27, 2024 21:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 15, 2012 21:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Is de tanks verplaatsen naar buiten het chassis ipv tussen de chassisbalken geen optie? Ben je direct van de vulslangen af, heb je directe vulling in de tank.

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 15, 2012 21:54 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Snij ronde gaten in het hulp-chassis en las er een overmaat pijp vol in waar de
vulleiding doorheen past. (Aan het hulp-chassis mag je van alles doen) De vierkante
kommen/schotels of verwijderen of aanpassen op het chassis. Het lijkt mij dat je dan aardig goed zit qua vul hoogte.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 15, 2012 22:04 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Hoi Willem,

jouw idee is niet verkeerd, net als de andere, die zijn zeker ook niet slecht!
maar in mijn geval is het zo dat de sterkte die ik in dat hulp chassis berekend heb, ook nodig heb.
dwz dat ik daar niet in kan gaan snijden en lassen, anders kan ik de lading die ik wil gaan laden niet meer meenemen.
jammer, anders zou dat een hele mooie oplossing geweest zijn.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 15, 2012 22:28 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Je hoef niet bang te zijn voor verzwakking, integendeel, kijk maar naar grote stalen overspanningen
daar zitten ook uitsparingen in waardoor het sterker wordt. In jouw geval blijft de sterkte het zelfde
of zelfs sterker. Je moet wel een stukje buis van de breedte van het chassis hebben en twijfel je
las je aan binnenkant een schetsplaat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 15, 2012 23:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
en maak meteen een paar goede ontluchtingen boven in de tank,want die rietjes die er nu inzitten doen helemaal niets.
dan kan je gewoon voltanken zonder te stoppen.

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 15, 2012 23:42 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Hey Dino,
Verrassing, dat is niet nodig, de tankslangen zijn dubbel, de diesel gaat naar binnen via de binnenste slang, en de lucht die uit de tank wil, gaat tussen de binnenste en buitenste slang naar buiten. zodoende heb je dat probleem wat jij noemt niet.
wel is het vervelend als je de slangen wilt verleggen/verlengen, dan moet je de rest ook dubbel uitvoeren.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 18:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
das mooi ik had dat namelijk niet,was 20 min bezig voor 10 liter diesel in de tank te krijgen.heb er een kunstof knietje ingemaakt van 22 mm en
dito slang,ken nu tanken aan de vrachtwagen pomp zonder een druppel te knoeien.
de jouwe was vanaf de fabriek een chassis-cab uitvoering,die hadden een betere ontluchting,maar bij trucks met een laadbak schijnt het een drama te zijn heb ik op amerikaanse forums gelezen.

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 19:04 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Zo, ben nu weer wat drukker bezig met de Ford, en mag alleen maar in mijn weilandje rond rijden, (verlopen duits exportkenteken...) maar het begint me wel te jeuken hoor! de 19e naar de Franse rdw keuring, en dan nog wachten totdat die :alien: :alien: :alien: de benodigde papieren uit Duitsland bij elkaar gesprokkeld hebben.
Als dat nog eens 7 jaar duurt ga ik gooien of zoiets!!!
Man, er zijn auto's die leven nog niet eens 7 jaar...

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 15:34 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo mei 30, 2012 21:27
Berichten: 40
Damn wat een gedoe, word wel mooi... En euh rijden met een verlopen exportkenteken.. Die kentekens worden zoveel gebruikt :twisted:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 18:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
als ze me weer eens aanhouden, zeg ik; tja, het is niet ik die niet wil, het is jullie ambtelijke molen...! en als je dan verder de apk en verzekering in orde is, laten ze je meestal wel weer gaan.
Tja, ik ga meestal ook niet ver uit de buurt, en ik ben al verscheidene keren op de gendarmeriekaserne geweest of hun er niet wat vaart achter konden zetten, (wat dan meestal niet kan, omdat ze zelf de weg ook niet weten (wie ze warm moeten stoken... :twisted: :twisted: :twisted: )

Maarreehh, vandaag verzekering geregeld, het hout op lengte gezaagd, en toen er een zonnestraaltje tussen al die regenwolken doorpinkte, gelijk lasapparaat naar buiten, en wat beugels hier en daar, en ronde pijpen op de hoeken voor gelast, zodat dat vooral niet scherp is :blackeye: (tja, er zitten natuurlijk wel enige ongemakken aan, aan het hebben van de grootste werkplaats van de wereld...)
(zoals het niet kunnen verwarmen wanneer ik het wil, niet de ventilator uit kunnen zetten e.d. :mrgreen: )

morgen nog even alles nakijken, bouten aandraaien, massa's nalopen en dan woensdag naar de test! (zeg maar schouwing, ze bekijken de staat van het voertuig, hoe de carrosserie gemaakt is, waar alle typeplaatjes :?: zitten meten van alles en nogwat, lopen geweldig te zijn, maken aantekeningen, en als ik dan weg ben (zouden) ze een rapportage moeten gaan maken, en alle nog missende documenten op moeten gaan vragen, maar, ik ben benieuwd hoelang dat allemaal weer gaat duren, en/of wanneer ik het document krijg waarmee ik naar de prefectuur kan voor mijn FRANSE Kenteken :drunken:

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 19:51 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
zo,en wat is er verandert?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou, ben naar de keuring geweest, en de hele auto is binnenste buiten gedraaid!
die kerel als een gek met een zaklampje zoeken naar al die "E" nummertjes, dat is toch echt wel hun stokpaardje!
natuurlijk zaten die niet op mijn koplamp en knipperlichten vóór, omdat dat modelspecifieke delen zijn uit de US of A.
wat wel grappig is, waar ik daar in Duitsland een aparte koplampunit met stadslicht e.d. voor moet plaatsen, krijg ik er hier dus gewoon een derogation (uitzondering) voor... (en ik maar denken dat ze hier streng zijn... :twisted: )
verder kwam eruit dat ik aan de voorzijde van de laadvloer nog een witte reflector moet plakken, en aan de zijkant ter hoogte van het rood/witte breedtelichtje nog een oranje reflector aan allebei de kanten. verder in de motorruimte een plakkaat dat de fabrikant vermeld met alle asdrukken, en max. voertuiggewicht, en op de rechterzijkant een sticker met lengte, breedte, oppervlakte en leeggewicht en max. gewicht.
deze gegevens stuurt hij me nog op in een brief, dan kan ik de plaatjes laten maken.
en ik moet een onderrijdbalk (met certificaat) aan de achterkant maken, precies op 55 cm vanaf de grond, dat is wel de hoogte dat mijn trekhaak ook zit!!! hoe gaan we dat weer oplossen????
en verder gaan HUN :bounce: de rest van de gegevens in Duitsland achterhalen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en daarna misschien frans kenteken??? :?: :?: :?: :?: :?: :bom:

en ik denk als ie een kenteken heeft dat ik het tankprobleem ga oplossen met aan de zijkant van het chassis een extra tank die met een electrisch pompje in de standaard tanks pompt, lijkt me het simpelst?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 20:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Volgens mij kan je een aantal zaken doen om dat probleem met tanken op te lossen;
- tanks verplaatsen van binnen het chassis naar naast het chassis hangend.
- vulopening net achter de cabine plaatsen (zoals Rick ook al zei)
- Mss dat je ook de ingang van de vuldarm kan verlagen aan de kant van de tank? Dan loopt die darm ook naar beneden. Nadeel zal zijn dat die verbinding steeds onder druk staat en dus makkelijk kan gaan lekken.

Ik zou graag eens een foto zien van je chassis op de plaats waar het net vanonder de cabine komt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 20:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
U vraagt, wij draaien...
van links naar rechts vanaf de cabine, 1,2,3 en 4

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 22:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Heel erg bedankt.

Op een van de eerder foto's leek het alsof het chassis daar opeens in een heel andere constructie overging. :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 22:59 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Bart,

De hoogte van een kogelkoppeling hier in Nederland zit tussen de 40 en 45 cm, dan staat elke
aanhanger nagenoeg vlak. Als jij een tandemasser heb met die koppelings hoogte zal je voorste
as in de lucht hangen en dus niet meedoen met het draagvermogen, dat betekend als er een 1000
of 1200 kilo lading op ligt dat alle druk op de achterste as komt en de achterbanden gaan "wangen".
Dito het zelfde als de koppeling natuurlijk te laag zit aan je wagen, dan krijgt de vooras alles.
Als je eind / onderrijbalk op 55 moet en daaronder monteer je de kogel kom je vrij goed uit lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 102 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling