Het is nu za apr 27, 2024 21:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 11:55 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Sammy11 schreef:
Waarom geven jullie de mods niet door aan Torrie via Tony (JTSvenom performance) in de USA , hij maakt dan een SCT tuner met desgewenste tunes erin...
Of zie ik dat verkeerd met de grotere aanpassingen ?
Ik heb deze SCT tuner ook , met 3 tunes , deze tunes zijn erin gezet met de bescheiden mods die ik aan mn SRT heb gedaan.
Ik heb Belanger Headers + High flow cats , Magnaflow catback en een K&N drop in.
Aan de hand daarvan maken ze tunes , ik heb op het amerikaanse forum (VTCOA) al gelezen dat ze deze tunes voor allerhande aanpassingen(mods) maken , onder andere de srt's met superchargers en turbo's.


Ja, met die mods heeft ie me vrijdag mooi te kakken gezet. Sammy's truck is een beetje sneller dan mijne zo blijkt na enkele pulls van lage snelheid tot past legal....
Voorlopig is ie toch sneller.... :laughing6:

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2013 12:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za okt 11, 2008 22:29
Berichten: 115
Woonplaats: Tilburg
Nog iets nieuws te melden ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 13, 2013 21:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hallo Homer... dit project is een waarschuwing geworden voor iedereen die wil opvoeren... We hebben een nokkenas met bijbehorende (peperdure) tuimelaarsets met (volgens de dealer) juiste tuimelaarratio gekocht, echter, er zijn twee oorzakelijkheden; de ratio van de tuimelaars was veel te veel en de verkoper van de nokkenas weigert gewoon de "mapping"bij de nokkenas op te geven. Doordat de nokken al hoog zijn, de ratio te groot, is de overlap te groot en wat er overblijft om te comprimeren te weinig. De amerikaanse verkooporganisatie beweerde bij hoog en bij laag dat dit de juiste onderdelen waren .
De orginele nokkenas zit er nu in. tijdens een testrit draaiden de laatste twee versnellingen in de soep.. Onderdelen moesten speciaal gemaakt worden. Verders heb ik er niets nog over vernomen. DE verkoper van de opvoerset geeft niet thuis..
Schijnt typisch Amerikaans te zijn; In "Pics &work ben ik met XR cilinders bezig; onze opdrachtgever heeft 4 mails(...) en drie telefoontjes naar een bedrijf in Amerika gestuurd, die deze billet cilinders maken; ook hun geven niet thuis. ik bedoel maar...
Samenvattend kunnen we stellen dat er bij ons kennis voldoende in huis is, om een motor op te voeren, maar dat je niet zonder support kan van degene, die de opvoerset verkoopt en dat zijn woord eigenlijk niets waard is. Het komt er dus gewoon op neer, dat je beter naar Amerika kan gaan, spullen MET mapping eerst voor je op de toonbank hebben liggen, en dán pas betalen.
WAt het SRTblok zelf aangaat, een slap geconstrueerd zooitje metaal, hoe mooi het er ook uitziet.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 17:22 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 24, 2010 1:07
Berichten: 33
Hallo Heren, ik zie dat Ton (de draaijer) ongeveer de situatie heeft geschetst waarin we zijn beland. De enige reden die ik kan bedenken om nog iets met Roe Racing te doen is om aldaar een nokkenas in Sean Roe zn reet te drukken. Wat een slechte adviezen en een waardeloze aftersales heeft die vent, bahbah. Het moge duidelijk zijn dat het project iets vertraging heeft opgelopen door de "medewerking" van Roe Racing en dat we alles dus zelf moeten doen. Nadat we op de testbank zijn geweest met een map in de ECU van Sean Roe bleek gewoon dat zijn hele setup niet klopte op het mechanische vlak. De tuimelaars tezamen met de nokkenas zorgden voor een zodanig grote kleplift en overlap van de in-en uitlaatklep dat het inlaat mengsel eigenlijk zo de uitllaat inwoei.Dit was uiteraard niet te corrigeren met het mappen van de ECU, dit moest mechanisch opgelost. Op weg terug naar de werkplaats begaf vervolgens de bak het, we hadden 570 pk erop losgelaten, en hebben we besloten eerst hiernaar te kijken alvorens de motor te demonteren. Al gauw bleek dat de hoofdas en wat lagers om zeep waren en dat een totale revisie nodig zou zijn. Dit paste natuurlijk wel in het totale plaatje van de rebuild omdat eigenlijk alles aan de truck op de hoop kon na 58.000 miles. :( We hebben toen besloten om ook de bak maar te veranderen naar een echte 6-bak en hebben de 5 en 6 tandwielen laten veranderen door een bedrijf, jawel, in Amerika. Dit zou 3 weken duren en inderdaad na twee en halve maand kwam de zooi binnen. Bak in elkaar gezet, proefgereden met nog steeds zieke motor en bak zou OK zijn. Nu kon de uiteindelijke ellende worden aangepakt en is de motor uit de truck gelepeld. Alle aanpassingen van Joeri en Ton op de koppen en alle montagewerk zag er super uit, alles stond op tijd en zoals we al verwachtten hebben we geconstateerd dat als deze nokkenas iets wil doen je ergens bij 8.000 rpm en 12,5 op 1 compressie moet zitten.We hebben nu een nokkenas laten maken die wel bij de tuimelaars zou moeten passen en die gaat eerdaags (!) uit de USA komen. Als het hele circus weer in elkaar zit gaat de truck weer op de bank en kijken we of ie nu wel mooi wil lopen en lekker fut geeft. Tussendoor zijn we ook weer volop bezig met het raceseizoen, dus drukke tijden voor ons hier. We blijven positief en zijn weer met ons neus op de feiten gedrukt op het zakendoen overzee, als je veel geduld hebt en je hebt je auto niet nodig dan zou dat best eens kunnen werken..! We houden jullie weer op de hoogte als er interessante dingen gebeuren, de bedoeling is nog steed dat het een fijn gemeen truckie wordt. Tot later :shock:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 18:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
godverdomme Marc , wat een kloteboel.
en ik dacht dat die gasten van Roe Racing niet de slechtste waren.
Sean zou zelfs een van de betere bouwers en afstellers van Viperblokken moeten zijn in de USA.

ik blijf voorlopig van mijn blokje af , buiten de bolt-on upgrades... :?

succes in ieder geval , en hou ons op de hoogte. :sad5:

ps : heb je dit verhaal al eens op VTCOA gezet ?
zou ik zeker doen... :wink:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 20:24 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 24, 2010 1:07
Berichten: 33
Hoi Sam goedeavond, en alle anderen die er zijn uiteraard ook. Ik heb er aan zitten denken om dit in het Engels ook te schrijven maar ik win er niets mee en misschien zijn er zat anderen die wel goede ervaring met Roe Racing hebben en ons voor gek verklaren...
Het goede nieuws is echter dat de nokkenas aangekomen is en dat de truck volgende week wel weer zal lopen. We zijn natuurlijk ernstig benieuwd naar hoe dit gaat uitpakken en pas als het ding goed loopt kunnen we stellen dat Roe heeft geblooperd. :D
Zelf zal ik niet gauw te rade meer gaan bij hem maarja, je weet als dadelijk het ding goed loopt en je hebt er weer lol van ben je alle ellende en gezeik zo weer vergeten. We sluiten zowieso dit project af op de rollenbank om te weten wat er echt veranderd is en om te vertellen hoe die rijdt met deze bak en achteras, dus je moet niet de moed opgeven Sam, je weet nooit waar onze les jou mee kan helpen ! 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 21:51 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 24, 2010 1:07
Berichten: 33
De truck rijdt weer..............
Ben er zelf niet bij geweest maar de berichten die ik kreeg waren zeer positief te noemen. :D :D :D
Nu moet eerst nog de uitlaat goed gemaakt worden want met de "speciale" nokkenas van ROE RACING is waarschijnlijk het hele binnenwerk uitgefakkeld van de dempers doordat het mengsel wat zo de uitlaatpoort inging voordat het ontstoken werd , wel in de brand vloog door de hitte van het WEL verbrande mengsel dat in de uitlaatpoort werd gestuwd. Tijdens de sessie op de rollenbank waar we probeerden de auto fatsoenlijk aan de praat te krijgen stond continu het hele hok blauw van de rook en benzinedamp, tot vlammen aan toe uit de uitlaat. Waarschijnlijk gaan er Flowmaster dempers onder, er wordt nog even gespeurd naar een goede setup van het uitlaatsysteem.

Maar goed, de laatste loodjes wegen het zwaarst, ik ben allang blij dat we gelijk hadden met de diagnose van het probleem.

Tot gauw :laughing6:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 23:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ok , dat klinkt al een heel stuk beter.
halen jullie de SRT meeting in Duitsland op 1 juni ?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 23:09 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 24, 2010 1:07
Berichten: 33
Geen idee. Eerst moeten we de juiste uitlaatdelen krijgen en onder de truck zien te rommelen, daarna moet de afstelling zowel op benzine als gas 100% goed zijn en moet de truck APK gekeurd. Het klinkt als weinig werk maar als je kijkt hoe lang alles tot nu toe heeft geduurd door allerlei onvoorspelbaarheden zeg ik maar niet te veel over wanneer alles af is. Daarnaast moet ik over 4 weken in GB racen voor het EK Pro Modified en we hebben nog heel veel te doen aan de raceauto. Motor moet nog gebouwd, as moet nog onder de auto , bak gedaan en nog enige zaken die behoorlijk tijdrovend zijn . In ieder geval proberen we ook aan de truck alles gedaan te krijgen voor de zomer, als dat lukt probeer ik tijd vrij te maken voor Duitsland.

Tot gauw, als er weer vorderingen zijn :?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 17:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 16, 2008 22:17
Berichten: 230
Woonplaats: Oudenbosch
Ben wel benieuwd naar hoe de SRT nu klinkt :blob6: :blob6: :blob6: :blob6: :blob6: :blob6: :blob6: :blob6: :blob6: :blob6:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling